Citat:
Jo skulle kunna göra liknande såklart men för att underlätta för mig själv räknar jag inte med marknadsvärdet, på så sätt räknar jag ju aldrig för högt heller när jag summerar ihop. Det viktiga är ju egentligen det jag har på börsen eftersom det är det jag har tänkt leva på i framtiden, bostaden kommer jag ju behålla Jag brukar kolla på den senaste lägenheten som såldes i huset o typ "värdera" min bostad efter det då jag bor i ett hus med +60 lägenheter så finns det alltid ett humm om vad dom går för som ex såldes det en lägenhet förra veckan i min byggnad så då tar jag värdet på den.
Men intressant o följa min portfölj var
Slutet av förra året 1 985 000
Nu ett år senare är den på samma nivå trots att jag investerat 20k per månad detta tack vare nedgång på bostadsmarknaden samt att mina fonder tagit lite stryk också.
Men jag kommer fortsätta investera i ur o skur så länge jag har möjlighet
Jag räknar dock på att nästa är kommer vara ett segt år också men jag försöker inte o timea bättre o ligga fullinvesterad oavsett vilka känslor man har
Men intressant o följa min portfölj var
Slutet av förra året 1 985 000
Nu ett år senare är den på samma nivå trots att jag investerat 20k per månad detta tack vare nedgång på bostadsmarknaden samt att mina fonder tagit lite stryk också.
Men jag kommer fortsätta investera i ur o skur så länge jag har möjlighet

Jag räknar dock på att nästa är kommer vara ett segt år också men jag försöker inte o timea bättre o ligga fullinvesterad oavsett vilka känslor man har

Har varit samma här, varit nedåt/i sidled men är fortfarande lika motiverad att spara, man kommer nog uppskatta det i framtiden. Du är ju betydligt längre fram i din resa, har du någon plan på när ungefär du tänkt minska på arbete? Eller hur ser din plan ut längre fram?
Citat:
Räknar du in bostadsrätten i "portföljen"? Tänker du sälja den och börja hyra när du går i tidig pension?
Jag är i ungefär samma sits som TS just nu men med mer pengar i boendet och mindre på börsen. Sparar betydligt mindre per månad och har gått back rejält senaste året, men vad ska man annars göra med det blir över av lönen liksom?
Jag är i ungefär samma sits som TS just nu men med mer pengar i boendet och mindre på börsen. Sparar betydligt mindre per månad och har gått back rejält senaste året, men vad ska man annars göra med det blir över av lönen liksom?
Har du också en plan på att göra FIRE framöver? Skulle nog isåfall satsa mer på portföljen med framtida löner, eller ja beror ju självklart på helheten men det är ju portföljen som blir utgångspunkten till en FIRE