2023-01-10, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag tänkte precis samma tanke. Det är väl som att svära i kyrkan men jag tror inte att män är lämpade för sådana här uppgifter. Definitivt inte unga killar i alla fall.

Välkommen 50-talet 👍. Då är kvinnor inte lämpade att göra annat än att ta hand matlagning o barnpassning? Herregud alltså
Citera
2023-01-10, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det tror jag.
Det finns många killar som hanterar papparollen och är i samma ålder eller yngre än Lukas.
Jag tror att hon och Lukas hade problem som han inte klarade att hantera.
Trevligt att du tror det,jag har aldrig sett det dock. Det är klart att hon utnyttjade honom, det är många som lever i sådana förhållanden, tyvärr klarade han inte av att ta sig därifrån.

Med de rätta instinkterna räddar man barnet och svansar inte efter den sk mamman (som det ju rörde sig om i detta fall)
Citera
2023-01-10, 10:05
Medlem
Citat:
Så han har alltså axlat samma ansvar som tiotusentals mammor gör varje dag.

Skillnaden är att mammor får sakta kliva in i den rollen. Han blev inkastad på 1 års tid 3 barn, 2 hundar, höns, kaniner, gick genom sorgen av att hans hund blivit överkörd & dött, att Isabella gick tillbaka till sin make och försökte repa giftermålet medans han fick sova i soffan, blev utsatt för otrogenhet, sen att Isabella flippade på honom dagligen för att inget han gjorde dög enligt henne. Sen att hon lämnade honom med J när J var 2 månader gammal för att börja jobba heltid.

Det däremot är få kvinnor som står ut i eller blir utsatta för. Det är enorma påfrestande förändringar på väldigt få månader att gå genom.
Citera
2023-01-10, 10:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Så han har alltså axlat samma ansvar som tiotusentals mammor gör varje dag.

Det är definitivt inte tiotusentals mammor, som accepterar att ta hand om sin mans två barn sedan förr + en egen spädis nästan ensam. Det finns säkert några kvinnor som är så nedtryckta här i vårt land, men det är inte många i dagens Sverige. Dessutom känns det sannolikt inte lika förnedrande för en kvinna som för en man.

Citat:
Ursprungligen postat av Rosingen
Jag tänkte precis samma tanke. Det är väl som att svära i kyrkan men jag tror inte att män är lämpade för sådana här uppgifter. Definitivt inte unga killar i alla fall.

Håller med - struntar i om jag svär i kyrkan. Vårt genom har inte ändrats sedan stenåldern. Unga män ska vara ute och jaga, inte blanda ersättning och sytta med bebisar.
Citera
2023-01-10, 10:11
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00
Skillnaden är att mammor får sakta kliva in i den rollen. Han blev inkastad på 1 års tid 3 barn, 2 hundar, höns, kaniner, gick genom sorgen av att hans hund blivit överkörd & dött, att Isabella gick tillbaka till sin make och försökte repa giftermålet medans han fick sova i soffan, blev utsatt för otrogenhet, sen att Isabella flippade på honom dagligen för att inget han gjorde dög enligt henne. Sen att hon lämnade honom med J när J var 2 månader gammal för att börja jobba heltid.

Det däremot är få kvinnor som står ut i eller blir utsatta för. Det är enorma påfrestande förändringar på väldigt få månader att gå genom.
Vilket skitsnack.
Buhu hon arbetade och försörjde dom.
Men fortsätt anklaga en mamma som är avförd från utredningen och fäll tårar för en pappa som hade ihjäl sitt barn.
Citera
2023-01-10, 10:11
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dubbeltrubbel00

Killen verkar ha haft dålig kontakt med sin ursprungsfamiij också. Så det var väl ingen som såg vad han blev utsatt för, och hur dåligt han mådde.
Citera
2023-01-10, 10:12
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är definitivt inte tiotusentals mammor, som accepterar att ta hand om sin mans två barn sedan förr + en egen spädis nästan ensam. Det finns säkert några kvinnor som är så nedtryckta här i vårt land, men det är inte många i dagens Sverige. Dessutom känns det sannolikt inte lika förnedrande för en kvinna som för en man.

Håller med - struntar i om jag svär i kyrkan. Vårt genom har inte ändrats sedan stenåldern. Unga män ska vara ute och jaga, inte blanda ersättning och sytta med bebisar.
Jo det är tiotusentals mammor som axlar ansvaret för bonusbarn.
Är det förnedrande att ta hand om barn?
Är du sjuk i huvudet?
Citera
2023-01-10, 10:16
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Jo det är tiotusentals mammor som axlar ansvaret för bonusbarn.
Är det förnedrande att ta hand om barn?
Är du sjuk i huvudet?

Knappast så intensivt, väl? Och inte när pappan springer ute och är otrogen med andra kvinnor? Som jag sa: det kan finnas några kvinnor som är så nedtryckta, men de är inte många.

Ja, jag tror att en ung man kan uppleva den situationen som väldigt förnedrande. Han vill spela fotboll, men får i stället vara barnpiga till sin kvinnas barn sedan förr, och ta ansvaret för deras gemensamma bebis ensam (hon visste inte ens hur man tröstar en spädis, och brydde sig inte ens om att ta upp den när den grät, sa ju halvbröderna). Och detta till och med när hon springer ute med andra män. Det kan inte bli mer förnedrande än så för en ung man.
Citera
2023-01-10, 10:19
Medlem
Citat:
Vilket skitsnack.
Men fortsätt anklaga en mamma som är avförd från utredningen och fäll tårar för en pappa som hade ihjäl sitt barn.

Han är en klenbegåvad idiot som blev lurad av en vass slampa till psykopat. Att han dödade barnet om han nu gjorde finns ingen ursäkt för men hon är den vidrigaste i hela soppan. En sak som bara ynglar av sig utan tanke på att ta hand om sin egen avkomma är inget som förtjänar att andas samma luft som människor . Stackars barn i alla dessa dysfunktionella familjer med slampor till morsor o idioter till farsor 🤮
Citera
2023-01-10, 10:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Knappast så intensivt, väl? Och inte när pappan springer ute och är otrogen med andra kvinnor? Som jag sa: det kan finnas några kvinnor som är så nedtryckta, men de är inte många.

Ja, jag tror att en ung man kan uppleva den situationen som väldigt förnedrande. Han vill spela fotboll, men får i stället vara barnpiga till sin kvinnas barn sedan förr, och ta ansvaret för deras gemensamma bebis ensam (hon visste inte ens hur man tröstar en spädis, och brydde sig inte ens om att ta upp den när den grät, sa ju halvbröderna). Och detta till och med när hon springer ute med andra män. Det kan inte bli mer förnedrande än så för en ung man.
Du ser honom som ett barn.
Så då är väl detta hans föräldrars ansvar då
Citera
2023-01-10, 10:22
Medlem
Citat:
Vilket skitsnack.

"Men fortsätt anklaga en mamma som är avförd från utredningen och fäll tårar för en pappa som hade ihjäl sitt barn." - tur att du inte är i närheten av rättsväsendet, hoppas jag iaf.
Citera
2023-01-10, 10:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Du ser honom som ett barn.
Så då är väl detta hans föräldrars ansvar då

Jag har faktiskt en son i samma ålder... och jag skulle bli förtvivlad, om han skulle bli fast med en sådan kvinna nu.

...och L. verkar ha haft dålig kontakt med sin ursprungsfamilj. Så föräldrarna visste nog inte hur dåligt han mådde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in