2023-01-10, 12:43
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Rami Kaib ryktas till Hammarby. Känns som en bra ersättare till Jeahze om det skulle vara fallet.

Blir nog en fin värvning för er. Hade inte Noah Persson öppnat för andra allsvenska klubbar är Kaib en spelare jag gärna sett hos oss.
Citera
2023-01-10, 12:45
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Satan vilken sekt alla bajare håller på att skapa på sociala medier.

Att spelare ryktas bort är egentligen en agenda som media har mot Bajen.

Och om någon ifrågasätter att man rensar ut stommen i laget för kaffepengar så är det gulligt och skrattretande att vederbörande ”oroar sig för våran trupp”.

Vore ju väldigt kul om de inleder lite knackigt och det börjar skrivas om kris i laget.

Kommer de utföra attacker på redaktionerna då, för att det egentligen bara är att all media hatar Bajen?
Att det är populärt att skriva om Bajen i media är väl inget konstigt med tanke på hur många som bryr sig. Vi lever trots allt i en tid som mäts i klick.
När Bajen tappar 5-6 spelare blir det ett jävla liv trots att gnaget och mff tappat lika många och Dif ser ut att göra det med om Asoro och Ekdal lämnar.

Skillnaden är att när Bajen tappar spelare då framställs det som spelarflykt medans andra lag göra sig av med dökött typ.

Liksom, vart är alla rubriker om Lustig, Larsson Bahoui, Stefanelli och Per Karlsson? Eller Toivonen, Rakip, Gall, Berget, Hadzikadunic och Nalic?

När Dif värvar en några tonåringar åring från BP så framställs det att dom värvat nästa Messi. Det är inte lika intressant att lyfta fram spelare Bajen tar upp från HTFF eller "någon 18åring från balkan".
Citera
2023-01-10, 12:46
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Tror det kan förklaras kort med att vi redan varit ute på marknaden och agerat ganska robust i våra värvningar. Det är inte heller som några av våra tapp varit särskilt förvånande då Lustig, Larsson och Pertan började visa sin ålder under förra säsongen och Nabbe haft enorma problem med sin fysik och komma i spelbartskick även om han har en förmåga att skapa en hel del poäng när han väl spelar. Stefanelli är väl kanske det största tappet av de du nämner och var kanske vår bästa spelare förra säsongen tillsammans med Ayari men likväl där var det rätt förväntat att han skulle lämna och vi har väl delvis redan täckt upp där med att plocka in Faraj.
Fattar!

Våra tapp är inte särskilt förvånande heller om man ska vara ärlig, speciellt inte för Jesper Jansson. Ludwigson ryckte koreanerna i redan inför förra säsongen och Bojanic kände man också att han var på väg när säsongen var färdigspelad.
Men såklart man hoppades att dom skulle bli kvar.

Sedan ska man ju komma ihåg att det var spelare som vi värvade från Örgryte, Helsingborg och Mjällby som nu är så saknade, så det är klart att det går att hitta rätt spelare innan silly är slut, det är en stor damm att fiska i.
Citera
2023-01-10, 12:51
Hammarby har lagt ett bud på Rami Kaib i SC Heerenveen. Intensiva förhandlingar pågår mellan klubbarna.

https://twitter.com/SverigesRomano/s...Qm0uqGxXbCkzaQ

Vore en värdig ersättare för Jeahze.

*Edit*
Ser jag var tvåa på den bollen. Bra att Norrköping iaf gett upp den dragkampen.
Senast redigerad av se_där... 2023-01-10 kl. 13:07.
Citera
2023-01-10, 13:10
Citat:
Ursprungligen postat av Zorrkan
Satan vilken sekt alla bajare håller på att skapa på sociala medier.
Ungefär lika skekt:igt som gnagarforum som i 15 års tid automatiskt döper om Aftonbladet till Bajenbladet?
Citera
2023-01-10, 13:13
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ungefär lika skekt:igt som gnagarforum som i 15 års tid automatiskt döper om Aftonbladet till Bajenbladet?
Nä det där upphörde väl när Laul slutade skriva sitt dravel.
Citera
2023-01-10, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
För att spä på konspirationen om att media hatar Bajen så undrar jag faktiskt lite varför Gnagets tapp inte nämns i lika stor utsträckning, vad jag sett iaf. Lustig, Larsson, Pertan, Stefanelli och ev Bahoui är rätt tunga tapp.

Jag kan säga att jag tycker vårat lagbygge ser spännande ut hittills men det är klart att tappen av Ludwigson, Bojanic och Jeahze (kvalitetsmässigt) känns.

Pertan har gjort övertidsinhopp i två säsonger. Absolut ingen nyckelspelare.

Bahoui har varit skadad och ojämn i tre säsonger. Inte heller han en nyckel.

Stefanelli och Lustig har spelat mycket men där var ersättarna redan klara.

Sebastian Larsson var ett stort tapp, men var i ärlighetens namn ganska svag sista tiden, där tycker jag dock VERKLIGEN att det skrivits om och om igen om vilket tapp det är. För att inte prata om vilken storm det blev när Jurelius kickades.

Och jag tycker aikarna i större utsträckning faktiskt uttrycker en oro över att det är flera pusselbitar som ska falla på plats och som ifrågasätter hur det skötts.

Men i bajenland är det media som gör tappet av tre nyckelspelare där ersättarna inte presenterat - till en större grej än vad det är och antyder att de ”hittar på” att det är fler på väg ut. Det blir ju sektliknande.
Citera
2023-01-10, 14:04
Medlem
Pancevs avatar
Objektiva och sakliga... mycket ska man höra innan öronen trillar av.

Bergvall gjorde sig ett namn i BP och inte i Djurgårn, men självklart ska ngn jävla pisshora jämställa en spelare som var väldigt eftertraktad med en kille i HTFF som Bajen lyfte upp..

Absolut, skriv 10 artiklar om alla som spelar i Frej för guds skull. på riktigt, vem fan bryr sig? Skriv om de...det är kul för de killarna och uppenbart viktigt att hela landet måste uppmärksammas om Täby Kyrkby Bajen FF.

Bajenbladet har hängt i sedan Anrell, Sandlin m fl bossade på Aftonbladet sport.. många var öppet Bajensupporters på den tiden. Men självklart är det tydligen en nymodighet nu bara för att ngn stackars journalist inte konstant hyllar Bajen på samma vis som de gjort de senaste 5-6 åren (med rätta till stor del). Så jävla mycket kuksugande strutsar med noll självdistans... det är helt otroligt. Som en kvinnoboxare som spöar frun hemma o säger att det är hennes fel ungefär.
Senast redigerad av Pancev 2023-01-10 kl. 14:07.
Citera
2023-01-10, 14:16
Medlem
Mäktigt att Brighton vill ha Ayari ändå, även om det lär bli någon utlåning för att samla poäng till arbetstillstånd.
Citera
2023-01-10, 14:22
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Rami Kaib ryktas till Hammarby. Känns som en bra ersättare till Jeahze om det skulle vara fallet.

välkommen in i matchen (FB) Silly Season inför och under säsongen 2023 - Svensk fotboll
Citera
2023-01-10, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bohmanian
Mäktigt att Brighton vill ha Ayari ändå, även om det lär bli någon utlåning för att samla poäng till arbetstillstånd.
Och sedermera en alldeles för stor procentsats till Daddy Lemic.
Citera
2023-01-10, 15:51
Medlem
cokehyenas avatar
Bahoui SVINGAR mot Solnas ledning på IG:
Citat:
Jag hade velat vara med på resan med en ny tränare som jag tror mycket på. Brännan har varit tydlig mot mig att han verkligen vill att jag stannar men det är andra i klubben som av någon anledning inte vill ha kvar mig, jag vet vilka det är och jag kommer prata mer om det framöver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in