2023-01-09, 16:41
Medlem
Tråkiga nyhet

Gillade han, var bra interjuv med honom hos Alex Schulman i hans show.

Patrik Wincent från ”Lyxfällan” var inblandade i en trafikolycka för mindre än ett år sedan, hur sannolikt att två personer från samma produktion krockar under ett år?

https://www.aftonbladet.se/nojesblad...rlig-bilolycka

RIP Patrick!
Senast redigerad av Arcabo 2023-01-09 kl. 16:44.
Citera
2023-01-09, 16:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av derbycounty3000
Varför tror du det? Det är ju inte bensinmotorn som fungerar som en deformationszon vid frontalkrock direkt... Enligt MSB och flera andra källor löper elbilar mindre risk att börja brinna. Batterierna i en elbil är mer skyddade än motorn i en bensinbil/dieselbil och därför mindre benägna att börja brinna vid kollision. Men förstår att man på Flashback måste vara emot elbilar av ideologiska skäl, att man har helt fel i sak är inte så noga.

En grej är att en ev brand inte är så lätt att släcka.
Citera
2023-01-09, 16:47
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babbeluring
Varför i h*lvete skulle man frikoppla under sladd med 4 hjulsdrift. Sladd med 4 hjulsdrift rätar du till genom att gasa mer och styra dit du vill!! Öppna inte mun när du inte vet vad du talar om.

Jo, men jag känner en kvinna som köpt en AUDI som hon inte ens visste var 4wd. Vet man inte det är man så okunnig om bilar och bilkörning att man inte har en aning om skillnaderna mellan fwd, rwd och 4wd, och framför allt inte har sinnesnärvaro att gasa sig ur situationen när den inträffar även om någon förklarat.

Säger inte att Grimlund inte kunde köra bil.
Citera
2023-01-09, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mingtian
"Då va det bekräftat!"

Haha...

Så märkligt! För några år sedan råkade han ut för något som hade kunnat blivit hans död. Det var i samband med en taxiresa! Och så omkommer han i en olycka med en Taxiresa.

Läskig väg som är hårt trafikerad. Folk kör som idioter! Ingen som tar någon hänsyn till väglaget. Speciellt inte taxichaufförer och långtradarchaufförer..
Citera
2023-01-09, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Så märkligt! För några år sedan råkade han ut för något som hade kunnat blivit hans död. Det var i samband med en taxiresa! Och så omkommer han i en olycka med en Taxiresa.

Läskig väg som är hårt trafikerad. Folk kör som idioter! Ingen som tar någon hänsyn till väglaget. Speciellt inte taxichaufförer och långtradarchaufförer..

Nej han har inte omkommit i en taxi. I sin bil.
Citera
2023-01-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qui-Gon-Gin
Brukar ju inte ske dom första 12timmarna efter någon avlidit
Nä,exakt. När en bekant till mig dog så tog det flera veckor innan han registrerades som avliden då obduktionen var tvungen att bli klar innan, trots att man visste att han körde. Han var så förstörd så det gick inte att fastställa identitet på annat sätt än med DNA, och det var svårt att få fram. Så det kan ta tid.
Citera
2023-01-09, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kakmonstret3
För att få slut på alla spekulationer så väljer jag nu att berätta vad som hände då jag är den kvinnliga passageraren i lastbilen.
Vi var ute och sandade för att de var halt på skogsvägarna, vi hade precis svängt ut på vägen när vi ser en grön bil komma vinglade över vägbanorna så min sambo bromsar in lastbilen då han trodde att de var någon som kanske tittade på mobilen, personbilen svängde tillbaka till sin vägbana fram till ca 15 m framför oss då den svängde tillbaka in på vår körbana o rakt mot oss, min sambo hann skrika nej o försökte väja undan med lastbilen ner mot diket men hann inte så personbilen träffade oss vänster sida framtill. Vi åkte i ca 45 km/timmen tack vare att vi sandade. Det var en sjuksköterska som var snabbt på plats som sprang fram till personbilen men det fanns tyvärr inget att göra då den föraren tyvärr redan var avliden. En fruktansvärd händelse som jag inte önskar någon.
Tack för ditt vittnesmål.
Högst troligt höll han på å flippa med mobilen eller ännu troligare med infotainmentsystemet som dessa elbilar är utrustade med. Jag tycker det är helt idiotiskt med detta distraktionsmoment som de utrustar bilarna med, helt ofattbart. Det är nog inte sista gången detta händer tyvärr.
Det låter kanske hårt men jag är glad att han bara körde ihjäl sig själv och ingen annan.
Surfar gör man hemma, inte när man kör bil.
Citera
2023-01-09, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ploppodumle
Nej han har inte omkommit i en taxi. I sin bil.

Det stod i en tidning att det var en taxi
Citera
2023-01-09, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pege70
vad som gör elbilar till dödsfällor på vintern?
Krockar du med en sån i en alltför hög fart på vintern så riskerar du att dö. Säger sig självt ju.

Gäller för övrigt alla bilar under alla årstider, men nu ska vi hålla oss till ämnet.
Citera
2023-01-09, 17:10
Bannlyst
Undrar om vi kommer att få reda på om han var full eller hur fort han körde?
Citera
2023-01-09, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkenHeligeStaffan
självkörande taxi eller? står i media att han var ensam i bilen.

– De initiala uppgifterna är att det var en taxi, men vad jag har förstått sedan så har man kommit fram till att det var en personbil, säger Priya G Eklund.

Det där med taxi verkar vara ett missförstånd!
Citera
2023-01-09, 17:18
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555

Han har varken råkat för en allvarlig olycka tidigare (vad vi vet) eller åkt taxi. Förvirrat folk som inte vet vad de skriver om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in