2023-01-09, 21:51
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Undrar hur det kommer kännas för diffen när de inser att de betalar hälften av Berisha iochmed Ekdalaffären.
Undrar hur det kommer kännas bör brajen när de lär sig räkna till 27.
Citera
2023-01-09, 22:12
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Undrar hur det kommer kännas för diffen när de inser att de betalar hälften av Berisha iochmed Ekdalaffären.

ersätter jeremejeff berisha mån tro
Citera
2023-01-09, 23:11
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sedan vet jag inte om Ruddalen är färdigrenoverad? Annars får han ju fortsätta träna/spela på Bravida.

Fokuset har främst legat på ishallen vad jag minns, inte på fotbollsplanen
Citera
2023-01-09, 23:18
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Otroligt kul hur bajare försöker vända och vrida på Ekdal-affären måste jag säga, osar sån bitterhet så man skrattar. Har inget emot att vi fortsätter göra dessa affärer i framtiden.

Ni kan med glädje få 6-7 millar när vi får 30 millar samtidigt som spelaren i fråga varit starkt bidragande till att vi tagit oss ända till åttondelsfinal i ECL. Seriens bästa försvarare 2021 och topp tre 2022 och landslagsspel på det.

Hoppas även bajen tar den bättre kusinen fortsättningsvis och låter DIF få andrahandsvalet (Fällman/Danielson) eller för den delen hajpar den bättre brorsan (Leon Hien/Isak Hien)
Glöm inte Lasse Fuhre och hans halvbrorsa Gustav Wikheim.

Bajen älskar familjens Fredos.
Citera
2023-01-09, 23:30
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Tror du? Jag skulle nog säga att Danielsson och Gracia kommer att göra ett gott jobb. Rätta mig om jag har fel men jag skulle vilja hävda att er starka defensiv är ett resultat av spelsättet snarare än kvaliteten hos de enskilda spelarna.

Tror förövrigt att ni gjort ett riktigt kap i Carlos Gracia. En väldigt underskattad spelare som mycket väl kan lyfta sig ännu mer i ett topplag.

Både han och Oliver Berg är två högklassiga värvningar.

Ja. Hjalmar känns fortfarande, trots senaste rykten, underskattad.

Att vi med vårt spelsätt kan få vem som helst att komma in och se ut som en startspelare är en halvsanning (tack KoT) men om det vore en helsanning skulle även Löfgren ryktas till Seria A, PL eller Ligue 1.
Citera
2023-01-09, 23:40
Medlem
girigfans avatar
Citat:
inte så värst mycket, värre än ifall annan svensk klubb hade fått pengarna. hade aik däremot fått pengarna så hade det inte varit kul.
Citera
2023-01-10, 05:37
Medlem
trazkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laddkingen
ersätter jeremejeff berisha mån tro
Tyvärr är det nog inte ens lönt att drömma om. Skall nog väldigt mycket till för att han lämnar ett lag som ska kvala till CL för ett lag som kvalar till ECL.
Citera
2023-01-10, 06:18
Medlem
Julinhos avatar
Citat:

Konstig kommentar, men det har du säkert förstått nu efter alla efterkommande svar.

Förstår inte varför det är så svårt att se hur alla tre parter tjänat på affären? Med ett halvår kvar på kontraktet signalerade Hjalle Sugballe att han inte ämnade förlänga, samtidigt som Bajen såg större potential i Aziz och hellre satsade på honom (samma gubbe vi sålde för ca 30MSEK förra vintern.)

Djurgårn har gjort en bra affär, Bajen har gjort en bra affär (1MSEK i övergång + 20% VFK) och Hjalle Sugballe har utvecklats enormt under Kimmlers vingar.

Med det sagt hoppas jag denna situation (övergång mellan klubbarna på seniornivå) var ett olycksfall i ämbetet.
Citera
2023-01-10, 11:06
Medlem
Satan vilken sekt alla bajare håller på att skapa på sociala medier.

Att spelare ryktas bort är egentligen en agenda som media har mot Bajen.

Och om någon ifrågasätter att man rensar ut stommen i laget för kaffepengar så är det gulligt och skrattretande att vederbörande ”oroar sig för våran trupp”.

Vore ju väldigt kul om de inleder lite knackigt och det börjar skrivas om kris i laget.

Kommer de utföra attacker på redaktionerna då, för att det egentligen bara är att all media hatar Bajen?
Citera
2023-01-10, 11:35
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Satan vilken sekt alla bajare håller på att skapa på sociala medier.

Att spelare ryktas bort är egentligen en agenda som media har mot Bajen.

Och om någon ifrågasätter att man rensar ut stommen i laget för kaffepengar så är det gulligt och skrattretande att vederbörande ”oroar sig för våran trupp”.

Vore ju väldigt kul om de inleder lite knackigt och det börjar skrivas om kris i laget.

Kommer de utföra attacker på redaktionerna då, för att det egentligen bara är att all media hatar Bajen?
För att spä på konspirationen om att media hatar Bajen så undrar jag faktiskt lite varför Gnagets tapp inte nämns i lika stor utsträckning, vad jag sett iaf. Lustig, Larsson, Pertan, Stefanelli och ev Bahoui är rätt tunga tapp.

Jag kan säga att jag tycker vårat lagbygge ser spännande ut hittills men det är klart att tappen av Ludwigson, Bojanic och Jeahze (kvalitetsmässigt) känns.
Citera
2023-01-10, 12:09
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
För att spä på konspirationen om att media hatar Bajen så undrar jag faktiskt lite varför Gnagets tapp inte nämns i lika stor utsträckning, vad jag sett iaf. Lustig, Larsson, Pertan, Stefanelli och ev Bahoui är rätt tunga tapp.

Jag kan säga att jag tycker vårat lagbygge ser spännande ut hittills men det är klart att tappen av Ludwigson, Bojanic och Jeahze (kvalitetsmässigt) känns.
Tror det kan förklaras kort med att vi redan varit ute på marknaden och agerat ganska robust i våra värvningar. Det är inte heller som några av våra tapp varit särskilt förvånande då Lustig, Larsson och Pertan började visa sin ålder under förra säsongen och Nabbe haft enorma problem med sin fysik och komma i spelbartskick även om han har en förmåga att skapa en hel del poäng när han väl spelar. Stefanelli är väl kanske det största tappet av de du nämner och var kanske vår bästa spelare förra säsongen tillsammans med Ayari men likväl där var det rätt förväntat att han skulle lämna och vi har väl delvis redan täckt upp där med att plocka in Faraj.
Citera
2023-01-10, 12:15
Medlem
Rami Kaib ryktas till Hammarby. Känns som en bra ersättare till Jeahze om det skulle vara fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in