2023-01-10, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Youareneveralone
Att anta är inte att skapa trådsanning. Det är just vad det låter, ett antagande och inte ett fastslaget påstående. Så helt okej uttryck anser jag.

Att skriva "antar vi" som skribenten gjorde är däremot en stor skillnad och skapar trådsanning.
Att en person antar något bryr jag mig inte ett skvatt om, men när någon klampar in från tomma intet och kläcker ur sig felaktig information och dessutom säger att alla andra i tråden antar samma sak är helt fel och ingenting som jag står bakom.
Citera
2023-01-10, 08:22
Medlem
Lite nyfiken på hur folks tankar går angående JJ och hennes "ändra inställning".

Ni som funderar på att hon kommer ta på sig enbart gravfridsbrottet och sen skylla ett mord på sin lågbegåvade adopterade kompis(Läs utsatt person i litet samhälle som troligtvis haft det förbannat svårt).

Tror ni att hon är så iskall att hon skyller allt på henne för att slippa undan?

I sådana fall är ju JJ den sjukaste som gått i ett par skor.

I mitt huvud så kan hon lika gärna ha slängt henne helt naken framför en buss mitt i centrala Stockholm med en stor namnskylt bredvid sig.
Är en 20årig tjej som varit involverad i kyrkan verkligen den personen?

Jag tror att hennes "ändra inställning" kommer vara något väldigt mycket mindre.

Åklagaren begär ju inte fortsatt häktning för rubriceringen människorov? Kan det vara på den punkten som hon ändrat inställning som gjort att han inte har det inräknat i häktningen?

Vi vet ju inte vad som framkommit i alla förhören de har haft, hon kan ju lika gärna ha erkänt vissa delar som hon nu ändrar inställning om och drar tillbaka sitt erkännande?

Ska bli intressant när vi får veta vad det hela var för något.
Citera
2023-01-10, 08:24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Invandrarkvinnorna som ströp Tove, vad hade de för relation med henne? Var de hennes knarklangare? Eller fakevänner? Eller vad tror ni? Jag har inte alls läst in mig så jag kommer lite som en blöt fågelbajs rakt in här.
De kände väl varandra sedan skolgång sen hade det väl skurit sig pga av någon kille om jag fattat det rätt. Det är säkerligen tämligen banala motiv ( avundsjuka, svartsjuka etc) i kombination med alkohol och droger samt kanske en personlighetsstörning hos någon av gm.
Citera
2023-01-10, 08:40
Medlem
sybels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KognitivDissonans
Är JJ och MH invandrarkvinnorna? Om det var allt av vikt borde denna information framgå att dessa är MGM och att de är invandrare. Står inte ett skit om deras relation i sammanfattningen.

Vidare står det kring bilderna inte ett skit vem som är vem för någon som inte är insatt. Bara MGM1 och MGM2.

En bra sammanfattning ändå jag gillar den, tack för informationen!
Huruvida tjejerna är "invandrarkvinnor" eller ej, är inget av vikt. Det har endast varit en del käbbel i tråden om definitionen.
Citera
2023-01-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anedin
Jag gissar att JJ med familj inte kan bo kvar i Vetlanda efter det här
Det gäller nog även Maja +familj

JJ/MH har förhoppningsvis många år att fundera vart dom ska bo då dom kommer ut, har en känsla av att familjer/anhöriga till gm oftast bor kvar så tror inte dom behöver flytta men kan kanske göra de pga skammen.
Tror inte de blir som för familjen till han som våldtog och försökte mörda 9 åriga flickan i Skellefteå.
Citera
2023-01-10, 09:14
Medlem
Inte vet jag vad ni pladdrat om på sistone, men omhäktningsförhandlingarna hålls klockan 10.15 och 12.30.
Citera
2023-01-10, 09:23
Medlem
Vetlandaposten är på plats inför omförhandlingarna.

Någon som har tillgång till hela artikeln?

https://www.vetlandaposten.se/2023-01-10/kvinnorna-kan-omhaktas-efter-toves-dod--tidningen-ar-pa-plats
Citera
2023-01-10, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Inte vet jag vad ni pladdrat om på sistone, men omhäktningsförhandlingarna hålls klockan 10.15 och 12.30.

Tusen tack för den infon! Bra att veta när man ska sitta bänkad
Citera
2023-01-10, 09:39
Medlem
säger bara "äntligen" om det kommer ett erkännande idag.

All kärlek till toves anhöriga!
Citera
2023-01-10, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smalandsbo
Vetlandaposten är på plats inför omförhandlingarna.

Någon som har tillgång till hela artikeln?

https://www.vetlandaposten.se/2023-01-10/kvinnorna-kan-omhaktas-efter-toves-dod--tidningen-ar-pa-plats

Artikeln säger ingenting särskilt förutom just tiderna för förhandlingarna, resten är bara samma som det rapporterades om igår.
Citera
2023-01-10, 10:01
Medlem
sker omhäktning kl 10 eller 11?
Citera
2023-01-10, 10:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
sker omhäktning kl 10 eller 11?
:

Citat:
Ursprungligen postat av belloq
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in