Citat:
Ursprungligen postat av
Alex P. Keaton
Angående Gakpo är jag försiktigt optimistisk, men förväntar mig inget likt Diaz förra året. Det mest intressanta är hur olika fans reagerar beroende på om en spelare är på väg till deras klubb eller inte. Inget nytt, jag vet. Men ändå rätt fascinerande.
Jo det är rätt intressant. För mig beror det lite på spelare och på situationen. Jag minns t.ex. när Hazard var på G till PL och det stod mellan Manchester-klubbarna och det kändes som det skulle bli Man U, men så dök Chelsea upp och drog det längsta strået och jag var länge besviken över det, speciellt med tanke på hur Hazard presterade i Chelsea.
Vad gäller Gakpo så tror jag att det blir en bra värvning för Liverpool och hade nog varit en bra värvning för oss också, men jag känner personligen att en ren anfallare är prio, snarare än en winger som "kan" spela på topp också. Vi har ändå tappat Ronaldo, Cavani och Greenwood över senaste året och inte fått in någon på den positionen. På ytterpositionerna tycker jag ändå det finns bra spelare i dagsläget, speciellt till vänster där Gakpo brukar trivas bäst. Men visst, han hade varit en spännande värvning här och han är det nog i Liverpool också. Jag var mest förvånad då det känns som Liverpool inte har ett mittfält men man inte ens verkar intresserade att åtgärda det.