2023-01-04, 10:57
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Jag hoppas att du inte satsar riktiga pengar på dina bet.

Ovanligt bakslag igår för Arsenal, märkligt ändå att man hunnit bli van med att förvänta vinst. Förra året gick jag in i varje match och förväntade förlust. Newcastle gjorde det bra, de packade ihop sig i mitten och tvingade ut bollen på kant. När den väl hamnade där var det direkt 2-3 spelare på boll. Det fanns många ytor att spela sig igenom om Arsenal hade haft en dag som man blivit van att de har, men igår ville det sig inte riktigt. Tråkigt att 1-2 uppenbara straffar missades (tröjan på Gabriel och livtaget på Nketiah) men vi ska inte behöva förlita oss på straffar (domare) för att vinna matchen.

Men 1p är 1p och om Chelsea kan visa något hjärta överhuvudtaget denna säsong kan de mycket väl sno poäng av City imorgon. Denna poäng med smak av besvikelse kan fortfarande betyda utökat försprång.

Rojjjen är lite Man U's motsvarighet på Generalen gör Arsenal här, någon som sällan har något vettigt att komma med utan det är mest pajkastning och dagisnivå. Enklast att ignorera.

Tycker det är kul nu att det går bra för både Arsenal och mitt Man Utd, man börjar ju faktiskt få lite nostalgiska vibbar från 00-talet och rivaliteten som fanns då.
Citera
2023-01-04, 11:06
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Jo det känns som det är dags att han lämnar.

Tror ni Everton klarar sig kvar i år? Förra året klara dom sig precis. Kanske är det bästa att åka ur och börja om.

Everton kan mycket väl åka ur. Det var mycket nära förra året och det är inte mycket som har blivit bättre direkt. Det hänger väl på om de andra lagen i botten skärper sig. Just nu är ju Southampton totalkassa (hur fan kunde Arsenal bara kryssa!?) och West Ham är inte mycket bättre. Bournemouth och Wolverhampton kommer också att få kämpa om varenda poäng de ska kunna få. Sett till form är det väl bara Nottingham som har något att tala om faktiskt, som lyckats gneta till sig 5p på de senaste 5 matcherna.

Det kommer att bli ett getingbo i botten och en spännande strid ända in i kaklet, det skiljer 5p mellan plats 13-20. Åtta lag i högsta gran indragna i nedflyttningskamp. Mitt tips nu är att Southampton, Wolves och Bournemouth åker ur.

Everton borde dock kicka Lampard illa kvickt. Men jag kan inte klubben, vad jag hör är det kanske inte managern utan styrelsen/ägaren som är problemet.
Citera
2023-01-04, 11:25
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jo det känns som det är dags att han lämnar.

Tror ni Everton klarar sig kvar i år? Förra året klara dom sig precis. Kanske är det bästa att åka ur och börja om.

Jag vet inte riktigt hur Everton ska klara av att börja om.
Dom har köpt spelare för enorma summor som sitter på feta kontrakt.
Området är etablerat med topplag så man kommer få färre ungdomsspelare.
Losermentalitet i klubben och det finns redan ett lag i staden.

Nej om Everton åker ut så tror jag det är för att stanna, har svårt att se hur dom ska komma upp igen.
Citera
2023-01-04, 13:37
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Jag vet inte riktigt hur Everton ska klara av att börja om.
Dom har köpt spelare för enorma summor som sitter på feta kontrakt.
Området är etablerat med topplag så man kommer få färre ungdomsspelare.
Losermentalitet i klubben och det finns redan ett lag i staden.

Nej om Everton åker ut så tror jag det är för att stanna, har svårt att se hur dom ska komma upp igen.

Det tror inte jag. Fortfarande en storklubb med många titlar och på hemmaplan är de fortfarande väldigt populära.

Att det går skit nu är ju knappast Lampards fel då det hade gått skit länge innan han kom dit.

Men något är genomruttet i klubben och de behöver en rejäl omstart
Citera
2023-01-04, 13:42
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Det tror inte jag. Fortfarande en storklubb med många titlar och på hemmaplan är de fortfarande väldigt populära.

Att det går skit nu är ju knappast Lampards fel då det hade gått skit länge innan han kom dit.

Men något är genomruttet i klubben och de behöver en rejäl omstart

Det är inte Lampards fel från början men han är tränare och är nu ansvarig.
Lampard har inte erfarenheten eller förmågan att leda ett lag i en bottenstrid. Utnämningen av honom var bisarr från början och om han inte får sparken snarast så är man dömda att åka ut.
Klubben verkar handlingsförlamad och det enda man har klarat av senaste åren är att spendera ohyggliga summor pengar för att få ingenting tillbaka.
Citera
2023-01-04, 13:51
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Det är inte Lampards fel från början men han är tränare och är nu ansvarig.
Lampard har inte erfarenheten eller förmågan att leda ett lag i en bottenstrid. Utnämningen av honom var bisarr från början och om han inte får sparken snarast så är man dömda att åka ut.
Klubben verkar handlingsförlamad och det enda man har klarat av senaste åren är att spendera ohyggliga summor pengar för att få ingenting tillbaka.

Ja alltså han gör ju inte läget bättre, men bra mycket skickligare tränare misslyckades i klubben innan det var hans tur.

Det är något som sitter i väggarna i klubben. Som du säger, spenderar helt sjuka summor på spelare som inte nödvändigtvis är dåliga, men de är dåliga i Everton.

Även om Richarlison inte var sämst i Everton, så trodde jag inte att han var så bra som han har varit i landslaget och stundtals i Tottenham. Helt annan spelare.

Något är ruttet och det verkar gå ända ner till träningsanläggningen
Citera
2023-01-04, 21:18
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Ja alltså han gör ju inte läget bättre, men bra mycket skickligare tränare misslyckades i klubben innan det var hans tur.

Det är något som sitter i väggarna i klubben. Som du säger, spenderar helt sjuka summor på spelare som inte nödvändigtvis är dåliga, men de är dåliga i Everton.

Även om Richarlison inte var sämst i Everton, så trodde jag inte att han var så bra som han har varit i landslaget och stundtals i Tottenham. Helt annan spelare.

Något är ruttet och det verkar gå ända ner till träningsanläggningen

Det är lite som en lightversion av United efter Ferguson. Skaffar dyra spelare som bara blir sämre när de spelar för klubben. Detta på grund av tränare som inte har förmågan att förbättra enskilda spelare och laget som helhet. United tycks nu vara på rätt väg. Tror att Everton måste göra samma sak.

Man blir synad i dagens fotboll om tränaren inte håller måttet, eftersom resterande tränare är så pass vassa.
Citera
2023-01-06, 11:18
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Vila i frid Gianluca Vialli.💙💙

Den enda tränaren som fick uppleva Champions League med Chelsea innan 2003 och tog oss till kvartsfinal.

Vann nästan allt som gick att vinna under sin spelarkarriär.
Citera
2023-01-06, 15:10
Medlem
Drickbacks avatar
VvD lär vara borta nån månad, enda bra med det är att borde vara tillbaka i bättre form. Får verkligen hoppas Matip & Konate håller sig skadefria.
Citera
2023-01-06, 17:11
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Rojjjen är lite Man U's motsvarighet på Generalen gör Arsenal här, någon som sällan har något vettigt att komma med utan det är mest pajkastning och dagisnivå. Enklast att ignorera.

Tycker det är kul nu att det går bra för både Arsenal och mitt Man Utd, man börjar ju faktiskt få lite nostalgiska vibbar från 00-talet och rivaliteten som fanns då.
Snälla, jämför inte mig med den där jävla idioten (rojjjen).

Men ja, det går onekligen bra för AFC, och jag tror att vi kommer lyfta PL-bucklan i maj.
Citera
2023-01-07, 03:24
Medlem
Skarparattarns avatar
Vilka vill ni går upp från Championship?

Vore kul med Millwall tex. Eller varför inte gamla svensklaget Coventry. Klarar mig bra utan skitklubbar som WBA och Norwich.
Citera
2023-01-07, 09:01
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Vilka vill ni går upp från Championship?

Vore kul med Millwall tex. Eller varför inte gamla svensklaget Coventry. Klarar mig bra utan skitklubbar som WBA och Norwich.

Baserat på vilka som ligger ~top8 eller så just nu (tänker vilka som är däruppe och slåss) så är Middlesbrough ett lag som varit utanför PL ett tag men som jag minns som ett PL-lag. Dessutom är Carrick tränare så det vore lite kul ur det perspektivet. Blackburn lite samma där, ett lag jag förknippar med PL och ett lag som dessutom vunnit PL, men som varit utanför ett tag. Millwall eller Luton hade varit kul som en outsider, då jag alltid gillar 'nya' lag i PL.

Jag är inte överdrivet förtjust av t.ex. WBA, Norwich eller Watford som är uppe ena året och sen nere nästa år igen. Roligare med lite nya lag som får chansen. Även Burnley och Sheffield United har ju varit uppe ganska nyligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in