2023-01-07, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Erfarenheten efter att ha följt debaclet i 2,5 år är att om någon försvarar Terror-Tommy så är det antingen han själv eller någon som driver med honom, ingen seriös person med någon form av sunt förnuft skulle sänka sig till att ljuga så mycket.

Hm, tänker att en del mödrar sätter sina söner på piedestal och en del söner blir kvar där hela livet. En moder kan sjunga hyllningssånger och lyfta sitt barn till skyarna.

Svårigheten när barnet sedan ska möta verkligheten kan ju vara att det blir ständiga krockar. Så jag gissar att det antingen är modern eller T själv som skryter här. Fast nästan 100% på TD själv.

Väldigt aktiv idag.
Skapat en hyllningstråd om sig själv. Vad säger flashbacks regler om det? Jag har aldrig sett något så övermaga. Nu har det väl slagit över helt i manier. Så tragiskt och sorgligt alltihop. Han retar ju bara upp folk med allt skryt.

Vill han verkligen ha det så här. Provocera och spänna sig. Ja, då får han väl ha det såhär. Ingen förändring alltså 2023. Jag som hoppades på nytt och fräscht detta nya år med nya möjligheter. Ärlighet, sanning, time-out, nykterhet, reda ut, tillfriskna, läka...
Citera
2023-01-07, 22:33
Medlem
tråkigt att folk trollar, då får fjanten vatten på sin kvarn med sitt "falska profiler, troll etc"

Det verkar som att Meme ska hålla låda på måndag trots allt, hon är inte lika brydd om vilken verksamhet hon frontar, bara hon får sin halvtimme of fame!
Såna som hon och andra "kristna" skulle ju lika gärna kunna stå på podiet på en scientologmässa bara det för med sig lite berömmelse
Senast redigerad av Mankers 2023-01-07 kl. 22:38.
Citera
2023-01-08, 09:23
Bannlyst
I en annan tråd diskuterar vi Tommy dahlmans teologiska profil. Idag får vi ta del av Tommys stora teologiska kunskaper och intellektuella skärpa när serien om tre kvinnor i Bibeln drar igång. Klockan 17.00 sitter vi bänkade framför Uppdrag Världens Facebooksida. Det här kan mycket väl bli en bästsäljande bok i framtiden. Jag håller tummarna! Tommy förtjänar upprättelse, han har alltid varit rakryggad.
Citera
2023-01-08, 10:26
Medlem
Du som verkar känna Tommy personligen kan du hälsa honom att det är dags att ge upp. Det duger inte att klamra sig fast och låtsas som ingenting längre. Många har lämnat UV så det kan inte vara många kvar. Tommy gräver sin egen grop djupare och djupare när han envist håller fast att allt som sägs om honom är illvilligt förtal när det så uppenbart är sanningen.
För att inte gå helt vilse i sina egna tankar om sig själv så behöver han möta verkligheten som den ser ut, få insikt om sig själv och bearbeta allt som har varit och är. Ge upp nu Tommy!
Citera
2023-01-08, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasDalkarl
I en annan tråd diskuterar vi Tommy dahlmans teologiska profil. Idag får vi ta del av Tommys stora teologiska kunskaper och intellektuella skärpa när serien om tre kvinnor i Bibeln drar igång. Klockan 17.00 sitter vi bänkade framför Uppdrag Världens Facebooksida. Det här kan mycket väl bli en bästsäljande bok i framtiden. Jag håller tummarna! Tommy förtjänar upprättelse, han har alltid varit rakryggad.

Rakryggad var ordet. Säg åt T att det kanske är tvärtom. Kanske ynkrygg eller syltrygg stämmer bättre?

Det finns något som heter att vara en parasiterande personlighet. En person med parasiterande personlighet är en person som inte tar eget ansvar, utan ständigt utnyttjar andra personer och system för egen vinning.

Till skillnad ifrån den antisociala personligheten är personen passivt beroende och agerar ifrån en underordnad position.

Typiska beteenden är:

-att ständigt lägga över ansvaret på andra och säga att allt är andras fel. Att aldrig erkänna sina fel.

-inte göra det som man ska. Inte vara en god samhällsmedborgare som lyder lagar och regler, utan kör bil utan körkort och med alkohol i kroppen. Att inte behandla andra som man själv vill bli behandlad. Att inte ta hand om sina barn.

-inte leva upp till normala förväntningar på produktivitet tex att inte jobba och betala sina skulder. Inte betala för boende och mat.

-att ta åt sig äran för andras arbete tex att stjäla texter och sedan förvänta sig ära och berömmelse.

Det är vanligen STOR skillnad mellan vad de säger och vad de gör.
Citera
2023-01-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jesustant
Rakryggad var ordet. Säg åt T att det kanske är tvärtom. Kanske ynkrygg eller syltrygg stämmer bättre?

Det finns något som heter att vara en parasiterande personlighet. En person med parasiterande personlighet är en person som inte tar eget ansvar, utan ständigt utnyttjar andra personer och system för egen vinning.

Till skillnad ifrån den antisociala personligheten är personen passivt beroende och agerar ifrån en underordnad position.

Typiska beteenden är:

-att ständigt lägga över ansvaret på andra och säga att allt är andras fel. Att aldrig erkänna sina fel.

-inte göra det som man ska. Inte vara en god samhällsmedborgare som lyder lagar och regler, utan kör bil utan körkort och med alkohol i kroppen. Att inte behandla andra som man själv vill bli behandlad. Att inte ta hand om sina barn.

-inte leva upp till normala förväntningar på produktivitet tex att inte jobba och betala sina skulder. Inte betala för boende och mat.

-att ta åt sig äran för andras arbete tex att stjäla texter och sedan förvänta sig ära och berömmelse.

Det är vanligen STOR skillnad mellan vad de säger och vad de gör.

Så är det, såna som han kan bara leva på brödsmulor från andras bord och klarar inte av ett hederligt arbete
Citera
2023-01-08, 14:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lisen55
Du som verkar känna Tommy personligen kan du hälsa honom att det är dags att ge upp. Det duger inte att klamra sig fast och låtsas som ingenting längre. Många har lämnat UV så det kan inte vara många kvar. Tommy gräver sin egen grop djupare och djupare när han envist håller fast att allt som sägs om honom är illvilligt förtal när det så uppenbart är sanningen.
För att inte gå helt vilse i sina egna tankar om sig själv så behöver han möta verkligheten som den ser ut, få insikt om sig själv och bearbeta allt som har varit och är. Ge upp nu Tommy!

Tommy ger aldrig upp. Det ordet finns inte i hans vokabulär. Att kämpa på, hela tiden resa sig igen, strunta i motgångar är en dela va hans DNA. Han får regelbundet andlig terapi för att komma tillrätta med brister och för att orka med att kämpa vidare. Han tänker inte ge upp sitt uppdrag att få mänskligheten att omvända sig och bli frälsta. Det kommer han fortsätta med ända till sista andetaget.

Att andra människor ger upp i förtid och lämnar Uppdrag Världen kan man inte lasta Tommy för. han drar ett stort lass. Tommy har 2228 namn i sin rolodex så även om det försvinner par stycken tillkommer det tio nya. Tommy ger aldrig upp.
Citera
2023-01-08, 15:27
Medlem
Citat:
Tommy ger aldrig upp. Det ordet finns inte i hans vokabulär. Att kämpa på, hela tiden resa sig igen, strunta i motgångar är en dela va hans DNA. Han får regelbundet andlig terapi för att komma tillrätta med brister och för att orka med att kämpa vidare. Han tänker inte ge upp sitt uppdrag att få mänskligheten att omvända sig och bli frälsta. Det kommer han fortsätta med ända till sista andetaget.

Att andra människor ger upp i förtid och lämnar Uppdrag Världen kan man inte lasta Tommy för. han drar ett stort lass. Tommy har 2228 namn i sin rolodex så även om det försvinner par stycken tillkommer det tio nya. Tommy ger aldrig upp.
Andlig terapi? Var då? Vad är andlig terapi? Jag kan också lägga till massor av namn i min adressbok, om jag vill och Tommy tycks ha en hel del som han ringer till när han är full och vill "tala till rätta". De som lämnar Uppdrag världen har gjort det för att de inte ser någon vilja till bättring hos Tommy. De vill inte kasta fler pärlor åt svinen.
Citera
2023-01-08, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Andlig terapi? Var då? Vad är andlig terapi? Jag kan också lägga till massor av namn i min adressbok, om jag vill och Tommy tycks ha en hel del som han ringer till när han är full och vill "tala till rätta". De som lämnar Uppdrag världen har gjort det för att de inte ser någon vilja till bättring hos Tommy. De vill inte kasta fler pärlor åt svinen.

Tommy ingår i en tät krets med fromma vöckelsekristna som stödjer varandra. Det är i det sammanhanget som Tommy erhåller andlig terapi. Det kallas också sozo. Googla på det så får du veta mer. Det är ett kraftfullt verktyg.

Gud ser med misstro på dem som ger upp. De kommer inte att ärva himmelriket.
Citera
2023-01-08, 16:06
Medlem
Citat:
Tommy ingår i en tät krets med fromma vöckelsekristna som stödjer varandra. Det är i det sammanhanget som Tommy erhåller andlig terapi. Det kallas också sozo. Googla på det så får du veta mer. Det är ett kraftfullt verktyg.

Jag blir mörkrädd. Narcissism på en nivå jag inte sett tidigare. Hur blir man så självgod? Det är outhärdligt att läsa.
Citera
2023-01-08, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Keyko
Jag blir mörkrädd. Narcissism på en nivå jag inte sett tidigare. Hur blir man så självgod? Det är outhärdligt att läsa.

Där Guds nåd verkar behöver man inte vara rädd.
Citera
2023-01-08, 16:39
Medlem
Citat:

Har det fungerat bra hittills att kämpa vidare och aldrig ge upp? Tycker inte det alls ser ut att ha gått något bra för dig med den inställningen. Du verkar ha tappat det helt.

Ursäkta men tänk om det är tvärtom? Gud älskar dem som inser att de måste ge upp sitt ego. Jag tror du måste ge upp, kasta dig ner inför Herrens fötter. Sluta sträva på i egen kraft.

Gud ser inte alls med misstro på dem som ger upp. Vad har du fått det ifrån? För att Jesus ska kunna göra något överhuvudtaget i ditt liv och genom dig så måste du ge upp allt ditt eget. ”Din kraft kommer från Herren som har skapat himmel och jord”.

Du känns så vilsen. Gå in i din kammare och sök Gud. Åk på en retreat och var i tystnad i en vecka. Ge Jesus en chans igen. Han kan använda dig till mycket om du bara vill.

Det är bara de som vänder om och ödmjukar sig som kan ärva himmelriket. Jesus älskar dig Tommy. Älskar du honom mer än dig själv? Är Jesus på första plats i ditt liv?

Du kan ju ha så många andliga rådgivare du vill men till sist är det ju du som måste välja. Lämna över ditt liv till Jesus eller köra på i egen kraft med risk att allt blir tok både för dig men även andra riskerar skadas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in