2023-01-07, 15:17
Medlem
TompaOs avatar
Tror ni skeva Sara och pantade Putte förstår att de gör sig skyldiga till egenmäktigt förfarande när de parkerar sina bilar så gäddorna inte tar sig därifrån?
Citera
2023-01-07, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ordet är fritt. Vill du mässa dumpens lovord så föreslår jag facebook. Jag förespråkar rättssäkerhet, inget annat.

Vad har rättssäkerhet med Dumpen att göra? Dumpen konfronterar vuxna som vill förgripa sig på barn.
Citera
2023-01-07, 15:19
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Jo lite. Säg att folk går på anhöriga då kan man välja att flytta men att det finns över nätet gör att det ändå blir en tidsfråga innan nån vet vem man är anhörig till och kan då igen bli mobbning osv. Jag vill tro på att vårt rättssystem funkar och tror då också att det är den vägen man ska gå. Sen behövs absolut en lagändring i detta gällande barn och jag hoppas att det blir hårdare så polisen kan sköta detta.
Du och barnen är inte uthängda
Så tar du inte med dig gäddan när du flyttar så lär ingen koppla ihop er.

Vårt rättssystem fungerar inte och det vet du mycket väl.
För att det ska fungera efter en lagändring måste polisen också börja hänga ut gäddor som inte dömts eftersom få gäddor döms.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Kört bil och brukat narkotikum samtidigt.
Kört bil och brukat sex med underårig samtidigt.
Ungefär lika illa.

Våldtäkt. Inte ”sex”.
Citera
Medlem
Citat:
Ditt synsätt har varit rätt uppenbart. Har aldrig sagt att jag inte vill veta men det finns andra tillvägagångssätt.

Det du föreslår är att Dumpen ska skicka ett mejl bara till dig om vad din man håller på med sen ska allting tystas ner och han kan flytta till en annan ort och fortsätta och ragga barn att våldta.

Förstår du verkligen inte nyttan med att alla föräldrar vet vad han håller på med? Då att dom kan välja om deras barn ska komma i kontakt med den här personen.

Ansvaret för din och barnen situation ligger endast på din man och ingen annan. Att du inte vill att detta ska komma ut är enbart egoistiskt.
Citera
2023-01-07, 15:21
Medlem
Citat:
Tell me, hur förklarar man detta för en 3 åring? Mkt möjligt därför ska jag leva singel resten av livet.

Det är lönlöst. De mest fanatiska kan inte tänkte i fler än ett steg. De förstår inte att oskuld barn drabbas pga något en vuxen gör, och de fattar inte att det kvittar för barnet huruvida ”det är papps ansvar” eller inte.
Citera
2023-01-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalsjofors
Det har bekräftats tidigare i tråden att Sara ägnar sig åt detta. Har du läst de så kallade insändarna som finns på Dumpens hemsida? Alla insändare är skrivna av Sara i egen person. Krävs inte mycket tankeverksamhet för att förstå detta. Detta har även verifierats av en användare med insyn tidigare här i tråden.

Som sagt. När man går över lik för sin sak så. Bedrägligt i mina ögon.
Det har aldrig "bekräftats i tråden"! Bara för ni gäddlingar skrivit det X antal gånger gör det inte sant.
Citera
2023-01-07, 15:25
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klaustrofobin
Det är lönlöst. De mest fanatiska kan inte tänkte i fler än ett steg. De förstår inte att oskuld barn drabbas pga något en vuxen gör, och de fattar inte att det kvittar för barnet huruvida ”det är papps ansvar” eller inte.
Du menar att gäddans barn riskerar att möta samma sak som offren väldigt ofta gör?
Citera
2023-01-07, 15:25
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funfor2023
Det du föreslår är att Dumpen ska skicka ett mejl bara till dig om vad din man håller på med sen ska allting tystas ner och han kan flytta till en annan ort och fortsätta och ragga barn att våldta.

Förstår du verkligen inte nyttan med att alla föräldrar vet vad han håller på med? Då att dom kan välja om deras barn ska komma i kontakt med den här personen.

Ansvaret för din och barnen situation ligger endast på din man och ingen annan. Att du inte vill att detta ska komma ut är enbart egoistiskt.

Vart och när har jag föreslagit det?
Citera
2023-01-07, 15:28
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TompaO
Tror ni skeva Sara och pantade Putte förstår att de gör sig skyldiga till egenmäktigt förfarande när de parkerar sina bilar så gäddorna inte tar sig därifrån?
Jag tror att dom vet att dom INTE gör det.
Dom använder inte hot eller våld och dom tillgriper sig inte fordonet på något sätt

8 § Den som, i annat fall än som anges i detta kapitel, olovligen tar och brukar eller på annat sätt tillgriper något, döms för egenmäktigt förfarande till böter eller fängelse i högst ett år. Detsamma gäller om någon utan tillgrepp, genom att fästa eller bryta lås eller på annat sätt, olovligen rubbar någon annans besittning och därigenom vållar skada eller olägenhet. För egenmäktigt förfarande döms också den som med våld eller hot om våld hindrar någon annan att utöva sin rätt att hålla kvar eller ta något.

Är brottet grovt, döms för grovt egenmäktigt förfarande till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningen har innefattat våld eller hot om brottslig gärning eller annars varit av särskilt farlig eller hänsynslös art, avsett betydande värde eller inneburit synnerligen kännbar skada. Lag (2017:442).
Citera
2023-01-07, 15:28
Medlem
Wotans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apanluktardiesel
Denna gäddan är legendarisk 😂 https://imgur.com/a/mL5yLfA

Citera
2023-01-07, 15:33
Medlem
Det är en stor skandal om det är som flera skriver att Sara är förtidspensionär eller vad det heter nu för tiden. Det betyder i grund och botten att staten har finansierat starten av dumpen. Har för mig att Patrik också var sjukskriven. Att Sara inte kan arbeta tycker jag är märkligt. Patrik skriver att dom ligger ute 20 dagar i månaden på vägarna och bor på hotell. Räknas inte det som arbete??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in