2023-01-09, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ostrobothnia
Känns lite som när ens indiedarling går å blir mainstream när Delfinen vunnit ett riktigt VC lopp. Kollade tillbaka lite i postningshistoriken, första gng började hajpa Delfinen var i November 2017 (mest pga coolt namn än att har talangöga). Måste hitta ny doldis att hänga upp nördkredden på nu kanske

Martin Himma
Citera
2023-01-09, 12:44
Medlem
Alkibiadess avatar
Nästa vecka är det NM då man kör fristilssprint, fristilslopp och skiathlon. Kläbo, Golberg och Tiril vill åka sprinten i världscupen i Livigno under helgen. Kläbos plan att åka NM-sprinten för att sedan åka till Livigno. Att Kläbo klarar det galant tror jag säkert men frågan är hur mycket Tiril orkar med. Blir ju intressant att se henne mot Jonna och Emma. Vad har Svahn för plan framåt? Inte anmäld ännu till Kopparskidan. Given till Livigno ändå?
Citera
2023-01-09, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Hmm, Johanna endast på 10 km fritt. Varför vill jag veta.

Lindström måste visa något nu om hon ska till U23-VM. Annars blir det Ella Olsson som får åka (kan bli båda).

Hon var även i sprinten först.

Verkar som att det kanske blir norska VM-uttagningar i sprint. Alla utom Wengarna blir med.
Citera
2023-01-09, 13:08
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Nästa vecka är det NM då man kör fristilssprint, fristilslopp och skiathlon. Kläbo, Golberg och Tiril vill åka sprinten i världscupen i Livigno under helgen. Kläbos plan att åka NM-sprinten för att sedan åka till Livigno. Att Kläbo klarar det galant tror jag säkert men frågan är hur mycket Tiril orkar med. Blir ju intressant att se henne mot Jonna och Emma. Vad har Svahn för plan framåt? Inte anmäld ännu till Kopparskidan. Given till Livigno ändå?

Ja, jag läste i norsk media en viss oro för att det kan en bli för hög belastning för henne om hon fortsatt ska åka "allt". Givetvis vill hon vinna världscupen men VM kan ju bli lidande istället.
Citera
2023-01-09, 13:17
Medlem
Är det nån som vet om Maria Nordström fortfarande försöker komma tillbaka eller lagt ned?
Citera
2023-01-09, 14:08
Medlem
Citat:

Hon har kanske fått besked från Byström att hon har en plats i världscuploppen före VM och i så fall kommer hon nog inte att åka i Falun utan träna istället. Om inte kommer hon absolut att anmäla sig senast i morgon.
Citera
2023-01-09, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Hmm, Johanna endast på 10 km fritt. Varför vill jag veta.

Lindström måste visa något nu om hon ska till U23-VM. Annars blir det Ella Olsson som får åka (kan bli båda).

Johanna Hagström har ju varit i sjusjön i Norge och åkt långturer med sin norska pojkvän som är långloppsåkare. Hon åkte dit efter tävlingen i Davos och har väl inte haft någon sprinttränig sedan dess vilket är mer än 4 veckor sedan. Det är väl först denna vecka som hon är tillbaks i Falun och kommer väl då att börja sprintträningen inför världscupen och VM. Då passar väl sprinttävlingen i Falun helt enkelt inte in i hennes träningsplanering.
Citera
2023-01-09, 16:18
Medlem
FNLSs avatar
Att Svahn platsar i Livigno ser jag som givet.

Tror tuw bara kör sprint och stafetter i VM. Hon har inga medaljchanser på distans utan kan spara sig till att åka maximalt i världscupen
Citera
2023-01-09, 17:38
Medlem
Alkibiadess avatar
Byström sa väl före jul att nästa steg för Linn var Rovaniemi.
Citera
2023-01-09, 17:53
Medlem
Citat:
Byström sa väl före jul att nästa steg för Linn var Rovaniemi.
Och när den blev inställd så tävlade hon i Östersund istället, av Instagram att döma slog hon ju Lundgren och Hallqvist så VC-platsen är väl därmed helt klar.

Någon som vet ifall FIS ändrat reglerna eller fick Jonna friplatsen förövrigt?
Citera
2023-01-09, 17:56
Medlem
Skit i totala världscupen, Frida leder ostcupen.
Citera
2023-01-09, 18:15
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Och när den blev inställd så tävlade hon i Östersund istället, av Instagram att döma slog hon ju Lundgren och Hallqvist så VC-platsen är väl därmed helt klar.

Någon som vet ifall FIS ändrat reglerna eller fick Jonna friplatsen förövrigt?
Vad framkom om träningstävlingen i Östersund på instagram ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in