• 1
  • 2
2023-01-10, 17:36
Avstängd
hillsongswedens avatar
Jag har irriterat mig så pass länge nu och behöver få ur mig min åsikt och höra din. Enligt mig är SVT morgonstudion betydligt snyggare och mer påkostad studiomässigt, stor skillnad mot 4an nyhetsmorgon som ser billig ut, gammalt och i stort behov av en make over.

Programledarna i SVT är snygga, vältaliga och bättre klädda generellt till skillnad mot 4ans gamla tanter och farbröder som borde ha bytts ut för länge sen. Observera att jag inte värderar något av programledarnas eventuella vänster eller höger vad gäller politisk styrning.

SVT får 8 av 10 och 4an en svag 3a. Det som starkt drar ner 4an är också deras osmakliga matlagningsinslag...

Vad tycker du själv? Håller du med mig eller inte?
Citera
2023-01-10, 17:42
Medlem
olasvenssons avatar
Jag håller med dig.
Citera
2023-01-10, 17:47
Medlem
vantablacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Jag har irriterat mig så pass länge nu och behöver få ur mig min åsikt och höra din. Enligt mig är SVT morgonstudion betydligt snyggare och mer påkostad studiomässigt, stor skillnad mot 4an nyhetsmorgon som ser billig ut, gammalt och i stort behov av en make over.

Programledarna i SVT är snygga, vältaliga och bättre klädda generellt till skillnad mot 4ans gamla tanter och farbröder som borde ha bytts ut för länge sen. Observera att jag inte värderar något av programledarnas eventuella vänster eller höger vad gäller politisk styrning.

SVT får 8 av 10 och 4an en svag 3a.

Vad tycker du själv? Håller du med mig eller inte?

Personlig åsikt:
SVTs morgonstudio känns mer "proffsig" pga hela programmet sker i en nyhetsstudio-setting. Segmenten mellan nyhetssändningarna är aktuella och mer av typen fördjupande inslag med gäster som rör något som tas upp i just morgonens nyheter. Lite som jag upplever P1 morgon. Mellan nyheter + väder diskuterar man delar av det som rapporteras i nyheterna parallellt med aktuella gäster.
Det enda tråkiga med SVTs morgonstudio är att efter en viss tid, vet inte om det är efter 07.30 eller 08.00 så börjar dom loopa om det dom sänt tidigare under morgonen IGEN. Som en repris i rullande pågående program.

TV4 nyhetsmorgon är ju typ amerikaniserat trams-program i min mening. Inslagen mellan nyheterna kan ju vara vadfan som helst. "Nu ska vi träffa Misse, utsedd till årets katt!" eller "vilka solglasögontrender kommer 2023? Experten svarar efter pausen!". Dom få "seriösa" inslagen dom har tycker jag drunknar i allt ytligt tjafs.

Edit: Tycker också matlagningsinslagen (och bakningen, och alkoholtipsen) sänker programmet. Inklusive inslaget "middagstipset" som dom kör precis samma av typ 2 gånger samma morgon.
Senast redigerad av vantablack 2023-01-10 kl. 17:50.
Citera
2023-01-10, 17:52
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vantablack
Personlig åsikt:
SVTs morgonstudio känns mer "proffsig" pga hela programmet sker i en nyhetsstudio-setting. Segmenten mellan nyhetssändningarna är aktuella och mer av typen fördjupande inslag med gäster som rör något som tas upp i just morgonens nyheter. Lite som jag upplever P1 morgon. Mellan nyheter + väder diskuterar man delar av det som rapporteras i nyheterna parallellt med aktuella gäster.
Det enda tråkiga med SVTs morgonstudio är att efter en viss tid, vet inte om det är efter 07.30 eller 08.00 så börjar dom loopa om det dom sänt tidigare under morgonen IGEN.

TV4 nyhetsmorgon är ju typ amerikaniserat trams-program i min mening. Inslagen mellan nyheterna kan ju vara vadfan som helst. "Nu ska vi träffa Misse, utsedd till årets katt!" eller "vilka solglasögontrender kommer 2023? Experten svarar efter pausen!". Dom få "seriösa" inslagen dom har tycker jag drunknar i allt ytligt tjafs.

Bra input. 4an har sannolikt en bra mycket mindre peng att röra sig med mot vad SVT har, det syns på i princip hela showen. Tråkigt att säga det men 4ans programledare har suttit i årtionden vissa av dem. Lite nya ansikten och nytt blod + att stenbeck får sticka åt mer pengar. Svårt att sälja reklamplats i en dålig produktion.

Men ok, det finns även stolpskott i SVT som borde omplaceras tex den fete linus fremin med sina klänningar eller kaftaner....
Citera
2023-01-10, 17:54
Bannlyst
kollar oftare på 4an. det till talar mig mer.

Men jag ser på svts variant också men den är mer nyhetsinriktad.

Efter fem gillar jag. Där har SVT inget.
Men SvT Forum kollar jag på ibland.
Citera
2023-01-10, 17:55
Medlem
vantablacks avatar
Citat:
Bra input. 4an har sannolikt en bra mycket mindre peng att röra sig med mot vad SVT har, det syns på i princip hela showen. Tråkigt att säga det men 4ans programledare har suttit i årtionden vissa av dem. Lite nya ansikten och nytt blod + att stenbeck får sticka åt mer pengar. Svårt att sälja reklamplats i en dålig produktion.

Men ok, det finns även stolpskott i SVT som borde omplaceras tex den fete linus fremin med sina klänningar eller kaftaner....

Och då har dom ändå reklampaus typ var 8:e minut i Nyhetsmorgon. Måste säga att det också drar ner helhetsupplevelsen av programmet. Särskilt när man streamar reklamfritt annars och slipper reklamen i TV4s övriga program på play via adblock.
Citera
2023-01-10, 17:59
Avstängd
hillsongswedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache

På helgerna saknar man SVT faktiskt. I övrigt är programledarna i SVT modernare och snyggare, med några undantag tex några flodhästar på kulturen som borde bantas eller omplaceras utom synhåll. Skitjobbigt med fetton i TV, det stör.
Citera
2023-01-10, 18:04
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kultursprache

Både SVT och TV4 har homosexuella med tydliga feminina drag som programledare/nyhetsuppläsare. SVT har en med utländsk utseende som ha en mustasch. Medan TV 4 har två stycken homosexuella, som är ett par dessutom.
Han som varit där länge är inte så fjollig som hans kille den yngre blonde.
Han kvittrar glatt när han pratar och kommer ofta i falsett men det blir värst när han ska berätta om tragiska händelser.

Han borde hålla sig till snack om kändisar, mode, resor och matlagning.
Citera
2023-01-10, 18:30
Medlem
Skillnaden mellan SVT och TV4 är att SVT främst producerar tv-program. TV4s mission är att sälja reklam där programmen som de tvingas sända mellan reklamen mest är ett störande inslag för företagsledningen.
Citera
2023-01-10, 18:34
Medlem
Citat:

Nja fyran har nog inga pengaproblem. De är reklamfinansierade.

Ja, resten får du tänka ut själv . . . .
Citera
2023-01-10, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Både SVT och TV4 har homosexuella med tydliga feminina drag som programledare/nyhetsuppläsare. SVT har en med utländsk utseende som ha en mustasch. Medan TV 4 har två stycken homosexuella, som är ett par dessutom.
Han som varit där länge är inte så fjollig som hans kille den yngre blonde.
Han kvittrar glatt när han pratar och kommer ofta i falsett men det blir värst när han ska berätta om tragiska händelser.

Han borde hålla sig till snack om kändisar, mode, resor och matlagning.
OK. Men din TV har väl en knapp där du kan stänga av om du inte klarar av homosexuella?

Med utmärkt högaktning.

/Kommisarien
Citera
2023-01-10, 18:36
Medlem
TV4 Nyhetsmorgon & "Efter Fem" sändningarna känns som "Barnprogram för Vuxna" det borde vara en tämligen träffande beskrivning av hela spektaklet för väldigt många.

Leif GW levererar väll någon halvsanning någon gång ibland när han sitter där och fortfarande är helt packad på morgonen, Tilde försökte väll hålla emot lite grann ifrån Woke/Anti Trump agendan då och då likaså Steffo men i slutändan så är sändningarna där för att hjärntvätta "Karin 30-45 år ifrån Hallstahammar" och man förstår att programledarna vet detta och det blir nog tärande på dom i längden när de vet vad deras uppgift är.

Nä, TV4 både Nyhetsmorgon och Efter Fem känns som en stor Smet.

Väljer SVT före TV4 när det kommer all dess media överhuvudtaget måste jag säga.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in