Citat:
Ursprungligen postat av
Norris1234
Håller med, efter att ha läst FUP så tänkte jag faktiskt samma sak.. hon ville inte vara hemma och vara mamma utan barnen skulle finnas där när hon fick lust att ses.. hon inser nog att det bästa är att neka till att ens ha hållt J när hon var hemma där på kvällen innan.. barnen vittnar ju också om att "mamma vet inte hur man gör" om en bebis skriker och att hon alltid lämnar över till L när J skrek.. är nog svårt för en lekman att se tidiga symtom på hjärnblödning hos en bebis tills den väl kraschar som här med en kramp (som en räka) och sen hjärtstopp. Sen var väl anknytningen sådär från L också med tanke på att bådas beteende var avvikande mot hur föräldrar oftast beter sig.. nja jag är inte helt övertygad om att han ensam bär ansvaret.
Precis så. Jag är inte medicinsk kunnig men är det inte också extraviktigt att barn inte ska somna när de har gjort sig illa på huvudet? Om man tänker sig att hon fick skadorna tidigare under kvällen när mamman fortfarande var hemma varpå hon är "gnällig" och sedan sover ovanligt djupt (vilket ju hennes storebror vittnade om). Sedan kommer kramperna.
Och så tycker jag att Is meddelanden till L den natten är märkliga, varför skriver hon helt plötsligt om att hon vill vara där och hjälpa till med barnen och frågar flera gånger om hur det går med J när hon bevisligen inte har kunnat bry sig mindre månaderna innan? Och varför ringer L först till I innan han larmar till 112 i en sådan situation, det känns nästan som att han vill få hennes godkännande till det? Det är ju inte som att han är oerfaren och den som förlitar sig på I när det gäller att ta han om J, utan tvärtom. Sedan hennes meddelande om att han ska passa sig noga för vad han säger.
L verkar vara så nedbruten av I att det inte ens skulle förvåna mig om han skyddar henne. I deras sms-konversation från Januari 2022 skriver han flera gånger att han inte bryr sig om sig själv och sitt liv och bara vill att hon ska vara lycklig.