2023-01-10, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
En anledning för M.H. att neka till inblandning kan ju vara för att hon var delaktig i griftefridsbrottet och strävar efter att undgå ansvar.

Kan såklart vara helt oskyldig, men hur fick J.J. ut T.H. till bilen på egen hand?

Jag tror att J klarade av att släpa ner kroppen två trappor och sen ca 5-10 meter från porten till hennes bil på egen hand. Det är absolut tung och jobbigt men inte omöjligt.

Det som stör mig är att J åkte till McD med en lik och en avdäckad kompis själva i lägenheten. Osäker på om hon skulle våga det. Men henne övriga agerande är så kallt och kalkylerande så hon kanske kände sig tvungen att ta den risken om M nu var såpass avdäckad.
Citera
2023-01-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
VARFÖR tror du så gott om denna "M"?

Är det för att hon är kvinna som du vill använda silkesvantarna?

😂 Hej på dig gamle vän!

Har du missat vad jag skrivit om den andra kvinnan? Du har också missat att jag inte riktat någon misstanke om T s kille eller den manlige grannen som andra riktat blickarna mot.

Nä, i denna tragedi finns nog inga manliga förövare….bara kvinnor till din stora glädje!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dream.71
Jag tror att utredarna kommer aldrig kunna fastställa bortom allt rimligt tvivel vem av de misstänkta som gjorde vad, att en av telefonerna pingat vid fyndplatsen trodde jag att det vetat sedan länge? Så varför en av dem nu erkänner misshandel men inte mord vet jag inte men uppenbarligen har mer bevis mot någon av dem tillkommit men inte tillräckligt för att direkt kunna peka ut mord, och vem av dom som mördat.
Jag tror detsamma att det kommer att bli svårt att fastställa

Det här utalandet hon gjort är så klassiskt

Hon har säkert fått bra hjälp av advokaten att komma fram till den här lösningen

Att hon sägs mått så dåligt i häktet sen
detta efter att hon fick reda på att Tove är död och inte kunnat sova och prata tidigare
Är skitsnack av advokaten
Hon visste mycket vä fr början att Tove är död

På frågan varför JJ var så arg som ledde till det här
säger advokaten att det har hennes klient verkligen kunnat talat om och har gjort i förhör men advokaten vill inte gå in på det

Hade JJ inte fått byta advokat så tror jag att det hade sett annorlunda ut
Hon hade inte klarat sig lika bra

Dom sa ingenting mer om 18 åringen mer än det tidigare som hon sagt om att hon sov
Kan man behålla någon i häktet om det inte finns något mer på Maja?
Senast redigerad av Anedin 2023-01-10 kl. 14:19.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommarstugemordet
Vem är JJ?

Har glömt horungarnas namn.
Johanna, dvs 20-åringen. Btw, att använda epitetet "horungarna" känns lite väl förort va?
Citera
2023-01-10, 14:21
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag tror detsamma att det kommer att bli svårt att fastställa

Det här utalandet hon gjort är så klassiskt

Hon har säkert fått bra hjälp av advokaten att komma fram till den här lösningen

Att hon sägs mått så dåligt i häktet sen
detta efter att hon fick reda på att Tove är död och inte kunnat sova och prata tidigare
Är skitsnack av advokaten
Hon visste mycket vä fr början att Tove är död

På frågan varför JJ var så arg som ledde till det här
säger advokaten att det har hennes klient verkligen kunnat talat om och har gjort i förhör men advokaten vill inte gå in på det

Hade JJ inte fått byta advokat så tror jag att det hade sett annorlunda ut
Hon hade inte klarat sig lika bra

Dom sa ingenting mer om 18 åringen mer än det tidigare som hon sagt om att hon sov
Kan man behplla någon i häktet om det inte finns något mer på Maja?

Om obduktionen kan påvisa upprepande våld ex. flera knivugg eller slag med föremål så blir det nog svårt att komma undan med bara misshandel..ex. så kommer åklagaren fråga, visste du inte att ett hugg räcker för att döda en person varför högg du då sex gånger?
Citera
2023-01-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Känns som att J.J. insett att det finns bevis som visar att hon orsakade T.H. död och nu har som målsättning att undslippa ansvar för mord och komma undan med vållande till annans död.

Hon inser att spelet är förlorat och försöker nu få en så mild påföljd som möjligt.
Det är ju ett klassiskt sätt att komma undan
Har de en bra advokat så brukar klienten ofta komma undan med ett lindrigare straff
Citera
2023-01-10, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Om obduktionen kan påvisa upprepande våld ex. flera knivugg eller slag med föremål så blir det nog svårt att komma undan med bara misshandel..ex. så kommer åklagaren fråga, visste du inte att ett hugg räcker för att döda en person varför högg du då sex gånger?
Kommer absolut aldrig undan med misshandel då Tove bevisligen har dött. Det mildaste hon kan få är väl typ vållande till annans död i guess.
Citera
2023-01-10, 14:26
Medlem
Jofs avatar
Tre tjejer som tjafsar och en blir riktigt förbannad och slår ihjäl en.
Vad är det som gör detta SÅ intressant har jag aldrig fattat.

För att det är tjejer? Denna gång.
Citera
2023-01-10, 14:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Hur vet du att en hammare användes i lägenheten?

Fanns aldrig någon hammare. Brist på info från polis + trådsanning pga. tvivelaktigt vittnesmål skapade "hammarslagen". Min egen teori är att BO sparkade som en stucken gris medan de försökte kväva henne.
Senast redigerad av löktårta 2023-01-10 kl. 14:33.
Citera
2023-01-10, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wheeler88
Ja vi får hoppas att det finns mer bevis men det ser inte ut som kniv har använts i det här fallet
Citera
2023-01-10, 14:34
Medlem
Wheeler88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Ja vi får hoppas att det finns mer bevis men det ser inte ut som kniv har använts i det här fallet

Nej det vet vi inte såklart. Var bara ett exempel. Är samma sak med ett trubbigt föremål eller slag/sparkar.
Citera
2023-01-10, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GulKnoxPortion
Kommer absolut aldrig undan med misshandel då Tove bevisligen har dött. Det mildaste hon kan få är väl typ vållande till annans död i guess.
"Enligt 3 kap. 7 § brottsbalken döms den som av oaktsamhet orsakar annans död för vållande till annans död till fängelse i högst två år eller, om brottet är ringa, till böter. Om brottet är grovt föreskrivs fängelse i lägst sex månader och högst sex år."

Efter vad som framkommit ser jag det som långsökt att det det skulle handla om "oaktsamhet". Tror mer på en medveten handling, t ex stryptag på mordoffret. Som 20-åring borde man väl veta vad som händer om man håller greppet tillräckligt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in