2023-01-10, 22:26
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Är det så? Känns så standard, men de är väl bäst kanske.

Definitivt bäst med avseende på Lättast. Men det kommer ju med en trade-off såklart - Kvaliteten på brudarna. Nämnda nätsidor är till för de som prioriterar kvantitet före kvalitet, så att säga.
Citera
2023-01-10, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Definitivt bäst med avseende på Lättast. Men det kommer ju med en trade-off såklart - Kvaliteten på brudarna. Nämnda nätsidor är till för de som prioriterar kvantitet före kvalitet, så att säga.
har man tur så dyker det kanske upp kvalité medan man har kvantitet som reserv..
Citera
2023-01-10, 22:34
Medlem
kristofferGs avatar
Tinder.
Citera
2023-01-10, 22:55
Medlem
Tomtekukars avatar
Lycka till med ukrainskorna. De vill inte ha snåla och softa män. Fram med plånboken.
Citera
2023-01-10, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar
Lycka till med ukrainskorna. De vill inte ha snåla och softa män. Fram med plånboken.

Klart man är generös. Men var hittar man dom då?
Citera
2023-01-10, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtekukar

De kan få en slant alla de dagar som vi inte har sex, så det inte blir något missförstånd med svenska lagstiftningen.
Citera
2023-01-11, 02:42
Medlem
Brolarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rattaasikterna
Finns ju hur mycket siter som helst. Vart är det mest lättflirtat? Kanske någon sida med fina ukrainskor? Kanske sugardating? Är det lagligt? Jag hittar gärna någonting fint och kan vara seriös, men orkar inte betala och regga mig på en site där man ska jobba på en profil och skriva om hur bra man är, och sen ha tålamod att chatta i ett halvår med någon som visar sig vara ointressant och det inte ens blir en date. Urk!

Tänka sig...jag är en man.

Det verkliga livet i kombination med Facebook.
Citera
2023-01-11, 03:33
Medlem
swentr.sites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kristofferG
Tinder.
Tinder är sämsta stället på nätet. Ganska ute ragga på nätet det fungerar bara om de är folk man har gemensamma vänner med. Det mest populära är TikTok nu men då måste du göra en rolig profil med lite filmer på dig. Sen börja bli vän med svenskar och hoppas de gillar dig tillbaka.
Citera
2023-01-11, 05:38
Medlem
Gomatching.se funkar här. Och det är inte som på Mötesplatsen att de bara är ute efter uppmärksamhet.
Senast redigerad av IceStone 2023-01-11 kl. 05:45.
Citera
2023-01-29, 20:55
Medlem
ursprungsindians avatar
Har provat några olika dejtingappar och tänkte dela med mig av en liten recension. Tinder har jag använt till och från under flera år, resten endast ett par månader. För kontext kan tilläggas att jag är en medelmåttig man i 30-årsåldern i en mellanstor stad.

Tinder
Fördelar
*Stort utbud, populäraste appen
*Billigaste premium av alla appar (åtminstone för mig, ryktas om att det är individuell prissättning)

Nackdelar
*Algoritm som prioriterar populära profiler. Swajpar man i en storstad är min erfarenhet att man behöver swajpa nej på 99 st poserande wannabe-modell-tjejer innan man hittar någon intressant i ens egen liga. Är möjligt att algoritmen hade visat mig fler profiler som passar mig om jag inte hade varit lika principfast med att inte likea populära profiler
*Andra saker med algoritmen som har diskuterats i Tinder-tråden som inte är lika lätta att bevisa (shadowban, meddelanden som fördröjs eller inte kommer fram alls, etc)
*Få urvalskriterier (endast ålder, kön och avstånd)
*Buggig och seg emellanåt:
-Notiser som dröjer
-Bilder laddas segt när man swajpar
-Ibland får man inte upp varken nya profiler eller ser meddelanden som man fått notiser om. Min erfarenhet är att det sker när man reser/pendlar mellan städer
-Kopplat spotifykonto kan visa något helt annat för andra än det man själv ser (möjligtvis samma med instagram). Undvik att koppla konton med andra ord.

Resultat
Har i snitt träffat ca 2-3 tjejer per år (ja, per år). Allt från 1 till 7-8 träffar med respektive tjej. Hade absolut kunnat träffa fler om jag inte var så kräsen.

Hinge
Fördelar
*Många urvalskriterier, men krävs premium för att kunna använda dem
*Man kan välja stad utan premium
*Ingen biotext, istället väljer man ut några frågor att svara på. Här gäller det att vara fyndig och svara på sånt som man kan ge ett intressant svar på. Man ser dock många som är helt värdelösa på det och bara har ett par ord eller en emoji. Är man snygg behöver man kanske inte anstränga sig så mycket.
*Man kan se vem som gillar en utan premium (åtminstone en åt gången, bra så länge det inte regnar in likes)
*Hyfsat utbud, verkar som att ganska många provar / går över hit. Är gissningsvis den näst populäraste appen efter Tinder. Även färre ruggugglor än Tinder av någon anledning.

Nackdelar
*Krav på 6 st bilder, varken fler eller färre. Har man färre kan man i princip inte använda appen (får inte swajpa och syns inte heller för andra). Tycker det är lite väl högt ställda krav och orättvist mot killar som ju i regel inte tar bilder på varandra. Då tvingas man att antingen
1) ha gamla bilder,
2) ta ett gäng selfies,
3) ha bilder på andra saker än sig själv
vilket troligtvis inte gör ens profil särskilt attraktiv. Detta gör att appen blir "riggad" till fördel för instagram-tjejer som har en hel drös med bilder på sig själva att välja bland.
*Dyr premium
*Verkar ha liknande algoritm som Tinder i det att populära profiler prioriteras. Märks tydligast när man swajpar i Stockholm.
*Fåtal gratis swajps per dag

Resultat
Fått en handfull matcher. Tjejer verkar vara mer benägna att skriva först, med ett svar på något i ens bio. Ingen konversation har dock ännu lett till någon träff

Match
Fördelar
*Många urvalskriterier, kan användas utan premium
*Ingen algoritm som prioriterar efter popularitet
*Går att komplettera ens profil med frågor att svara på, dock få och ganska dåliga/tråkiga frågor

Nackdelar
*Dåligt utbud, få som använder appen
*Dyr premium
*Krävs premium för att chatta med matchningar. Appen är alltså helt värdelös om du inte betalar.

Resultat
Fick ca 30 besök och ett par matcher på ca ett par veckor innan jag tog bort kontot

Bumble
Fördelar
*Går att komplettera ens profil med ganska många olika frågor att svara på som gör en mer intressant
*Många urvalskriterier, men krävs premium för att kunna använda dem

Nackdelar
*Dåligt utbud, få som använder appen.
*Stor andel utlänningar (utbytesstudenter, turister etc) som använder appen. Nackdel om man letar seriöst.
*Dyr premium
*Verkar ha liknande algoritm som Tinder i det att populära profiler prioriteras. Märks tydligast när man swajpar i Stockholm.

Övrigt
*Tjejer måste skriva först och måste skriva inom 24 timmar efter match. Kanske är en anledning till att många inte vill använda appen.
*Finns även ett hitta vänner-läge

Resultat
Fått några få likes och endast en match

Detta är de appar jag har testat. Har avstått från Badoo och HP pga avrådan tidigare i tråden, och Grindr pga är straight. Försökte även skaffa konto på Happn men det funkar inte att signa upp med tel nr även fast det finns som ett alternativ. Vägrar knyta konto till Google eller Facebook.
Citera
2023-02-07, 20:40
Medlem
Dejtingsidor totalt värdelöst

Efter ca 15 år av att aktivt ha använt dejtingsidor så är jag helt övertygad om att dom förstör mer än vad dom gör nytta, för män. Jag har testat alla sidor som folk här känner till. Vare sig det är enkla gratis eller "seriösa" betalsidor.

Det var faktiskt något lättare precis i början av 20-års åldern även fast jag var jäkligt ful på den tiden. Jag träffade tre tjejer och en hade jag sex med och förlorade oskulden med. Efter det har det varit stendött. Dom senaste tio åren har jag inte träffat någon och då ser jag ändå bättre ut än när jag var en ful 20-åring.

På Tinder har jag typ fått en matchning någonsin och hon tog bort mig när jag frågade om vi ville ses. På Match.com får jag inte ett enda svar till tjejerna jag skriver till.

Varför använder män dessa sidor egentligen? Eller är det bara jag som misslyckats totalt?
Citera
2023-02-07, 20:48
Medlem
Emellies avatar
Det är nog så för större delen av män kan jag tänka mig.

Varför män använder dessa sidor? Ja du har ju använt dem själv i 15 år. Det är väl av ungefär samma anledning de övriga gör det, men för många verkar det vara som att köpa trisslotter och hoppas på en storvinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in