2022-12-16, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, är det någon ny policy?

Det jag råkat läsa är att Meghan visst fick undervisning i att representera och att William inte kommer att se Netflix serien, även att de haft en fotograf inne i palatset utan tillstånd, så om inte kungahuset gått ut med det så har väl personalen gjort det. Om personalen läckt allt detta olovandes så borde de väl leta upp dessa läckor om de inte var meningen?

Har laddat ner serien så får se om jag tittar på den.

https://www.youtube.com/watch?v=AQ8drqRte08&list=TLPQMTYxMjIwMjIgUk8-Bd6-5w&index=3

Palace Confidential talar om att varken William eller kungen kommer att se programmet eller kritisera Harr offentligt. Det är ett ganska kul program att se faktiskt. Riktiga rojalistnördar.

Jag såg de första tre men gud vad tråkigt det var. Ingen av dem har ett språk som är särskilt utvecklat. Så det blir väldigt ointressant när de inte kan ge intelligenta och ironiska uttalanden eller någon levande beskrivning av något. De pratade om sin förälskelse där och de lät som om ingen annan hade varit så förälskad vilket ju visar att de är som tonåringar i huvudet. Som fjorton då.
Citera
2022-12-16, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det Engelska Kungahuset är då konservativt så man kan inte se om ngt är fel av vad man gör oavsett vad M&H gör och säger det är fel för dem klarar inte kanske av inse att sanningen är rätt nära, Sak samma i tråden man skyller M för att hon är problemet fast problemet ligger lika mycket på Kungahuset men vägen att få folk förstå det fungerar inte!

Kungahuset i sig behöver moderniseras och vara mer transparent i sina uttalanden och vad dem gör just den Engelska är inrutat och bryter man mönstret så faller man ur ramen, Man ser Svenska Kungahuset håller på med en förnyelse och moderniserar det hela medans Charles är rätt inrutad och svårt att se utanför ramen!

Jag är på Harry och Meghans sida ibland,,,,
Men samtidigt kan jag inte förstå vad dom förväntar sig av en av världens största stormakter? Eller var en av dom största… världens mest respekterade och makfulla kvinna i hela världen. Queen Elizabeth…. Dessa människor jobbar för instutionen, inte för en individ. Queen Elizabet offrade hela sitt liv för tronen och sitt folk och sitt imperium. Hon gav upp sin roll som mamma. Allt för tronen. Tror dessa två idioter att dom ska ändra något för deras egon över en natt??

Jag tycker dokumentären var bra och ärlig, men dom verkar inte förstå att william och charles vill och önskar följa tronen, inte sitt hjärta. Och om man nu väljer att lämna så bara gå, sluta göra en scen utav det.
Citera
2022-12-16, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Det Engelska Kungahuset är då konservativt så man kan inte se om ngt är fel av vad man gör oavsett vad M&H gör och säger det är fel för dem klarar inte kanske av inse att sanningen är rätt nära, Sak samma i tråden man skyller M för att hon är problemet fast problemet ligger lika mycket på Kungahuset men vägen att få folk förstå det fungerar inte!

Kungahuset i sig behöver moderniseras och vara mer transparent i sina uttalanden och vad dem gör just den Engelska är inrutat och bryter man mönstret så faller man ur ramen, Man ser Svenska Kungahuset håller på med en förnyelse och moderniserar det hela medans Charles är rätt inrutad och svårt att se utanför ramen!

Jag är på Harry och Meghans sida ibland,,,,
Men samtidigt kan jag inte förstå vad dom förväntar sig av en av världens största stormakter? Eller var en av dom största… världens mest respekterade och makfulla kvinna i hela världen. Queen Elizabeth…. Dessa människor jobbar för instutionen, inte för en individ. Queen Elizabet offrade hela sitt liv för tronen och sitt folk och sitt imperium. Hon gav upp sin roll som mamma. Allt för tronen. Tror dessa två idioter att dom ska ändra något för deras egon över en natt??

Jag tycker dokumentären var bra och ärlig, men dom verkar inte förstå att william och charles vill och önskar följa tronen, inte sitt hjärta. Och om man nu väljer att lämna så bara gå, sluta göra en scen utav det.

Om dom hade moderniserats som svenska kungahuset då hade dom aldrig varit så makfulla som dom varit. Framgångsrika. Svenskt kungahus borde avskaffas då dom e allt för liberala och skiter i sitt arv.
Citera
2022-12-17, 07:55
Medlem
Knut-Annes avatar
Hånen mot Harrys och Meghans serie
Harrys och Meghans serie får bottenbetyg av tittarna – och mediernas utlåtanden är inte bättre.
”Harry och Meghan har förlorat Amerika”, skriver kolumnisten Meghan McCain i Daily Mail.
Radioprofilen Howard Stern kallar prinsparet ”som Kardashians men tråkiga”.

https://www.expressen.se/noje/kungligt/hanen-mot-harrys-och-meghans-serie/

MEGHAN MCCAIN: Kiss America goodbye, Harry and Meghan, you've finally lost us: We're covering our eyes, plugging our ears and screaming -please God, make it stop
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11547117/Kiss-America-goodbye-Harry-Meghan-youve-finally-lost-MEGHAN-MCCAIN.html
Citera
2022-12-17, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Hånen mot Harrys och Meghans serie
Harrys och Meghans serie får bottenbetyg av tittarna – och mediernas utlåtanden är inte bättre.
”Harry och Meghan har förlorat Amerika”, skriver kolumnisten Meghan McCain i Daily Mail.
Radioprofilen Howard Stern kallar prinsparet ”som Kardashians men tråkiga”.

https://www.expressen.se/noje/kungligt/hanen-mot-harrys-och-meghans-serie/

MEGHAN MCCAIN: Kiss America goodbye, Harry and Meghan, you've finally lost us: We're covering our eyes, plugging our ears and screaming -please God, make it stop
https://www.dailymail.co.uk/news/article-11547117/Kiss-America-goodbye-Harry-Meghan-youve-finally-lost-MEGHAN-MCCAIN.html

Ja, Meghan och Harry har förlorat detta slaget.

Det ska bli intressant att se vad de ska göra härnäst? De har liksom inte så mycket mer att komma med.

Historien kommer döma dem hårt. Riktigt hårt.
Citera
2022-12-20, 05:16
Medlem
tycker dom gjorde helt rätt. väl bättre att hänga och softa rika som troll i kalifornien än att fjanta runt i regniga Uk. Fint par dessutom som verkar väldigt kära
Citera
2022-12-20, 09:38
Medlem
Jag förvånas över att det talas så lite om att Meghan är skådespelare. (Hörde podden Kungligt häromdagen och inte heller där nämndes detta).
Med en skådespelare kan man ju ALDRIG veta när hen skådespelar och när hen inte gör det. Det är ju inget nytt.
Bara av den orsaken skulle jag aldrig se serien. Meghan gråter. Gör hon? Det kan vi inte veta. Eller åtminstone kan man aldrig veta i hur hög grad hon är ledsen eller annat.

F.ö. håller jag med skribenterna som nämnde Pascalidou här.

Jag anser att monarkin är förlegad, så jag är ingen rojalist, men - i det här fallet står jag mest på deras sida, inte Harry & M's.
Förutom att bruden verkar vara en golddigger, så kan hon ju inte ha så mycket i pallet om hon inte ens förstår att det finns skillnader i beteende mellan amerikaner och brittisk överklass. Fick ingen kram liksom...
Hur kunde hon tro att hon kunde få endast godbitarna med att gifta sig med en brittisk prins?
Senast redigerad av vinter-natt7 2022-12-20 kl. 10:08.
Citera
2022-12-21, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinter-natt7
Jag förvånas över att det talas så lite om att Meghan är skådespelare. (Hörde podden Kungligt häromdagen och inte heller där nämndes detta).
Med en skådespelare kan man ju ALDRIG veta när hen skådespelar och när hen inte gör det. Det är ju inget nytt.
Bara av den orsaken skulle jag aldrig se serien. Meghan gråter. Gör hon? Det kan vi inte veta. Eller åtminstone kan man aldrig veta i hur hög grad hon är ledsen eller annat.

Just i hennes fallet tycker jag inte det är särskilt svårt att se vad som är vad. Hon är ju en rätt kass skådis trots allt.

Finns en bra youtuber som heter "The body language guy". De flesta av hans videos går ut på att analysera just Meghan M's kroppsspråk och avslöja vilken narcissist hon är.
Citera
2022-12-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurango
tycker dom gjorde helt rätt. väl bättre att hänga och softa rika som troll i kalifornien än att fjanta runt i regniga Uk. Fint par dessutom som verkar väldigt kära

Jag tror dom flesta hade valt samma sak. Kan sen förstå att man är lite besviken på det i England men de flesta bryr sig nog inte, speciellt världen över. Tror också att dom hade kunnat leva rika som troll länge om dom inte valt att ta på sig stora offerkoftan och spela världens rikaste offer ett tag
Citera
2022-12-22, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meatsnack

Just i hennes fallet tycker jag inte det är särskilt svårt att se vad som är vad. Hon är ju en rätt kass skådis trots allt.

Finns en bra youtuber som heter "The body language guy". De flesta av hans videos går ut på att analysera just Meghan M's kroppsspråk och avslöja vilken narcissist hon är.

Scenen där hon sitter med handduken som en turban och hon är barbent känns så iscensatt. Jag tänker att hon skrivit ett manus innan och pluggat på varenda känsloyttring. Det känns falskt alltihopa :-(
Citera
2022-12-22, 15:42
Medlem
snowbells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fugtgivende
Scenen där hon sitter med handduken som en turban och hon är barbent känns så iscensatt. Jag tänker att hon skrivit ett manus innan och pluggat på varenda känsloyttring. Det känns falskt alltihopa :-(

Jag tycker att hela hon känns så falsk, och att man sen kommer på henne med att ljuga, det gör ju sitt till.
Jag kan heller inte förstå att det kan vara rasistiskt att kritisera någon för vad de sagt eller gjort, eller är det det som är tanken? "Du kommer inte åt mig, då drar jag rasistkortet" och att kalla all kritik för hat...

Obehagligare människa har jag aldrig sett i ett kungligt sammanhang!
Citera
2022-12-22, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snowbell
Jag tycker att hela hon känns så falsk, och att man sen kommer på henne med att ljuga, det gör ju sitt till.
Jag kan heller inte förstå att det kan vara rasistiskt att kritisera någon för vad de sagt eller gjort, eller är det det som är tanken? "Du kommer inte åt mig, då drar jag rasistkortet" och att kalla all kritik för hat...

Obehagligare människa har jag aldrig sett i ett kungligt sammanhang!
Påminner om en viss aktuell polischef som gärna drar kvinna-kortet.
Åter till ämnet, var är det bevisat att hon ljuger? Handlar det inte fortfarande om ord mot ord eller vilken händelse refererar du till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in