Citat:
Ursprungligen postat av
Alepheron
Jag har aldrig påstått nåt annat. Sluta tramsa.
Jag förklarade just vad en mansbimbo var för något. Tydligen var du själv lite för mycket av en äggskalle för att orka läsa.
Ja, människor med lata alternativt simpla hjärnor blir glada av att utföra tråkiga hushållssysslor.
Nej, har aldrig sagt något om att ni enbart står vid spisen. Halmgubbe.
Att skriva på Flashback är förövrigt ingen "nytta" någon gör utan hör till fritidsintressen.
Om jag börjar plugga eller arbeta igen så kommer jag troligtvis inte att sitta här från morgon till kväll likt hur du gör nej.
Din första mening är också en halmgubbe som jag aldrig yttrat. Hatiskt är att hålla på som du har gjort i många andra trådar med dina fördomar om kvinnor och olika minoriteter. som sagt.
Jag har redan gett idioterna härinne tillräckligt goda argument till varför kvinnor vanligen vill ha en egen lön och stimuleras av mer än endast hemmafruliv. De män som är så förbaskat glada i tanken på ett hemmaliv kunde ju bli hemmamän själva istället för att försöka begränsa kvinnor i deras professionella yrkesliv.
Skulle min konsumtion av energidryck vara mer pinsamt än hur du sitter härinne varje dag och skroderar om ditt "fina" liv och hur perfekt ni har det? Du sitter och fantiserar och förskönar din egen vardag medan jag åtminstone vågar vara ärlig kring min egen.
Och så avslutade du med ännu en halmgubbe. Har aldrig sagt att jag bestämt skulle sluta skriva härinne efter nyår. Vanor tar tid att lägga om.
Har aldrig påstått att jag vet något om din tidigare yrkesbakgrund heller. Det var inte någons förflutna som diskuterades här.
Skriv inte till mig mer är du snäll. Du är för blåst för att ens kunna tolka andras texter. Så tröttsamt med segbullar som du.
"Ideellt arbete är ett arbete utanför hemmet även om det inte ger någon lön." - citat du. Det låter då som att du definierar ett ideellt arbete som ett arbete, dvs icke-hemmavarande. Fast innan dess var definitionen tydligen en person utan lönearbete. Vilket gäller?
Jag läste precis vad du skrev, det blev inte tydligare för det. Men så är jag ju inte man heller.
Jo, du har sagt att anledningen till att du inte vill vara hemmafru är att du kräver mer än att utföra basala hushållssysslor. Sedan följde en lång diskussion om att det, enligt dig, är allt hemmafruar gör och att det är fel, tråkigt, hjärndött osv. Så när en hemmafru för mer ön så borde du ju tycka att det är bra, men då fick du istället över till att ifrågasätta om jag alls kunde vara kvinna/mamma/hemmafru eftersom att jag kunde sluta mig från spisen en stund... Nej, att skriva på flashback är ingen nyttosyssla. Det är avslappning/fritid, men det kan man inte ha någon som fru och mamma, eller?
När sitter jag här från morgon till kväll? Kolla gärna min historik. Vanligen är jag inte ens inloggad varje dag.
Ge gärna exempel på något hatiskt. Gällande familjefrågor är jag som sagt för valfrihet, men inte du?
Självklart kan män bli hemmamän. Jag känner några stycken. Vem är det som har begränsat mig i mitt fria val? Eller är det så att kvinnor inte kan tänka själva?
Jag har inget emot ditt intag av valfri dricka, det var du själv som uttryckte att det var ett problem. När så jag att vårt liv är perfekt? Perfektion existerar inte. Tycker du att mitt liv låter perfekt, eftersom att du tror att jag hittar på/förskönar?
I en tråd om nyårslöften skriver du att du ska "sluta vara på flashback". Går det att misstolka?
Du har flera gånger uttryckt att det är lågutbildade/korkade människor som vill vara hemmafruar. Det var det jag undrade kring, hur vet du så mycket om hemmavarandes bakgrund? I min erfarenhet är den väldigt blandad.
Tog "argumenten"(Men inte okvädningsorden) slut?