2023-01-07, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Vilka andra sätt?
Lappar i brevlådan till alla i grannskapet?
Bevakning på arbetsplatser så information kan skickas?
Vilka andra sätt?
Min synsätt är att anhöriga drabbas på grund av gäddan.
Bitterhet och ilska får ni vända er till gäddan med.
Inte mot dom stoppat honom och försöker skydda barn från att bli offer för honom.
Jag undrar om inte du är ganska bitter för att uthängningen gjort att du inte har något val.
Du får inte välja att förstå stötta och försöka igen eftersom omvärlden vet och ser och fördömer dig om du väljer något sådant.
Du får inget gehör om du vill se det som "ett misstag" eller "han blev lurad" och där tror jag skon klämmer för dig.

Där satt du nog huvudet på spiken. Som kvinna till en gädda som avslöjats offentligt så får man välja vem sida man står på och ta konsekvenserna av det. Inget sopa under mattan.
Citera
2023-01-07, 14:12
Medlem
Apanluktardiesels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Sitter och kollar klippet nu. Roligt vid första anblick, men otäckt att han planerat med dagen-efter-piller, dukat upp med badleksaker mm, han tänker ju verkligen våldta "Ellen". Också otäckt att han nämner ett barn han har kontakt med i riktiga livet.

Denna gäddan är legendarisk 😂 https://imgur.com/a/mL5yLfA
Citera
2023-01-07, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wotan
Sitter och kollar klippet nu. Roligt vid första anblick, men otäckt att han planerat med dagen-efter-piller, dukat upp med badleksaker mm, han tänker ju verkligen våldta "Ellen". Också otäckt att han nämner ett barn han har kontakt med i riktiga livet.

Det där är riktigt sjukt. Finns säkert någon finare term för det men visst känns det som ett erkännande rakt av!
Citera
2023-01-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 60minuter
Jo inom rimliga gränser så är det så.Det finns en begränsning på hur mycket man får tjäna på ett år och det är har Sara redan överskridit för länge sedan. Hobby eller inte hon får fortfarande in pengar och det förvånar mig att inte folk förstår att hon utnyttjar systemet.
Hur vet du att gränsen har överträtts för länge sedan med tanke på att man med sjukersättning har rätt att utöva en hobby och täcka utgifterna för denna hobby med intäkter från hobbyn. Du får tom utbilda dig på viss procent när du uppbär sjukersättning . Det är tom så att det uppmuntras att ha ett så aktivt liv som möjligt trots att man inte kan arbete , går ansöka om bidrag från fk för att kunna delta i aktiviteter när man har sjukersättning eftersom det är tänkt att människor ska ha så bra liv som möjligt trots nedsatt arbetsförmåga
Citera
2023-01-07, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Vet du varför hon är är förtidspensionerad (inte sjukskriven)? Nej just det. Tro mig FK har benkoll.

Är det därför man ska se över allt bidragsfusk? Läcker miljarder till folk som är fullt kapabla till att arbeta. Sossarnas fel och nu måste man städa upp efter dom.

Saras journal känner man ju inte till så låter det vara osagt. Hon är i alla fall i sysselsättning.
Citera
2023-01-07, 14:19
Medlem
Citat:
Ja jag kan också förstå det och möter det i olika former men samtidigt måste dom försöka samla sig och vända ilskan åt rätt håll.
Dumpen har inte orsakat situationen
När det blir polisgripande har inte polisen orsakat det heller.
Det har gäddan gjort.
Precis som när offren skadar sig själva rymmer eller tar sina liv.
Det inte offrens anhöriga som orsakat det
Det har gäddan gjort
Ja det är solklart!
Citera
2023-01-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
"Det går åt helvete med frugan-gäddan" från Åkers Styckebruk (eller Åkers Styckesbruk som Sara så exalterat och uppeldat säger flera ggr i videon) är ett exempel där frugan trots allt stannade. Fast dom sålde huset i skogen och flyttade till annan ort under våren/försommaren med adressändring den 30 maj.

För övrigt en av mina favoritkonfrontationer att begrunda rent psykologiskt.

https://dumpen.se/2022/03/15/nu-gar-det-at-helvete-napp-igen/

Edit: Och det finns säkert fler exempel där frugan till Dumpen-gäddor trots allt har stannat kvar, det var bara denna som spontant kom upp i minnet just nu.
Ja dem ser jag.
Citera
2023-01-07, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Är det därför man ska se över allt bidragsfusk? Läcker miljarder till folk som är fullt kapabla till att arbeta. Sossarnas fel och nu måste man städa upp efter dom.

Saras journal känner man ju inte till så låter det vara osagt. Hon är i alla fall i sysselsättning.
Om det var fusk vet FK det och dealar med saken, tro mig. Så du kan tryggt släppa det.
Citera
2023-01-07, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witgeinstein
Ja vi måste hjälpas åt att stoppa tjatet. Det förstör bara tråden, så att ingen vill läsa.
Nu har det skrivts flera hundra gånger om samma, att Sara är en dålig person.
Det räcker nu.
Markera som OT?
Citera
2023-01-07, 14:28
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Vilka andra sätt?
Lappar i brevlådan till alla i grannskapet?
Bevakning på arbetsplatser så information kan skickas?
Vilka andra sätt?
Min synsätt är att anhöriga drabbas på grund av gäddan.
Bitterhet och ilska får ni vända er till gäddan med.
Inte mot dom stoppat honom och försöker skydda barn från att bli offer för honom.
Jag undrar om inte du är ganska bitter för att uthängningen gjort att du inte har något val.
Du får inte välja att förstå stötta och försöka igen eftersom omvärlden vet och ser och fördömer dig om du väljer något sådant.
Du får inget gehör om du vill se det som "ett misstag" eller "han blev lurad" och där tror jag skon klämmer för dig.

Försöka igen? Är du på riktigt? Om du skulle vilja försöka igen med nån som förgriper sig på barn så får det stå för dig, dra inte in mig i den tanken.
Citera
2023-01-07, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears

Att ni orkar, sitter här och gnäller men ingen av er orkar att lyfta luren och ringa till försäkringskassan.
Sluta gnäll och kom med intressant information istället för påhittefnoskler.
Citera
2023-01-07, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.84
Fast nu blir det ju dubbelmoral,mina barn offras ju? Alla anhörigas barn offras iom uthängning och det är tydligen ok?
Nej. men rent krasst är det inte uthägningen som gör det, på en liten ort kommer sånt ut ändå. Bättre att veta. Antalet bar som skyddas, dina barn slipper växa upp med en förövare som, även om han inte gått/går på dem, mer eller mindre subliminalt förmedlar sjuka värderingar och kvinnosyn vidare till barnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in