Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-01-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomasDalkarl
I en annan tråd diskuterar vi Tommy dahlmans teologiska profil. Idag får vi ta del av Tommys stora teologiska kunskaper och intellektuella skärpa när serien om tre kvinnor i Bibeln drar igång. Klockan 17.00 sitter vi bänkade framför Uppdrag Världens Facebooksida. Det här kan mycket väl bli en bästsäljande bok i framtiden. Jag håller tummarna! Tommy förtjänar upprättelse, han har alltid varit rakryggad.

Edit: Nu ligger videon uppe.

Sitter du alltjämt bänkad? För jag ser ingen video så jag antar att sessionen är inställd utan ett ord, som vanligt.
Senast redigerad av lentil 2023-01-08 kl. 18:40.
Citera
2023-01-08, 18:31
Medlem
men hjälp så människan ser ut, om han ska köra en sändning inför tusentals (egentligen 2, 1st jesustant och 1st mamma dahlman) personer så kan han väl åtminstone kamma sig?
Citera
2023-01-08, 19:42
Medlem
förlåt, glömde malin meme, hon väntar ju på sin tur i talarstolen så då måste hon låtsas vara imponerad av fjanten...
Citera
2023-01-09, 06:01
Bannlyst
Vad rör sig egentligen i Dahlmans huvud?
Citera
2023-01-09, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Edit: Nu ligger videon uppe.

Sitter du alltjämt bänkad? För jag ser ingen video så jag antar att sessionen är inställd utan ett ord, som vanligt.

Jag satt som klistrad hela tiden. Vilket fantastiskt föredrag av Tomas. Strålande! Nu väntar vi på fortsättningen. Få människor i världen kan mäta sig med Dahlmans bibelkunskap och tolkningsförmåga. Det där kan han. Att han sen såg lite rufsig ut spelar ingen större roll.
Citera
2023-01-09, 09:06
Medlem
Citat:
Jag satt som klistrad hela tiden. Vilket fantastiskt föredrag av Tomas. Strålande! Nu väntar vi på fortsättningen. Få människor i världen kan mäta sig med Dahlmans bibelkunskap och tolkningsförmåga. Det där kan han. Att han sen såg lite rufsig ut spelar ingen större roll.
Av Tomas? Jag trodde det var Tommy? Hur som helst var det ett vanligt enkelt bibelstudium av typen man kan höra varje vecka i de flesta frikyrkor. Inget fel med det, men det är inget som brukar kallas för föreläsning.
Citera
2023-01-09, 09:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lentil
Av Tomas? Jag trodde det var Tommy? Hur som helst var det ett vanligt enkelt bibelstudium av typen man kan höra varje vecka i de flesta frikyrkor. Inget fel med det, men det är inget som brukar kallas för föreläsning.

Men erkänn att det är bra grejer!
Citera
2023-01-09, 10:19
Medlem
Citat:
Men erkänn att det är bra grejer!
Som sagt, vardagliga ting i frikyrkan, men det kan ju te sig anmärkningsvärt när Tommy når hela vägen upp till vardaglig standard i frikyrkan. Ett bibelstudium om en person i Bibeln är liksom inget anmärkningsvärt alls. De förmedlas hela tiden. Faktiskt är det en metod för bibelläsning jag gillar när jag ensam läser Bibeln. Jag läser alla bibelsammanhang om just en person och lär känna den personen, men inte har det fallit mig in att klappa mig själv på axeln för det.
Citera
2023-01-09, 10:43
Bannlyst
Tommy kommer att få upprättelse i år, var så säker. Det är stora saker på gång. Tommy håller på att ta fram ett koncept som kommer att revolutionera kristenheten. Uppdrag Världen kommer att bli en ny standard för hur man når ut för att få människor att omvända sig och bli frälsta. Tommys förkunnelse kommer initialt att nå ut till tusentals människor i Sverige. Men ambitionen är större än så. Namnet Uppdrag Världen är inte valt av en slump. Det är världen som ska erövras och med det nya koncept som Tommy utvecklat kommer miljontals människor på jorden att få ta del av det glada budskapet. I år kommer Tommy också att gå ut offentligt med sin nya familj. Tommy kommer att få en total upprättelse. Frikyrkorna kommer att stå i kö för att få Tommy att komma till just deras församling. De kommer vara ivriga att få använda sig av UV-konceptet. Då kommer alla lögnhalsar och belackare att smita ut bakvägen med den lilla svansen mellan benen. Var så säker.
Citera
2023-01-09, 11:31
Medlem
Ska man ljuga ska man göra det trovärdigt, annars är det bäst att låta bli!
Ingen förutom Tommy kommer springa iväg, vi vet för mycket.
Time will tell! 😉
Citera
2023-01-09, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Murvelkott
Ska man ljuga ska man göra det trovärdigt, annars är det bäst att låta bli!
Ingen förutom Tommy kommer springa iväg, vi vet för mycket.
Time will tell! 😉

Ja, det enda som möjligen väntar 2023 är en katastrof. Tommy är ju en vandrande katastrof i vardande. Man ser att han är slut. Det är bara ett tomt skal som återstår.
Citera
2023-01-09, 12:31
Bannlyst
Varför är ni så elaka och ondsinta? Har ni aldrig begått några misstag? Hur länge ska en hederlig man tvingas betala priset och lida för några ynka misstag? Ert hat står inte i proportion till vad Tommy har gjort. Han har hela tiden varit ärlig, transparent och rakryggad.

Tommy kommer aldrig att ge upp. Hans motto är att en sann kristen inte kommer till himlen utvilad. Hans uthållighet kommer att ge honom upprättelsen. Var så säker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in