2023-01-10, 13:59
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbckguru
Visst, så kan man säkert resonera. Kan jag tolka det som att du lägger all forskning åt sidan kring definitionen av barn?
Dvs den forskning som gett stöd för den definitionen där man tagit i beaktning konsekvenstänk, omvärldsuppfattning m fl m fl, sist men inte minst könsmognad som nu är satt till 15 år.

Vad är man om man är 13-20, enligt din mening?
Du får gärna referera till den forskning som du pratar om. Jag är genuint nyfiken, så det är inget "källa på det"-trams från min sida.

Om man är mellan 12 år och 21 år gammal så är man ungdom.
Citera
2023-01-10, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qaaq
Poängen som nog de flesta begrep förutom du, är att dumpen inte har några möjligheter att sätta dit nån för ett riktigt övergrepp mot barn. Det är endast polisen som kan göra det genom avlyssning av chattar och liknande. Det dumpen kan göra, är att förstöra för polisen. De förvarnar peddona som kan åka raka vägen hem och radera hårddisken innan ev polis tar dem. Dumpens jakt är kontraproduktiv - de räddar peddon undan rättvisan.

Enda sättet för dumpen att sätt dit ett peddo är att använda äkta barn, men då åker de dit själva också, så nåt sånt kommer inte ske. Så där långt kunde du inte tänka va?

Det är bara du i hela detta forum som inte uppfattat syftet med Dumpen.

Syftet är inte att försöka få dessa lagförda, snarare att bannlysa dem, skicka dem i exil. Tillräckligt många ringar på vattnet kommer till slut uppmärksammas och någon måste göra något. Den någon är så klart politiker som börjar lobba för nya lagar.

Det går lite hand i hand med att Dumpen är inte i position att provocera brott då de inte är lagmän av något sätt. Likaså gäddorna kan gädda på i lugn och ro då det inte är olagligt eftersom det inte är riktiga barn.

Gäddorna verkar ha lagen på sin sida gällande förtal. Varför anmäler ingen då?

Sedan, försök inte jämföra IQ, sättet du skriver på och dina resonemang tyder på att du är något mer begåvad än en svagt begåvad, du leker fortfarande i den lilla sandlådan.

De kanske förstör för polisen, men dessa snuskisar var inte ens kända för polisen (de som inte blivit lagförda) innan Dumpen. Sannolikheten för att de skulle bli kända helt plötsligt är därmed noll. Polisen har ingen data att utgå från. Dumpen belyser något här.

Ett peddo som åker dit idag är ute om några år. Har du inte våldtagit någon men spridit barnporr, är du ute om något år give or take.
Stigmat för ditt brott blir lokalt, inom din ort, dina nära och kära vet osv. Fallhöjd, som folk pratar om här inne, är ganska lågt ställt i normala fall.

Dumpen å andra sidan, det är som att skjutas med slangbällan rakt ner i marken i ultrarapid fart. Hela Sverige har möjlighet att kolla igenom registret och se vilka idioter det finns. Med internets räckvidd så vet man snart var idioten jobbar, vilka som ingår i hans familj, vänner, hans favoritmåltid, vilket lag han stödjer, vilken bil han kör, storlek på skorna...ja du fattar. Man är rätt så körd.
Citera
2023-01-10, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
I verkligheten så handlar det om en massa överkåta gubbar som sitter och skickar penisbilder till allt som rör sig. I de allra flesta fall så är Dumpens svar på deras "hej" det första svaret som de någonsin har fått. Jag våger lova dig att inget barn (oavsett hur vi definierar ett sådant) har blivit våldtaget (om inte våldtäkt numera inkluderar frivilligt sex i gubbens fantasi).

Självklart blir barn våldtagna.
Citera
2023-01-10, 14:13
Medlem
Citat:
Du får gärna referera till den forskning som du pratar om. Jag är genuint nyfiken, så det är inget "källa på det"-trams från min sida.

Du får jättegärna ha din egen definition på precis allting men det gör ju att du hamnar utanför i diskussionerna här eftersom det du säger låter så banalt.
Citera
2023-01-10, 14:19
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Du får jättegärna ha din egen definition på precis allting men det gör ju att du hamnar utanför i diskussionerna här eftersom det du säger låter så banalt.
Om mitt synsätt är banalt, vad är då inte över/under 18 år?
Citera
2023-01-10, 14:20
Medlem
Citat:

Dom går under flera kategorier. Det är du som inte är påläst så du får googla, jag har tagit del av dessa under hela mitt vuxna liv då min fru är barnpsykolog.

Bland annat samtyckesålder, myndig ålder, straffrättslig ålder, ansvar och äktenskapsålder.
Forskningen grundar sig även på attityder inom samhället. I vissa samhällen är det OK att gifta bort sina barn redan vid tidig ålder, i andra håller man inte med alls.

Finns också forskning att ju modernare och friare ett samhälle är och blir, så får man tydligare uppfattning om definitionen av barn då man ställer mer och mer ansvar på vuxna i ett modernare samhälle, där barn per automatik får mer att ansvara över i tidigare ålder, och på så vis har man samlat data för att se hur de tacklar sitt nya ansvarstagande.
Det finns en anledning varför forskningen inte blivit helt abrupt förändrad från en dag till en annan.
Man har redan från tidigt 1800-tal börjat se över åldrar för t ex samlag, lagförnig, myndigförklaring m.m. som nämnt ovan. Dessa åldrar har skiftat med tiden. I tidigt 1900-tal t ex i många delar av Europa, var det väldigt lagligt att ligga som tioåring, och du kunde lagföras som en vuxen.
I mitten av 1900-talet så höjde många åldern till 13, i modern tid är det uppe i 15 tex.

Barn får inte ens bestämma för än de är myndiga om var de ska bo (hos vilken förälder).
Det är med andra ord väldigt komplext med ålder och man har med stöd av forskning satt gränser för att skydda barnen.

Jaha ok, 0-11 är man barn, 12-20 är man ungdom, 21 och uppåt är man vuxen. I got you.
Vad gäller för ungdom då?
Senast redigerad av Flashbckguru 2023-01-10 kl. 14:28.
Citera
2023-01-10, 14:27
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Dom går under flera kategorier. Det är du som inte är påläst så du får googla, jag har tagit del av dessa under hela mitt vuxna liv då min fru är barnpsykolog.

Bland annat samtyckesålder, myndig ålder, straffrättslig ålder, ansvar och äktenskapsålder.
Forskningen grundar sig även på attityder inom samhället. I vissa samhällen är det OK att gifta bort sina barn redan vid tidig ålder, i andra håller man inte med alls.

Finns också forskning att ju modernare och friare ett samhälle är och blir, så får man tydligare uppfattning om definitionen av barn då man ställer mer och mer ansvar på vuxna i ett modernare samhälle, där barn per automatik får mer att ansvara över i tidigare ålder, och på så vis har man samlat data för att se hur de tacklar sitt nya ansvarstagande.

Jaha ok, 0-11 är man barn, 12-20 är man ungdom, 21 och uppåt är man vuxen. I got you.
Vad gäller för ungdom då?
Det handlar med andra ord om rent politiska beslut som jag får googla själv. Jag tänkte väl det.

Beträffande ungdomar så borde de ha fler skyldigheter och färre rättigheter än vad de har idag. Det finns dock undantag, till exempel så borde förfoganderätt över pengar kunna införas gradvis och körkort borde kunna tas tidigare. För rösträtt så borde det krävas att personen är vuxen (över 21 år) och självförsörjande.
Citera
2023-01-10, 14:43
Medlem
Citat:
Det handlar med andra ord om rent politiska beslut som jag får googla själv. Jag tänkte väl det.

Beträffande ungdomar så borde de ha fler skyldigheter och färre rättigheter än vad de har idag. Det finns dock undantag, till exempel så borde förfoganderätt över pengar kunna införas gradvis och körkort borde kunna tas tidigare. För rösträtt så borde det krävas att personen är vuxen (över 21 år) och självförsörjande.

Jag förstår inte, du menar att politiska beslut sker först, forskning efter? Jag vet bestämt att det är tvärt om. Nu framstår du ju som lite efterbliven förstår du.

Dina argument är bottenlösa och jag ska förklara varför.

Du kan vara 21 år gammal och inte kunna ta körkort eller försörja dig själv.
Det av flera olika anledningar, men en av dem kan vara svag begåvning som hindrar dig. Det andra är väl att du är en förlorare och behöver ta tag i ditt liv

Du kan också vara ett barn, definitionen som är satt per dags dato, och både vara svagt begåvad och ej fullt utvecklad, men definitivt ej fullt utvecklad.

Det är därför man satt vissa nivåer för vad ett barn är och inte. En av anledningarna är just att man inte är fullt utvecklad.

Sedan dessa politiska beslut, om vi nu återgår till det, så har barnpsykologer funnits läääänge, längre bak i tiden än du vet namnen på folket i ditt släktträd. Barnpsykologer är så klart ett fenomen av forskningen som gjorts kring barn. Forskning kring barn har även det pågått sedan tidigt 1800 tal.

Man har studerat hypotetiskt tänkande, barnets kognitiva förmåga, psykosexuella utveckling och neuropsykologi och mycket mycket mycket mer vilka är grunderna för definitionen av vad barn är.
Senast redigerad av Flashbckguru 2023-01-10 kl. 14:46.
Citera
2023-01-10, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eskalera
Någon som har kännedom om Dumpen har sk ”frivilligt utgivningsbevis ”?

Om dom har det, ändrar det markant vad dom får publicera.

Grundlagsskyddat utgivningsbevis. Däremot verkar Dumpen vägra låta sig granskas av medieombudsmannen vilket är anmärkningsvärt.

Deras pressetik är också helt i sin ordning. Visst kan Dumpen ev fällas i ett enskilt åtal men då startas en insamling och så är den saken ur världen. Skulle vara oerhört korkat av en uthängd att försöka stämma Dumpen då hen får mer uppmärksamhet samt har minimal chans att vinna och får betala kalaset.
Citera
2023-01-10, 14:51
Medlem
Citat:
Jag förstår inte, du menar att politiska beslut sker först, forskning efter? Jag vet bestämt att det är tvärt om. Nu framstår du ju som lite efterbliven förstår du.

Dina argument är bottenlösa och jag ska förklara varför.

Du kan vara 21 år gammal och inte kunna ta körkort eller försörja dig själv.
Det av flera olika anledningar, men en av dem kan vara svag begåvning som hindrar dig. Det andra är väl att du är en förlorare och behöver ta tag i ditt liv

Du kan också vara ett barn, definitionen som är satt per dags dato, och både vara svagt begåvad och ej fullt utvecklad, men definitivt ej fullt utvecklad.

Det är därför man satt vissa nivåer för vad ett barn är och inte. En av anledningarna är just att man inte är fullt utvecklad.

Sedan dessa politiska beslut, om vi nu återgår till det, så har barnpsykologer funnits läääänge, längre bak i tiden än du vet namnen på folket i ditt släktträd. Barnpsykologer är så klart ett fenomen av forskningen som gjorts kring barn. Forskning kring barn har även det pågått sedan tidigt 1800 tal.

Man har studerat hypotetiskt tänkande, barnets kognitiva förmåga, psykosexuella utveckling och neuropsykologi och mycket mycket mycket mer vilka är grunderna för definitionen av vad barn är.

Så klart du har rätt. Sen så kan barn och ungdom användas parallellt. I Sverige kan personer upp till 21 år placeras i hem för att de behöver det. Att då mena att en tolvåring eller fjortonåring är ansvarig för att hon och han blir våldtagen är ju enbart något en förvirrad person gör och det av behov av att förringa vuxna mäns ansvar när de våldtar barn.
Citera
2023-01-10, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Grundlagsskyddat utgivningsbevis. Däremot verkar Dumpen vägra låta sig granskas av medieombudsmannen vilket är anmärkningsvärt.

Deras pressetik är också helt i sin ordning. Visst kan Dumpen ev fällas i ett enskilt åtal men då startas en insamling och så är den saken ur världen. Skulle vara oerhört korkat av en uthängd att försöka stämma Dumpen då hen får mer uppmärksamhet samt har minimal chans att vinna och får betala kalaset.
Ytterligare en anledning för gäddorna att ge fan i att grooma barn och träffa dem för att våldta dem. Det kan drabba dem ännu värre socialt när de väl våldtagit ett barn och polisen kommer och plockar in dem. Det finns så många anledningar för dem att inte agera så där idiotiskt. Omtanke om sin partner och egna barn är väl också en bra orsak att låta bli.
Citera
2023-01-10, 14:57
Avslutad
Citat:
Det är bara du i hela detta forum som inte uppfattat syftet med Dumpen.
Syftet är vad de gör och vilka konsekvenser det ger. Inte vad de TYCKER att syftet är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in