2023-01-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
I brottsfall tar man ren etanol mot flytande blod i andel, volymprocent. Urin kan ge indikation, men inte dömande i trafikfrågor. Ev kan man få loss rent blod i svårt sargade kroppsdelar, men känns helt onödigt.
Man tar både urin och lårblod, jag har läst 100-tals FUPar så kom inte å rätta mig din kommunistsopa..
Citera
2023-01-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Vilken fart bedöms Patrick ha haft vid kollisionsögonblicket? Lastbilen körde bara i 'mopedhastighet', så om inte PG körde väldigt fort, så borde väl en splitter ny premiumbil som Porsche med all tänkbar säkerhetsutrustning klara en sådan kollision utan att föraren dör?

Om han var bältad ja
Citera
2023-01-10, 19:49
Medlem
kebobbs avatar
https://dms-api.ntm.eu/api/v1/images...ht/675/as/webp
Citera
2023-01-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Ouch. Bästa bilden, tack.
Tar gärna en oblurrad version om du har också?
Citera
2023-01-10, 19:54
Medlem
DennisOlofs avatar
@kebobb tack för den bilden.

Är det så att han frontalkrockade rakt in i lastbilen ?

Jag uppfattade det tidigare som att han körde in i sidan så som personerna i lastbilen beskrev det, om lastbilen nu svängde ut eller av vägen ?

För om man frontalkrockar med en lastbil i normal eller hög fart med en personbil är det nästan garanteras att det är slut. För det kan liknas med att köra in i bergvägg eller betongvägg, man dör helt enkelt av inre skador om överlever själva krocken för organen i kroppen blir så trasiga.
Citera
2023-01-10, 19:55
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag har inte skrivit ett skit om någon grusväg. Vägen han körde på var INTE grus, Var INTE hal utan snarare blöt. Grusbilen hade däremot sandat grusvägar vad jag tolkade det som.
Jag känner till alla vägar här ute.

Edit
Skulle gissa på det var 6 till 7 plus när olyckan skedde.
Det var 4,2 grader 2023-01-08 kl 13.00 i Läggesta (närmaste mätstation). Det var 1-2 grader på morgon-f.m. och isen låg på backen i området. Hur det såg ut just på väg 990 vet jag dock inte (passerade på E20 ungefär då).
Citera
2023-01-10, 19:55
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebobb
Fy fasen, nånstans där under har du nästan 3 ton mosad Porsche.
Citera
2023-01-10, 19:58
Medlem
DennisOlofs avatar
@AussieRedMan precis.

Den där bilden säger allt, noll chans att överleva det där. Inte roligt för dom i lastbilen. Har hört andra lastbilsförare i media som talat u om frontalkrockar med bilar. Det kan nog likställas med folk som hoppar framför tåg. Fy riktigt hemskt för dessa förare.

Samtidigt så synd om familjen, varför köra sportbil när det är vintertid ?
Citera
2023-01-10, 19:58
Medlem
redrik.feinfeldts avatar
Ta bort

.
Senast redigerad av redrik.feinfeldt 2023-01-10 kl. 20:14.
Citera
2023-01-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Men det är inte JAG som påstår att det var TORRT!
Jag skrev det var BLÖTT när jag var där 2 timmar INNAN olyckan.

Fan e ni dumma eller?!

Ja de måste vara dumma…

Det finns inga frågetecken på vad du själv skrivit och vad du citerat. Människor orkar helt enkelt inte läsa ordentligt.
Jag tror som du, han har varit ouppmärksam av nån anledning? Detta oavsett väglag.
Citera
2023-01-10, 20:07
Medlem
Låt mannen få vila i frid. Han är död och hela hans familj är ju helt knäckt. Oavsett han körde rattfull eller ej. Oavsett om han hade några damer på hotellrummet.
Citera
2023-01-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
En elbil, inte förvånande att han leasat en sån. Jag inbillar mig att det är sämre att sitta i en elbil än en riktig bil om man krockar.

Märkig och okunnig kommentar. Och, ja du inbillar dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in