2023-01-10, 14:52
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag tror att J klarade av att släpa ner kroppen två trappor och sen ca 5-10 meter från porten till hennes bil på egen hand. Det är absolut tung och jobbigt men inte omöjligt.

Det som stör mig är att J åkte till McD med en lik och en avdäckad kompis själva i lägenheten. Osäker på om hon skulle våga det. Men henne övriga agerande är så kallt och kalkylerande så hon kanske kände sig tvungen att ta den risken om M nu var såpass avdäckad.

Skulle förvåna mig oerhört mkt om inte MH, givet det vi vet, är delaktig på ngt sätt. Men jag kan ha fel.
Citera
2023-01-10, 14:54
Medlem
Det är alltså inte babbeluringen som gjort det utan den andra? Kors i taket!
Citera
2023-01-10, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Att stackars Tove hamnat i helt fel sällskap vet vi men i teorin hade väl dessa två unga kvinnor lika gärna kunnat låta sin ilska gå ut över en man eller ett barn?
"
Om vi bortser från att det är betydlig svårare för Lesh*m att döda en man än en annan kvinna så verkar konflikten enligt adv. ha sin grund i något konkret mellan just de två. Ingen allmän risk för tredje man.

Citat:
Kan din klient förklara varför hon var så arg på Tove?

– Det kan hon verkligen göra och har gjort det i förhör, men det är inget jag vill gå in på.
Citera
2023-01-10, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Det är alltså inte babbeluringen som gjort det utan den andra? Kors i taket!
Det är inte på något sätt klargjort.. Det vi vet är att MH nekar och JJ har medgett en misshandel.
Citera
2023-01-10, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Eftersom det gått lång tid och ingen av de erkänt så gissar jag att något av följande saker kommer hända.

1. Minimering av lögner. De kommer erkänna det som behövs, till exempel gravfridsbrott, för att ha en historia som matchar bra med åklagarens version men som ändå skiljer sig angående själva mordet.

...

Check på den, ja, fyfan. Hoppas bevisen håller ändå.
Citera
2023-01-10, 14:58
Medlem
TonaldRumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RuneStaxx
Det spelar givetvis roll om den låstes upp med exempelvis fingeravtryck då det stöder att just hon var på platsen och inte bara hennes telefon. En eventuell "glömde telefonen i bilen som Okänd Person körde till plats A för att dumpa en kropp medan jag låg och sov hemma i lägenheten"-förklaring faller därmed platt.

Att en persons telefon befunnit sig på en plats bevisar ingenting om det inte kan visas att personen hade telefonen i sin besittning vid tillfället. En upplåsning av telefonen styrker besittningen.

Men det var väl inte det som var på tal? Du pratar ju om något annat här än det jag svarade på.

Det var ju mer att den som postade, menade att om du inte låser upp telefonen, så har den inte tillgång till nätet, och du kan således inte spåra telefonen. Vilket jag säger är bullshit.
Citera
2023-01-10, 15:02
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogmatix
Förundersökningen pågår fortfarande. Protokollet släpps först när förundersökningen är klar och åtal väcks.
Vilket borde vara klart på några månader vid det här laget väl?
Citera
2023-01-10, 15:04
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Om vi bortser från att det är betydlig svårare för Lesh*m att döda en man än en annan kvinna så verkar konflikten enligt adv. ha sin grund i något konkret mellan just de två. Ingen allmän risk för tredje man.
Bråkade om något så löjligt som mat.. bröd eller pengar.
Sexuella överförbara sjukdomar kanske.
Leshem Jansson menar att hon är en social person. Hon har alltid haft goda
relationer med kamrater och lärare. Hon är utåtriktad och tycker om att umgås
med vänner. Hon tog körkort vid 18 års ålder och har nyligen köpt sig en egen
bil och flyttat till egen lägenhet. Hon hade planer om att bli arkitekt och därför
sökt arkitektutbildning men skrinlade dessa planer och sköt dem på framtiden
eftersom hon trivdes så gott med sitt arbete och med sitt liv i övrigt.
Vad är viktigast för Johanna Leshem Jansson.
Anseende ?
Det här ordnar inte pappa med att köpa häst, den saken är säker.
Citera
2023-01-10, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SloppySeconds
Bråkade om något så löjligt som mat.. bröd eller pengar.
Sexuella överförbara sjukdomar kanske.
Vad är viktigast för Johanna Leshem Jansson.
Av erfarenhet från mänskligheten i allmänhet och att ha gått i en gymnasieklass med 90% tjejer så är väl någon slags romantisk konflikt lågoddsaren när någon blir så här upprörd. Leshem ville snärja Toves pojkvän eller tvärtom, eller faktisk otrohet.
Citera
2023-01-10, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyfranA
Av erfarenhet från mänskligheten i allmänhet och att ha gått i en gymnasieklass med 90% tjejer så är väl någon slags romantisk konflikt lågoddsaren när någon blir så här upprörd. Leshem ville snärja Toves pojkvän eller tvärtom, eller faktisk otrohet.

100% Ja! Möjligen i kombination av droger..
Citera
2023-01-10, 15:12
Medlem
Sjukt hur denna tråd har 3300 sidor snart.

Det som har skett är fruktansvärt hemskt. Men varför så stort intresse? JJ verkar vara känslomässigt handikappad. Något drama som hon inte kunnat hantera, rage som lett till mord. Men enligt mig har detta fallet noll "spänning" om man kan säga så. Finns ju inte mycket av värde att diskutera.
Citera
2023-01-10, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Det är inte på något sätt klargjort.. Det vi vet är att MH nekar och JJ har medgett en misshandel.

Är övertygad om att JJ gick in för att mörda TT...

Solklart fall av mord, inget annat!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in