2023-01-07, 22:44
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Diana sa många gånger att hon ville ge sin son namnet Harry men det gick inte och då kallade hon honom för Harry i all fall.

Jaså? Ja det gick såklart inte, eftersom Harry är ett smeknamn - inte ett riktigt namn. Men nu borde väl Harry ha vuxit in i sitt riktiga namn, tycker man - han är stor pojke nu.
Citera
2023-01-07, 23:10
Medlem
Sandkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jaså? Ja det gick såklart inte, eftersom Harry är ett smeknamn - inte ett riktigt namn. Men nu borde väl Harry ha vuxit in i sitt riktiga namn, tycker man - han är stor pojke nu.
Det är väl precis där skon klämmer: Harry vill inte bli vuxen utan han insisterar på att få förbli en pojke som inte behöver ta eget ansvar. Han tycks på nåt sätt stannat i utvecklingen. Mentalt kanske han är 12-13 år, tänker jag. Så gammal var han när hans mamma dog.
Citera
2023-01-07, 23:20
Medlem
I varje fall gammelmedia börjar tröttna på Harry och Meghan, jag har sett flera inlägg och analyser de senaste dagarna som lugnt och kyligt beskriver paret som två attention grabbers med en uppenbart hycklande relation till media (t ex när Harry säger att han lämnade England för att kunna leva ett normalt privat liv, borta från rampljuset - medan de i själva verket levat av och i media de senaste åren) och Harry som en man med uppenbara mentala problem sedan tonåren. Det billiga och vulgärt egocentriska i parets kampanj har blivit tydligt och det lär bli mer tal om det i samband med Harrys bok.
Citera
2023-01-07, 23:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandkaka
Det är väl precis där skon klämmer: Harry vill inte bli vuxen utan han insisterar på att få förbli en pojke som inte behöver ta eget ansvar. Han tycks på nåt sätt stannat i utvecklingen. Mentalt kanske han är 12-13 år, tänker jag. Så gammal var han när hans mamma dog.

Där är du nog något på spåren!
Citera
2023-01-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Diana sa många gånger att hon ville ge sin son namnet Harry men det gick inte och då kallade hon honom för Harry i all fall.

Jag tror Diana upplevde att hon behövde en beskyddare och att hon därför uppfostrade H till det. Men så dog hon innan hon hade kunna förlösa honom från detta uppdrag. Så han fortsätter med denna uppgift. Man tror att Meghan är den som använder H för egna syften, men även han använder sin maka. Han blandar ihop Meghan och sin mor och fortsätter med konflikten som Diana och Charles startade. Med resten av familjens inblandning. Han förstår inte bättre, han kan inte analyser situationen själv.

En del av attraktionen med Meghan för Harry var säkerligen att här kom någon som var tillräcklligt kaxig, drivande och självmedveten för att säga emot hans egen familj, öga mot öga eller när de inte var närvarande. Meghan ville in i familjen Windsor och ta plats men hon har aldrig på allvar underordnat sig "the Windsor way", hon är en utpräglad klättrare och van att snacka för sig. Det Harry sökte var nog delvis någon som kunde rycka honom loss från familjen, och Meghan förstod att spela på denna längtan. En del tjejer som vill ut från sina familjer använder tidiga pojkvänner på ett liknande sätt, som turbochargers för sin egen revolt, längtan att komma bort.
Citera
2023-01-07, 23:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Det är väl ett riktigt namn när människor faktiskt döps till det? Gäller inte den här Harry.
Citera
2023-01-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Naturligtvis har de koll på sådant. Att man skulle gå ut med att prins Charles son (som finns i successionsordningen) inte är hans biologiske vore ju otänkbart. Att man haft frillor har man väl sett genom fingrarna med, men det Charles gjort med Camilla ses inte på med blida ögon från folket.

Jag är rojalist. Alternativen är sämre. Dock måste de sköta sig och det tycker jag överlag de svenska gör. Det som skulle få mig att släppa nuvarande Kungahuset vore om de tillhör den där gruppen man inte får kritisera eller om det visar sig att de är kidnappade av Epstein/WEF osv. Viktoria är en YGL så vi får se var hon står någonstans. CPs Sofia verkar ha en kvinna på Handels som mentor och den kvinnan groomar unga studenter från bla Handels till eliten i USA.

Riggat äktenskap, precis som Clooneys.

Harry förlorade sitt enda stöd i världen när han var 12-13 år. Han är en liten vilsen kille som gjort mängder av saker helt fel, sannolikt som ett rop på hjälp. Inte för att jag stöder hans beteende eller gillar hans val av hustru, men jag tycker jag ser en liten kille och inte en vuxen man när jag ser honom.

Mmm, konspirationsteori. Foliehatt. Ska du slänga in rymdödlor och flat earth också? Räcker att se bilder på Harry, Charles och Hewitt så förstår man att Charles inte är pappan.

Nej det gör jag inte. William tvivlar jag inte på att han är Charles son, men Harry är det inte. Det är min tro. Tror du uppriktigt sagt att man skulle släppa en DNA-analys till folket som visar på otrohet inom Kungahuset? Hur gammal är du?

Är du helt bombad eller? Är du medveten om att både Charles och Diana har erkänt i TV intervjuer om att dom var otrogna bägge två i deras äktenskap, så det är knappast nån hemlighet för folket att det har funnits otrohet i engelska kungahuset. Hur gammal är du själv egentligen?
Senast redigerad av guistha46 2023-01-07 kl. 23:35.
Citera
2023-01-07, 23:34
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Harry och Charles är kopior av varandra utseendemässigt. Självklart hade det kommit fram om Charles inte var fadern. Om William abdikerar eller dör så är det harry som skall ta över. Det kan inte en oäkting göra. Aldrig att en så stor hemlighet hade kunnat hållas. Media hade snokat upp det. Så du får tro vad du vill men du framstår som rätt dum faktiskt.
De är absolut inga kopior av varandra. Lite ansiktsblind? Säger däremot inte att Harry inte är Charles son.
Citera
2023-01-07, 23:48
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det är väl ett riktigt namn när människor faktiskt döps till det? Gäller inte den här Harry.

Njae. Det är föräldrarna som inte fattar att det är ett smeknamn. Och många pojkar som har fått namnet de senaste decennierna - även i Sverige - har fått det "efter Harry". Mammorna har trott att "den gullige prinsen" faktiskt heter så!
Citera
2023-01-08, 00:02
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Njae. Det är föräldrarna som inte fattar att det är ett smeknamn. Och många pojkar som har fått namnet de senaste decennierna - även i Sverige - har fått det "efter Harry". Mammorna har trott att "den gullige prinsen" faktiskt heter så!
Finns många Harrysar födda för länge sedan, 100 år sedan och så. Inget nytt alltså.
Citera
2023-01-08, 09:03
Medlem
Att publicera så oerhört mycket som Harry o Meghan gör är riktigt dåligt och korkat. Man skall hålla problem inom familjen internt. Harry lever nog dessutom farligt efter vissa avslöjanden. Att Diana blev så att säga mördad pga tronföljden är det ingen som helst tvekan om men Harry borde tänka på sin egen framfart.
Citera
2023-01-08, 11:15
Medlem
Måste vara jobbigt att ha en fru som alltid ligger på golvet och gråter när man kommer hem. (en välanvänd fras från Harry i beskrivningen av Meghans liv och öden).

Beträffande den där Born to lead eller vad den hette så har H&M ingenting med den att göra. De kan inte producera eget material. Den har legat och jäst hos Netflix sedan 2019 och nu försöker Netflix ge den en boost + motivera sin miljard till H&M genom att sätta deras namn på den ("brought to you by.." ni vet)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in