• 1
  • 2
2023-01-09, 20:24
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Kul att du inte tog det rätt okonventionella tipset dåligt!

Satt och funderade om cbd kan hjälpa på samma sätt?

Kanske värt att kika på!

Borde vara samma sak då det är cannabinoidreceptorerna i kroppen som ska aktiveras vilket dom gör av cannabinoider vilket cbd olja innehåller. Det enda cbd olja saknar är väl thc som är det aktiva ämnet i cannabis som ger ruset vilket de flesta människor vill åt.
Citera
2023-01-09, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrMadoff
Borde vara samma sak då det är cannabinoidreceptorerna i kroppen som ska aktiveras vilket dom gör av cannabinoider vilket cbd olja innehåller. Det enda cbd olja saknar är väl thc som är det aktiva ämnet i cannabis som ger ruset vilket de flesta människor vill åt.

Aha, är det aktiveradet av receptorer som ger de positiva effekterna för magen och aptiten?

Har dock märkt att överdriven konsumtion får motsatt effekt. Tappar aptiten och magen krånglar.

Men små doser gör underverk!
Citera
2023-01-09, 20:43
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Aha, är det aktiveradet av receptorer som ger de positiva effekterna för magen och aptiten?

Har dock märkt att överdriven konsumtion får motsatt effekt. Tappar aptiten och magen krånglar.

Men små doser gör underverk!

Det vet jag inte men skulle gissa på det. Cbd olja ska ju dessutom tas i väldigt små doser och successivt öka och vänja receptorerna på att bli aktiverade över tid.
Citera
2023-01-09, 21:47
Medlem
Citat:
Kul att du inte tog det rätt okonventionella tipset dåligt!

Satt och funderade om cbd kan hjälpa på samma sätt?

Kanske värt att kika på!

Har hjälpt mig en hel del vi får hoppas på legalisering inom snar framtid även om det inte ser ljust ut.

Testat CBD-buds och det hjälpte inget alls när det kommer till aptit.

Vanlig cannabis hjälpte mig inte bara med aptiten, återhämtar mig mycket snabbare också inför nästa träningspass.
Citera
2023-01-09, 21:49
Medlem
Citat:

Inte provat CBD-olja utan bara rökt buds. Vanlig cannabis med THC och CBD-buds är helt olika saker. Går inte ens jämföra.

Hjälpte inte alls med aptiten. Effekten jag fick av det var att jag bara blev väldigt trött.
Citera
2023-01-09, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Inte provat CBD-olja utan bara rökt buds. Vanlig cannabis med THC och CBD-buds är helt olika saker. Går inte ens jämföra.

Hjälpte inte alls med aptiten. Effekten jag fick av det var att jag bara blev väldigt trött.

Prova helt vanlig kokosolja, en tesked om dagen till att börja med, ge det en vecka och kolla om det blir något resultat.
Jag har haft många positiva erfarenheter av kokosolja, går bra att blanda i tex varm dryck.

Ofta så är det just kokosolja som blandas med cbd...
Citera
2023-01-09, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Prova helt vanlig kokosolja, en tesked om dagen till att börja med, ge det en vecka och kolla om det blir något resultat.
Jag har haft många positiva erfarenheter av kokosolja, går bra att blanda i tex varm dryck.

Ofta så är det just kokosolja som blandas med cbd...

Ska testa detta, tack! Har både MCT och vanlig kokosolja hemma
Citera
2023-01-09, 23:07
Medlem
MrMadoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skruvmejsel6
Får kolla upp magsyretabletter. Käkar surkål är inte det likt kimchi eller innehåller det kanske andra bakterier eller enzymer?

Saltsyra tabletter menade jag. Förlåt.

Men för att förstå varför du behöver dessa är det viktigt att du förstår innebörden av att kroppen behöver både vara sur och basisk (vissa delar som blodet ska vara basiskt medans magen ska vara surt) jag pratar då om PH värdet i kroppen. För att uppnå en optimal matsmältning så gäller det att uppnå den perfekta balansen. Lycka till!
https://kronisktfrisk.se/blog/du-beh...sisk-samtidigt
Citera
2023-01-11, 21:28
Medlem
Citat:
Saltsyra tabletter menade jag. Förlåt.

Men för att förstå varför du behöver dessa är det viktigt att du förstår innebörden av att kroppen behöver både vara sur och basisk (vissa delar som blodet ska vara basiskt medans magen ska vara surt) jag pratar då om PH värdet i kroppen. För att uppnå en optimal matsmältning så gäller det att uppnå den perfekta balansen. Lycka till!
https://kronisktfrisk.se/blog/du-beh...sisk-samtidigt

Japp så är det! Får sluta dricka så mycket med måltiderna också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in