Citat:
Ursprungligen postat av
Kakmonstret3
För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon.
Tack för ditt vittnesmål.
Högst troligt höll han på å flippa med mobilen eller ännu troligare med infotainmentsystemet som dessa elbilar är utrustade med. Jag tycker det är helt idiotiskt med detta distraktionsmoment som de utrustar bilarna med, helt ofattbart. Det är nog inte sista gången detta händer tyvärr.
Det låter kanske hårt men jag är glad att han bara körde ihjäl sig själv och ingen annan.
Surfar gör man hemma, inte när man kör bil.