2023-01-09, 18:52
Medlem
eternussermos avatar
Undrar hur det kommer kännas för diffen när de inser att de betalar hälften av Berisha iochmed Ekdalaffären.
Citera
2023-01-09, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Undrar hur det kommer kännas för diffen när de inser att de betalar hälften av Berisha iochmed Ekdalaffären.

Jag tror att Berisha kommer kommas ihåg som en bosmanvärvning som spelade gratis om några år. Det är så minnet brukar funka i Bajenland.
Citera
2023-01-09, 19:04
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vet ej men konstigt om dom inte hade velat ha honom när dom kunde fått han gratis. En helt ok allsvensk spelare och då blir han ju lite av en toppspelare i Superettan.

Men grattis Utsikten till en bra värvning.
Sedan vet jag inte om Ruddalen är färdigrenoverad? Annars får han ju fortsätta träna/spela på Bravida.
Citera
2023-01-09, 19:21
Medlem
laddkingens avatar
Citat:

tror inte vi får 8-10 miljoner via Ekdal
Citera
2023-01-09, 19:35
Medlem
csts avatar
Citat:
Hur känns det för bajen att ha skänkt bort en försäljning på runt 35 miljoner till Djurgården? Hur ni än vrider och vänder på detta så är det en bättre affär för oss.
Citera
2023-01-09, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Hur känns det för bajen att ha skänkt bort en försäljning på runt 35 miljoner till Djurgården? Hur ni än vrider och vänder på detta så är det en bättre affär för oss.
Ekdal hade ändå inte platsat i Hammarby 2021, de hade minst 4-5 mittbackar som var bättre och de skulle göra om affären idag.

Han hade inte den där vinnarmentaliteten som krävs för att spela i Hammarby, hörde jag senast idag.
Citera
2023-01-09, 19:50
Medlem
Smaka-migs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Faltsetas till Utsikten. Kunde han inte lika gärna stannat i Helsingborg då?

Trodde att han var påväg nedåt, men att gå från HEIF till Utsikten är ett steg uppåt. Kul för honom att kicka igång sin karriär igen.
Citera
2023-01-09, 20:11
Medlem
https://www.fotbollskanalen.se/allsv...analen_nyheter
Och så var ”om vi hade vunnit de matcherna vi förlorade”-snacket igång igen.
Citera
2023-01-09, 20:36
Medlem
Londons avatar
Citat:

Gissar att du menar transfer + sign-on för Berisha, så runt 10 mkr till er? Alltså en transfer på c:a 50 mkr för Ekdal.

Vore såklart högst önskvärt om vfk på 20 % stämmer. Vad ni tjänar på Bosses skills ger oss isf 5x pengarna. Låt oss båda hoppas att summan blir så hög som möjligt därmed!

Att spelaren som framröstades till allsvenskans bästa back 2021 (och borde vunnit priset 2022) tillhörde er när vi köpte honom för mindre än vad en garderob med kokvrå i Fittja kostar är bara en kul parantes i det hela.
Senast redigerad av London 2023-01-09 kl. 20:39.
Citera
2023-01-09, 20:55
Medlem
Londons avatar
Citat:
Sign him up......looks like Beyer on Steroids!
Some of those goals are fantastic.....both feet, head.

I know it's a Youtube video ...but talk about potential

Videon Burnleys fans dreglar till:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=RFj8gCgGGDY

Han blir dessvärre högst sannolikt omöjlig att ersätta i det korta perspektivet även om vi får bra betalt för honom.
Citera
2023-01-09, 21:10
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Otroligt kul hur bajare försöker vända och vrida på Ekdal-affären måste jag säga, osar sån bitterhet så man skrattar. Har inget emot att vi fortsätter göra dessa affärer i framtiden.

Ni kan med glädje få 6-7 millar när vi får 30 millar samtidigt som spelaren i fråga varit starkt bidragande till att vi tagit oss ända till åttondelsfinal i ECL. Seriens bästa försvarare 2021 och topp tre 2022 och landslagsspel på det.

Hoppas även bajen tar den bättre kusinen fortsättningsvis och låter DIF få andrahandsvalet (Fällman/Danielson) eller för den delen hajpar den bättre brorsan (Leon Hien/Isak Hien)
Citera
2023-01-09, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av London
Videon Burnleys fans dreglar till:

https://www.youtube.com/watch?app=desktop&v=RFj8gCgGGDY

Han blir dessvärre högst sannolikt omöjlig att ersätta i det korta perspektivet även om vi får bra betalt för honom.
Tror du? Jag skulle nog säga att Danielsson och Gracia kommer att göra ett gott jobb. Rätta mig om jag har fel men jag skulle vilja hävda att er starka defensiv är ett resultat av spelsättet snarare än kvaliteten hos de enskilda spelarna.

Tror förövrigt att ni gjort ett riktigt kap i Carlos Gracia. En väldigt underskattad spelare som mycket väl kan lyfta sig ännu mer i ett topplag.

Både han och Oliver Berg är två högklassiga värvningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in