2023-01-10, 12:37
Medlem
argusmaximuss avatar
JJ erkänner gravfridsbrott och misshandel, med ej uppsåt att döda enl P4 Jönköping precis. Direktsändning så ej länk.
Citera
2023-01-10, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hujan
20-åringen erkänner gravfridsbrott

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1035736

"Clea Sangborn uppger också att 20-åringen mått mycket dåligt i häktet."

Vem fan bryr sig om hon mår dåligt?!
Citera
2023-01-10, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av argusmaximus
"Det kan vara så att hon hävdar olycka"
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/tv4-nyheterna-s%C3%A4song-2023/13809078

https://sverigesradio.se/artikel/20-aringen-erkanner-brott-i-samband-med-toves-dod

JJ Erkänner brott mot gravfrid och ett misshandelsfall
Citera
2023-01-10, 12:40
Medlem
"20-åringen har nu berättat att det skedde någon form av misshandel av Tove i lägenheten.

– Det är helt olyckliga omständigheter som gör att flickan dör den kvällen, som jag inte kan gå in på eftersom förundersökningen pågår, säger Clea Sangborn."

Från Svd
Citera
2023-01-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
"Clea Sangborn uppger också att 20-åringen mått mycket dåligt i häktet."

Vem fan bryr sig om hon mår dåligt?!
Precis ! Jävla avskum
Citera
2023-01-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av löktårta
Äntligen börjar det röra på sig! Jag har hela tiden varit inne på att BO berövades livet i lgh. Mitt stalltips är kvävning utförd av de båda.

JJ's färd till McD var ett desperat försök till att etablera alibi när grannar knackade på pga. oväsen ("hammarslag" sic), samt med den bonusen att senare kunna backstabba MH. Slug liten bitch denna... Jag tror inte ett dugg på MH som ensam GM. Detta var ett teamwork. Skulle inte förvåna mig ett enda dugg om JJ var den drivande.

Vi får se vad Rullman kan visa i tingsrätten, och sen får vi hålla tummar i HR.
Hur vet du att en hammare användes i lägenheten?
Citera
2023-01-10, 12:44
Avstängd
Guldläge för JJ att hävda att TT levde när hon drog till donken o död vid återkomst.
Citera
2023-01-10, 12:45
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmens1
Guldläge för JJ att hävda att TT levde när hon drog till donken o död vid återkomst.

Exakt.
Citera
2023-01-10, 12:46
Medlem
Skyliner.s avatar
Helt sjukt att det har tagit såhär lång tid att ”lätta på trycket” .
Om hon bara hade ringt SOS själv samma natt som det hände så hade hennes liv kunnat se helt annorlunda ut i framtiden. Men att man kan sitta och blåneka såhär länge är ju en helt sinnesjukt dålig idé.
OM det nu var en olycka alltså. Som hon nu hävdar.
Citera
Medlem
Haloumis avatar
Nu har ena av dom erkänt att dom haft ihjäl henne.

Det är väl sammanfattningen av det hela.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonaldRump
Vad spelar det för roll om hon låser upp telefonen eller inte? Kopplar den inte upp mot masten annars, eller vad menar du?

Jag jobbar med telefoner, Iphone och Samsung, och vad jag vet, så är de anslutna till 4G/5G bara du har telefonen på?
Det spelar givetvis roll om den låstes upp med exempelvis fingeravtryck då det stöder att just hon var på platsen och inte bara hennes telefon. En eventuell "glömde telefonen i bilen som Okänd Person körde till plats A för att dumpa en kropp medan jag låg och sov hemma i lägenheten"-förklaring faller därmed platt.

Att en persons telefon befunnit sig på en plats bevisar ingenting om det inte kan visas att personen hade telefonen i sin besittning vid tillfället. En upplåsning av telefonen styrker besittningen.
Citera
2023-01-10, 12:47
Medlem
argusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haloumi
Nu har ena av dom erkänt att dom haft ihjäl henne.

Det är väl sammanfattningen av det hela.

Nej, JJ har erkänt misshandel, inte mord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in