2023-01-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Av den enkla anledningen att det kan förleda till brott. Det skulle utmana demokratin, om vi får diktatoriska politiker, och de vill rensa opinionen med att locka dem till brott. Se Ryssland hur det fungerar där.
Locka till brott?
En normal människa kan inte lockas att vilja våldta ett barn. Nu är du ute och seglar, du får hitta bättre för att hitta ursäkter.
Citera
2023-01-07, 21:39
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Locka till brott?
En normal människa kan inte lockas att vilja våldta ett barn. Nu är du ute och seglar, du får hitta bättre för att hitta ursäkter.
Nu pratar jag (skriver) just om brottsprovokation rent allmänt. Kommer det gälla för ena situationen kommer det att gälla för de flesta andra.

Men också, en kille söker ligg, och kanske inte just behöver en underårig, men så råkar en underårig svara, och tänker va fan, hon är ju redan erfaren på ligga, så. Jag är ändå inte först på bollen.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-01-07 kl. 21:45.
Citera
2023-01-07, 22:01
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Det du fått gå igenom vill ingen utsättas för. Du har min fulla respekt för det även om jag kan svara dig snävt i inlägg där jag inte håller med dina påståenden.
Jag hoppas att du och dina barn hittar en bra tillvaro trots all skit som hänt. ❤️
Man behöver inte alltid hålla med i allt för att ha en respektfull konversation. Diskutera ska man kunna göra. Det gör vi nog, tids nog.
Citera
2023-01-07, 22:04
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Jag tror inte du är någon egoist heller.
Jag tror att du är en människa som fått något jävligt jobbigt i knät och försöker hantera det.
Ja och det är inte lätt alla dagar i veckan. Men det reder sig nog med tiden.
Citera
2023-01-07, 22:09
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Vad ser du som problem med den senaste gäddan? Förutom att han mumlade och var svår att höra i vissa avsnitt.
Att de hade parkerat sin bil bakom hans i syfte att hålla kvar honom på platsen. Det är brottsligt.

Häng med lite.
Citera
2023-01-07, 22:17
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Sitter och kollar klippet nu. Roligt vid första anblick, men otäckt att han planerat med dagen-efter-piller, dukat upp med badleksaker mm, han tänker ju verkligen våldta "Ellen". Också otäckt att han nämner ett barn han har kontakt med i riktiga livet.
Att han nämner det där barnet tyder bara på att han fantiserat om det. Ja, våldta var han inte främmande för.

Patrik: "Om det hade dykt upp ett barn här nu så hade du våldtagit henne"
Mange: "Ja, så kan man ju säga"

Det är åtminstone ett rakt svar på frågan. Jag gissar att den våldtäkten hade blivit rätt spektakulär dessutom. Han hade väl använt tuttarna som bitleksaker hela natten, som den förvuxna bebis han är.
Citera
2023-01-07, 22:44
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Att de hade parkerat sin bil bakom hans i syfte att hålla kvar honom på platsen. Det är brottsligt.

Häng med lite.
Det kan vara brottsligt men det är inte "Egenmäktigt förfarande"
Så sluta låtsas att du vet något.
Du gör inte det.
Citera
2023-01-07, 23:09
Medlem
cj035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Lite fick pengar?Jag skulle säga att det är lite mer än så.Problemet är att hon är sjukskriven för att hon inte klarar av ett jobb. Hon får ersättning ifrån staten samtidigt som att hon tjänar extra pengar via swish.

Det är precis samma sak som att någon har socialbidrag eller är sjukskriven och jobbar svart på en fabrik någonstans.Det är exakt det som Sara håller på med.Och ni i den här tråden snackar om vad som är oetiskt..titta bara på Sara så har ni svaret på vad som är oetiskt.Det hon gör är bidragsbrott.

Men snälla lilla nyreggade människa! Tror du på allvar att Sara själv tjänar några pengar på detta?!
Citera
2023-01-07, 23:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO

Häng med lite.
Att hålla kvar en brottslig, en misstänkt för brott får man, om man kallar på polis och överlämnar denne, inte annars. Visserligen skriker Sara att polis är kallad, men det är de inte alltid, och de släpper innan polis kommit. Kan tänka att straffet inte är anmärkningsvärt i detta fall. Sara påstår hon skiter i eventuellt straff, hon är ändå så van vid det, men förmodligen inte Patrik, har nog cellskräck.
Citera
2023-01-07, 23:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Att hålla kvar en brottslig, en misstänkt för brott får man, om man kallar på polis och överlämnar denne, inte annars. Visserligen skriker Sara att polis är kallad, men det är de inte alltid, och de släpper innan polis kommit. Kan tänka att straffet inte är anmärkningsvärt i detta fall. Sara påstår hon skiter i eventuellt straff, hon är ändå så van vid det, men förmodligen inte Patrik, har nog cellskräck.
Så nu vill du påstå att Sara är hänsynslös mot Patrik?
Eller vad fan vill du ha sagt med det?
Citera
2023-01-07, 23:20
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Nej, det får man bara göra om det finns fängelse på straffskalan. Kallas för envarsgripande.
Citera
2023-01-07, 23:24
Medlem
TompaOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Det kan vara brottsligt men det är inte "Egenmäktigt förfarande"
Så sluta låtsas att du vet något.
Du gör inte det.
https://lawline.se/answers/parkeringsbot-och-egenmaktigt-forfarande-nar-nagon-hindrar-en-att-flytta-sin-bil

Så, nu kan du lägga ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in