2023-01-10, 19:05
Avstängd
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Både SVT och TV4 har homosexuella med tydliga feminina drag som programledare/nyhetsuppläsare. SVT har en med utländsk utseende som ha en mustasch. Medan TV 4 har två stycken homosexuella, som är ett par dessutom.
Han som varit där länge är inte så fjollig som hans kille den yngre blonde.
Han kvittrar glatt när han pratar och kommer ofta i falsett men det blir värst när han ska berätta om tragiska händelser.

Han borde hålla sig till snack om kändisar, mode, resor och matlagning.

Heter "hen" Henrik?😏
Citera
2023-01-10, 19:36
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommisarie-Kudos
OK. Men din TV har väl en knapp där du kan stänga av om du inte klarar av homosexuella?

Med utmärkt högaktning.

/Kommisarien

Han stör mig inte när han berättar om kändisar eller annat men nyheter borde läsa nån som är mer äkta att förmedla känslor vid tragedier, som tex. negressen i SVT hon är väldigt professionell. Men den här fjollige pojkspolingen från TV4 passar inte till det.
Citera
2023-01-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Han stör mig inte när han berättar om kändisar eller annat men nyheter borde läsa nån som är mer äkta att förmedla känslor vid tragedier, som tex. negressen i SVT hon är väldigt professionell. Men den här fjollige pojkspolingen från TV4 passar inte till det.
OK. Jag förstår.

Hoppas du hittar knappen där du kan stänga av det du inte tycker om.

/Kommissarien.
Citera
2023-01-10, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
På helgerna saknar man SVT faktiskt. I övrigt är programledarna i SVT modernare och snyggare, med några undantag tex några flodhästar på kulturen som borde bantas eller omplaceras utom synhåll. Skitjobbigt med fetton i TV, det stör.

Förstår inte vad du menar med flodhäst hon är en en äkta clown med det ansiktet kan hon skrämma vem som helst.

Sen håller jag med om att de har fler snygga programledare. Har dock märkt flera kameramissar vid ovala bordet där papper eller programledarna delvis syns tex när clownen kör kulturnyheterna ser man Olivia titta fram i profil. Känns mycket oproffsigt.

Kul med nytillskottet Ellen som kör sportnyheterna.
Citera
2023-01-10, 20:13
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Förstår inte vad du menar med flodhäst hon är en en äkta clown med det ansiktet kan hon skrämma vem som helst.

Sen håller jag med om att de har fler snygga programledare. Har dock märkt flera kameramissar vid ovala bordet där papper eller programledarna delvis syns tex när clownen kör kulturnyheterna ser man Olivia titta fram i profil. Känns mycket oproffsigt.

Kul med nytillskottet Ellen som kör sportnyheterna.

SVT har en skitsnygg nyhetstjej Khazar isch, som är bra och saklig, sval och måttfull. Jämför TV4 som har ett så urgammalt persongalleri alltså anna lindmarker och tilde?? Medelåldern på fyrans är väl 55+

Faktiskt är karin magnusson också en pärla trots hängbröst, men det får man ta det går inte att få allt.
Citera
2023-01-10, 20:49
Medlem
Citat:
SVT har en skitsnygg nyhetstjej Khazar isch, som är bra och saklig, sval och måttfull. Jämför TV4 som har ett så urgammalt persongalleri alltså anna lindmarker och tilde?? Medelåldern på fyrans är väl 55+

Faktiskt är karin magnusson också en pärla trots hängbröst, men det får man ta det går inte att få allt.

Fatemi ja tänka sig hon är 39år tyvärr kan hon kännas en smula enformig när hon läser nyheterna.
Då tycker jag Sara-Gul är bätte när hon läser nyheterna.

Kluven vad gäller Karin ibland är det värsta tantvarningen för att sexigaste milfen.
Vad gäller den andra Karin lär det dröja innan hon är tillbaka i studion me den magen. 🥲
Citera
2023-01-10, 21:27
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Jag har irriterat mig så pass länge nu och behöver få ur mig min åsikt och höra din. Enligt mig är SVT morgonstudion betydligt snyggare och mer påkostad studiomässigt, stor skillnad mot 4an nyhetsmorgon som ser billig ut, gammalt och i stort behov av en make over.

Programledarna i SVT är snygga, vältaliga och bättre klädda generellt till skillnad mot 4ans gamla tanter och farbröder som borde ha bytts ut för länge sen. Observera att jag inte värderar något av programledarnas eventuella vänster eller höger vad gäller politisk styrning.

SVT får 8 av 10 och 4an en svag 3a. Det som starkt drar ner 4an är också deras osmakliga matlagningsinslag...

Vad tycker du själv? Håller du med mig eller inte?

SVT är väldigt amatörmässigt. Mycket läsa innantill, sitta med papper i handen och titta ned och komiskt nog staka sig fram i meningar ändå. Kameror som lever sitt eget liv och filmar något helt annat. Vinjetter mellan varje inslag som strular.

Kulturinslagen är något av det mest komiska jag varit med om. De som läser kulturnyheterna ser alla ut som trasiga och mentalt sköra vänstervridna praoelever. Den tjocka filmrecensenten som alltid sitter i sin fisiga pyjamas är också ett av de mer komiska inslagen.

Efter halva morgonsändningen så börjar de klippa in tidigare inslag från morgonen som går på repeat. Oerhört amatörmässigt. Många av programledarna verkar också lida av nån form av social fobi. De ser ut att vilja springa ut ur studion vilken sekund som helst.

Klädmodet på SVT är ryskt 80-tal. Ser helt sjukt ut!

Kvinnorna ser alltid sura ut, av någon anledning.

Ändå ser jag heller på SVT än TV4 på morgonen, mest för att slippa reklaminslagen.
Citera
2023-01-10, 21:32
Medlem
Ja, SVT är mer amatörmässigt då de inte tar in personal och gäster efter kunskap..
Citera
2023-01-10, 22:16
Medlem
De tar kn det nästa vi har: Anders Lindberg är med ofta! Kärringen Melin bra sällan, är väl för tidigt? Men påfallande många vänsterblivna i SVT dock.
Citera
2023-01-10, 23:34
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Jag har irriterat mig så pass länge nu och behöver få ur mig min åsikt och höra din. Enligt mig är SVT morgonstudion betydligt snyggare och mer påkostad studiomässigt, stor skillnad mot 4an nyhetsmorgon som ser billig ut, gammalt och i stort behov av en make over.

Programledarna i SVT är snygga, vältaliga och bättre klädda generellt till skillnad mot 4ans gamla tanter och farbröder som borde ha bytts ut för länge sen. Observera att jag inte värderar något av programledarnas eventuella vänster eller höger vad gäller politisk styrning.

SVT får 8 av 10 och 4an en svag 3a. Det som starkt drar ner 4an är också deras osmakliga matlagningsinslag...

Vad tycker du själv? Håller du med mig eller inte?

Studion har jag inga synpunkter på i något av dom.

Men jag är sjukt trött på en viss Anders i 4:an som fyller hela programmet med bögglorifiering och "mansmode" så fort han får chansen. Detta sagt utan att jag generellt har något emot homosexuella. Jag är bara så jävla trött på att "avvikande sexuell läggning" ska vara något som tar upp TV-programmen hela jävla tiden.
Om dom hängde ut svin som trakasserar sexuellt avvikande så skulle jag stå ut med det, men att marinera hela skiten med propaganda för att alla ska lära sig att älska alla som inte är heterosexuella får mig snart att spy!!!

Det enda som lyfter 4:an är väl när Linda presenterar vädret eller Maria Forsblom är programledare, GW på onsdagar och söndagar ger viss mig behållning också. Jenny Alversjö och Rania är väl också helt OK.

Annars håller jag faktiskt med om att SVT håller en högre nivå, det är mest bara sporten som stör...
Citera
2023-01-10, 23:35
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uzbekistaniern
TV4 Nyhetsmorgon & "Efter Fem" sändningarna känns som "Barnprogram för Vuxna" det borde vara en tämligen träffande beskrivning av hela spektaklet för väldigt många.

...
Klockren beskrivning.
Pysmys för en medelklass mitt i livspusslet. Teatraliskt tillrättalagt och värdegrundscertifierat.
TV4 håller svenska folket sovande.

Intressant det där med åldersskillnaderna. TV4 har (jmf med SVT) satsat på ”ungt och fräscht”, men nu har LAS hunnit ifatt kanalen.

Intressant det där med studion. 4:an är mysigare medan SVT är stelare , ”öppnare” och ”skarpare” i dekor och färgsättning (ibland nästan torftigt på ett prydligt sätt). Liknande det man sett eller fått beskrivet om public service i andra länder.
Senast redigerad av Rad-i-Kalle 2023-01-10 kl. 23:39.
Citera
2023-01-10, 23:51
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:

Ja Karin gör ett jäkligt bra jobb, hon är trevlig att se på också.
Vad eventuella bröst skulle ha med saken att göra förstår jag inte, så länge det inte är ett inslag som handlar om såna. Tror för övrigt inte alls att det är något fel på hennes.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in