Citat:
Ursprungligen postat av
MrMadoff
Finns ju även magsyretabletter utöver de enzymer du skrev att du testat.. Sedan har du ju också kimchi och kombucha..
Får kolla upp magsyretabletter. Käkar surkål är inte det likt kimchi eller innehåller det kanske andra bakterier eller enzymer?
Citat:
Ursprungligen postat av
Vaskamansaga
Äter du fullkornris, havre etc eller processerat skit?
Äter inte onyttigt skit som fullkornsris som innehåller massa arsenik, antinutrients och har i princip samma GI som vitt ris.
Jag äter havre om du läser längre upp. Får i mig tillräckligt mycket fibrer.
Många verkar ha snöat in sig på fibrer, det kan sabba magen och många fiberrika livsmedel innehåller antinutrients.
Har som sagt rätt clean diet. Kan käka ute1-2ggr/v och då blir det oftast husmanskost.
Citat:
Äter du något med tillsatt socker i?
Nej och socker har inte dålig effekt på mig eller min mage.
Är mer att jag käkar mycket och fettet har blivit svårare att spjälka med åren.
Citat:
Jag blir helt åt helvete i magen av lök. Mycket fett, typ gräddsås fuckar upp allt också. Mina korvar kan börja fast men sedan övergår de till löst jävla pissdiarre typ.
Ja det är inte så konstigt då lök innehåller fructans och oligosaccharides som vi inte kan smälta så det jäser i våran mage

gott med lök ändå!
Du har nog samma problem som mig fast mer extremt. Kan vara att du har sämre gallproduktion.
Håll er till ämnet är ni snälla. Jag har bra koll på kosten. Vill ha tips på enzymer och saker som hjälper matspjälkningen.