2023-01-10, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Inte för att jag utesluter självmord och det känns egentligen fel , och även respektlöst mot familjen att fortsätta spekulera när han bekräftat är död. Men varför skulle han ha varit självmordsbenägen egentligen?

Lyckligt gift, 4 barn, varav det senaste föddes för 5 år sedan, mycket pengar på banken , ett företag som borde ha gått med vinst. Tycker inte direkt han gett sken av att vara självmordsbenägen .

Det finns många exempel på självmord där det utåt sett varit bra, t o m fantastiskt för att dra exempel Chester Bennington Marilyn Monroe
Citera
2023-01-10, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Jag antar att du inte upplevt sådana system?

Morsan och farsan har en Golf med liknande system och det har inträffat både händelser där bilen försöker hålla dig kvar i filen vid filbyte samt en tvärnit pga ett hinder som inte fanns.

Dessa bytes senare ut, men att tro att diverse sensorer fungerar klockrent i vinterväglag är tramsigt.
Så de säljer dyr teknik, till lättlurade idioter, som man gör bäst i att koppla ur eftersom den felar och kan t.o.m. orsaka olyckor...
Citera
2023-01-10, 19:13
Medlem
Nietzschessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolGenerator
Det finns många exempel på självmord där det utåt sett varit bra, t o m fantastiskt för att dra exempel Chester Bennington Marilyn Monroe

Det är uppenbart av vittnesuppgifter att döma att detta varit fråga om en förare som tappat kontrollen över en motorstark sportbil på en smal väg med våt vägbana och att en tragisk olycka inträffat.
Har inte självmordsdyrkarna egna trådar att hålla sig till här på Flashback?
Senast redigerad av Nietzschesson 2023-01-10 kl. 19:27.
Citera
2023-01-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Frågan är om det går och om det finns intresse?
Porschen var totalt mosad och om man kan ta promillehalt är det nog väldigt tveksamt. Måste nog tas från rent blod o inte muskelmassa eller liknande?
Inga problem att ta både urin och lårblod från avlidna. Det gör man i de flesta mordfall.
Citera
2023-01-10, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarmstuvning
Jag citerade det kvinnan i grusbilen sa.
Sedan la jag till att han inte körde där det var halt.
Nä inte sommarvärme såklart men det var ovanligt milt för att vara Januari månad.
Det e ju ganska stor skillnad på -13 och + 6 -7 så visst. Tycker man +7 är kallt så.

Men i sådan bil som han hade kanske man kan få sladd även i blött väglag? Det vet inte jag?
Är hastigheten hög så kan nog så hända.
Men vi kan bara spekulera om hur det gick till och vad spelar det för roll?
Han är död.

Det spelar roll att du hade fel.

Ja det är tragiskt att en sån fin människa är död.
Citera
2023-01-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
På Blåljus i Strängnäs så gick Polisen ut och skrev att det var P.G som hade avlidit i olyckan. Folk blev förbannad att dom skrev ut det när det fortfarande inte är bekräftat. Dom har tagit bort det nu.
Då kan man vara 100 % säker att det verkligen är han när Polisen går ut och skriver det.
Kan tycka det är väldigt konstigt att dom skrev ut det när det inte var bekräftat från annat håll. Där gjorde hon en riktig tabbe.

Drivs inte den sidan av en privatperson?
Citera
2023-01-10, 19:34
Medlem
AussieRedMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barack.Obola
Inga problem att ta både urin och lårblod från avlidna. Det gör man i de flesta mordfall.
I brottsfall tar man ren etanol mot flytande blod i andel, volymprocent. Urin kan ge indikation, men inte dömande i trafikfrågor. Ev kan man få loss rent blod i svårt sargade kroppsdelar, men känns helt onödigt.
Citera
2023-01-10, 19:35
Medlem
GAME0VERdoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rob9n
Drivs inte den sidan av en privatperson?

Det stämmer. Jag svarade på det inlägget tidigare, men det togs bort.
Citera
2023-01-10, 19:40
Medlem
Håller med alla som skriver i tråden. Detta är extremt tragiskt😓 En man med 4 barn! Varav 3 i småbarnsåldern, lider med hans fru🥲
Men, jag har själv egna erfarenheter. Dvs. Bodde en tid i USA. Vi hade haft en blöt kväll ett antal vänner. Min ena vän skulle köra hemåt nästa dag, ville även skjutsa mig hem. Men, jag blev osäker på hans körförmåga då inte så himla många timmar gått efter sista intaget. Så, jag avstod, gudskelov 🙏 För han krockade med en annan bil och avled direkt 🥲
I USA då jag var där, hade de stora kampanjer om ” Drunk driving”. Dvs. Kör Inte efter en fest! För du har fortfarande promille kvar i blodet! Vidare visade de statistik i dessa kampanjer hur koncentrationen försämras samt hur mycket större risk du har att krocka😞
Nu har jag absolut ingen aning om vad som orsakade detta i Patricks fall. Han körde sportbil. Kan ha fått sladd etc… Men, statistiken visar att man skall inte köra bil dagen efter….
Läs bara vad Trafiksäkerhetsverket rekommenderar…..
Ps. Jag är gammal skidåkare. Var mycket i Alperna säsongsvis under en person. Vi fick oväder, det snöade och snöade etc. Sedan första soliga, klara dagen blev alla som galna. Nu måste vi ut och åka Offpist! Då lavinfaran är som störst😞 Ja, jag miste även en vän i en lavin 🥲
Mitt budskap är bara; Tänk säkerhet. Lämna bilen hemma!
Citera
2023-01-10, 19:40
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Vilken fart bedöms Patrick ha haft vid kollisionsögonblicket? Lastbilen körde bara i 'mopedhastighet', så om inte PG körde väldigt fort, så borde väl en splitter ny premiumbil som Porsche, med mängder av krockkuddar och all tänkbar övrig säkerhetsutrustning, kunna klara en sådan kollision utan att föraren dör?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2023-01-10 kl. 19:50.
Citera
2023-01-10, 19:42
Medlem
Ni som är bra på att tyda bilder. Vad är vad under lastbilen? Är det sidan på bilen man ser eller fronten eller bakdelen? Finns det ingen mer bild på bilen efter olyckan från bärgning eller liknande.
Citera
2023-01-10, 19:43
Medlem
DennisOlofs avatar
Av allt jag läst i denna tråd, glöm vittnesmålen från lastbilen. Dom måste vara felaktiga eller förvirrande, mycket på grund av media skriver olika saker etc.

Osannolikt att det var halka ute eftersom det var 13.00 mitt på dagen, typ sex plus grader eller något. Visst kan det finnas hala partier men inte så troligt på just denna väg, mindre vägar kanske var sämre. Däremot kan det varit lite blött ute och en blöt vägbana ger dig något sämre grepp med däcken.

Nu när jag sett bilden, det här ser ut som en omkörning eller någon som kört duktigt fort i en sportbil, inte något att rekommendera denna årstid. Dessutom en bil med mycket härskrafter spinner loss ganska lätt bara man gasar på ordentligt. Det kan ha varit tillräckligt i detta fall för att få sladd eller komma över i fel körbana. Än värre om man har mindre erfarenhet av körning med en sådan sportbil, det finns många som äger sportbilar som inte vet hur man framför ett sådant fordon säkert.

Jag skulle själv inte köra en sådan sportbil i någon högre hastighet, jag behöver träning och utbildning av folk som kan innan jag skulle våga köra. Vill man dessutom busköra gör man det bäst på en banan avsedd för detta, ute på vanliga vägar och i trafiken är det farligt. Antar dom flesta sett hur man kör rallycross här i norden. Fort som tusan och inget för veklingar, dessutom är ju bilarna typ bepansrade till tusan för att tåla en avåkning eller skydda förarna så mycket som möjligt. Denna lyx har man inte en en helt vanlig sportbil som man kan köra fort med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in