Citat:
Ursprungligen postat av
hillsongsweden
Jag har irriterat mig så pass länge nu och behöver få ur mig min åsikt och höra din. Enligt mig är SVT morgonstudion betydligt snyggare och mer påkostad studiomässigt, stor skillnad mot 4an nyhetsmorgon som ser billig ut, gammalt och i stort behov av en make over.
Programledarna i SVT är snygga, vältaliga och bättre klädda generellt till skillnad mot 4ans gamla tanter och farbröder som borde ha bytts ut för länge sen. Observera att jag inte värderar något av programledarnas eventuella vänster eller höger vad gäller politisk styrning.
SVT får 8 av 10 och 4an en svag 3a. Det som starkt drar ner 4an är också deras osmakliga matlagningsinslag...
Vad tycker du själv? Håller du med mig eller inte?
SVT är väldigt amatörmässigt. Mycket läsa innantill, sitta med papper i handen och titta ned och komiskt nog staka sig fram i meningar ändå. Kameror som lever sitt eget liv och filmar något helt annat. Vinjetter mellan varje inslag som strular.
Kulturinslagen är något av det mest komiska jag varit med om. De som läser kulturnyheterna ser alla ut som trasiga och mentalt sköra vänstervridna praoelever. Den tjocka filmrecensenten som alltid sitter i sin fisiga pyjamas är också ett av de mer komiska inslagen.
Efter halva morgonsändningen så börjar de klippa in tidigare inslag från morgonen som går på repeat. Oerhört amatörmässigt. Många av programledarna verkar också lida av nån form av social fobi. De ser ut att vilja springa ut ur studion vilken sekund som helst.
Klädmodet på SVT är ryskt 80-tal. Ser helt sjukt ut!
Kvinnorna ser alltid sura ut, av någon anledning.
Ändå ser jag heller på SVT än TV4 på morgonen, mest för att slippa reklaminslagen.