Citat:
Var inte definitionen av hemmavarande en person utan lönearbete? I alla fall lät det ju så nyss....För övrigt finns det många människor somligt glada av hushållssysslor och framförallt är det många som gagnas av det.
Nej, jag förstår inte vad ett mansvåp är. Men så är jag ju inte heller man...
Jag har aldrig påstått nåt annat. Sluta tramsa.
Jag förklarade just vad en mansbimbo var för något. Tydligen var du själv lite för mycket av en äggskalle för att orka läsa.
Ja, människor med lata alternativt simpla hjärnor blir glada av att utföra tråkiga hushållssysslor.
Citat:
Ja, tänk att jag som mor och fru inte är fjättrad vid spisen med ett barn vid bröstet 24/7 . Vad det inte det du klagade på att hemmafruar enbart gjorde? Borde det då inte glädja dig att veta att hemmafruar har en stund att surfa bort i väntan på att familjen kommer hem? Eller är du kanske bara en sådan som aldrig är nöjd? Kommer du för övrigt att ha tid att hänga på flashback när du börjar arbeta igen? Så många frågor...
Nej, har aldrig sagt något om att ni enbart står vid spisen. Halmgubbe.
Att skriva på Flashback är förövrigt ingen "nytta" någon gör utan hör till fritidsintressen.
Om jag börjar plugga eller arbeta igen så kommer jag troligtvis inte att sitta här från morgon till kväll likt hur du gör nej.
Citat:
Är det hatiskt att tycka att kvinnor(och män)ska göra få göra som de tycker med familjelivet? Coolt. Also, säger du att kvinnor inte kan tänka själva? Eftersom att man tydligen inte kan vara kvinna om man inte tycker som du.
Jag tycker inte heller att din åsikt är märklig. Inte fel heller, men du bör kunna argumentera för dina argument. Märkligt nog verkar du tycka att mina åsikter är fel och dumma, men det är inte hatiskt antar jag...? Är man bara normal om man tycker och är som du(som tydligen behöver stabilisera humöret genom att konsumera mindre koffein och socker, samt skulle sluta flashbacka vid nyår)?
Din första mening är också en halmgubbe som jag aldrig yttrat. Hatiskt är att hålla på som du har gjort i många andra trådar med dina fördomar om kvinnor och olika minoriteter. som sagt.
Jag har redan gett idioterna härinne tillräckligt goda argument till varför kvinnor vanligen vill ha en egen lön och stimuleras av mer än endast hemmafruliv. De män som är så förbaskat glada i tanken på ett hemmaliv kunde ju bli hemmamän själva istället för att försöka begränsa kvinnor i deras professionella yrkesliv.
Skulle min konsumtion av energidryck vara mer pinsamt än hur du sitter härinne varje dag och skroderar om ditt "fina" liv och hur perfekt ni har det? Du sitter och fantiserar och förskönar din egen vardag medan jag åtminstone vågar vara ärlig kring min egen.
Och så avslutade du med ännu en halmgubbe. Har aldrig sagt att jag bestämt skulle sluta skriva härinne efter nyår. Vanor tar tid att lägga om.
Har aldrig påstått att jag vet något om din tidigare yrkesbakgrund heller. Det var inte någons förflutna som diskuterades här.
Skriv inte till mig mer är du snäll. Du är för blåst för att ens kunna tolka andras texter. Så tröttsamt med segbullar som du.