2023-01-07, 10:52
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vilka vill ni går upp från Championship?

Vore kul med Millwall tex. Eller varför inte gamla svensklaget Coventry. Klarar mig bra utan skitklubbar som WBA och Norwich.

Skulle gärna få upp klassiska Preston North End i högsta serien. Det är nu 62 år sedan de spelade där sist, så det är på tiden.
Citera
2023-01-07, 11:04
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Angående Gakpo är jag försiktigt optimistisk, men förväntar mig inget likt Diaz förra året. Det mest intressanta är hur olika fans reagerar beroende på om en spelare är på väg till deras klubb eller inte. Inget nytt, jag vet. Men ändå rätt fascinerande.

Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
VvD lär vara borta nån månad, enda bra med det är att borde vara tillbaka i bättre form. Får verkligen hoppas Matip & Konate håller sig skadefria.
Kan de spela 3 matcher tillsammans är det en vinst i sig. Hur de sen sköter sig är en annan sak.

Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Det enda glädjande just nu är att liverpool går lika dåligt som vi.
Helt rätt. Man får ta de ljusglimtar man kan hitta.
Citera
2023-01-07, 11:28
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MosesMetare
Skulle gärna få upp klassiska Preston North End i högsta serien. Det är nu 62 år sedan de spelade där sist, så det är på tiden.

Varför?
Citera
2023-01-07, 11:52
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Kan de spela 3 matcher tillsammans är det en vinst i sig. Hur de sen sköter sig är en annan sak.
Borde kunna gå då vi spelar 1 gång i veckan ett tag framåt.
Skulle gärna se Konate bli smidigare i sin rörelseaktion då har han framtiden för sig 👍🏻

7/1 Wolverhampton FA
14/1 Brighton PL
21/1 Chelsea PL
4/2 Wolverhampton PL
13/2 Everton PL
18/2 Newcastle PL
21/2 Real Madrid CL
Citera
2023-01-07, 12:18
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Marcus ”cant stop scoring” Rashford har 10 mål denna säsong, ett mer än ”floppen” Darwin.

Lustigt
Citera
2023-01-07, 12:46
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Angående Gakpo är jag försiktigt optimistisk, men förväntar mig inget likt Diaz förra året. Det mest intressanta är hur olika fans reagerar beroende på om en spelare är på väg till deras klubb eller inte. Inget nytt, jag vet. Men ändå rätt fascinerande.

Jo det är rätt intressant. För mig beror det lite på spelare och på situationen. Jag minns t.ex. när Hazard var på G till PL och det stod mellan Manchester-klubbarna och det kändes som det skulle bli Man U, men så dök Chelsea upp och drog det längsta strået och jag var länge besviken över det, speciellt med tanke på hur Hazard presterade i Chelsea.

Vad gäller Gakpo så tror jag att det blir en bra värvning för Liverpool och hade nog varit en bra värvning för oss också, men jag känner personligen att en ren anfallare är prio, snarare än en winger som "kan" spela på topp också. Vi har ändå tappat Ronaldo, Cavani och Greenwood över senaste året och inte fått in någon på den positionen. På ytterpositionerna tycker jag ändå det finns bra spelare i dagsläget, speciellt till vänster där Gakpo brukar trivas bäst. Men visst, han hade varit en spännande värvning här och han är det nog i Liverpool också. Jag var mest förvånad då det känns som Liverpool inte har ett mittfält men man inte ens verkar intresserade att åtgärda det.
Citera
2023-01-07, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Marcus ”cant stop scoring” Rashford har 10 mål denna säsong, ett mer än ”floppen” Darwin.

Lustigt

Rashford är uppe i 13 mål, så nära 50% fler än Nunez.
Även om jag förstår din poäng så tycker i alla fall jag att Rashford varit bättre än Nunez så här långt. Även om den känslan kanske förstärks av Rashfords urusla förra säsong
Citera
2023-01-07, 12:54
Medlem
MosesMetares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Varför?

Varför inte?
Jag tycker att Preston med sin historia vore ett fint tillskott till högsta serien, istället för lag som Bournemouth, Brentford eller Fulham.
Bournemouth har ingen större fotbollstradition, och London skulle ha tillräckligt med lag ändå även om Brentford och Fulham, eller Crystal Palace för den delen, försvann.
Citera
2023-01-07, 13:33
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av randomzz
Rashford är uppe i 13 mål, så nära 50% fler än Nunez.
Även om jag förstår din poäng så tycker i alla fall jag att Rashford varit bättre än Nunez så här långt. Även om den känslan kanske förstärks av Rashfords urusla förra säsong
Går givetvis att framställa siffror som gynnar en så tänkte passa på att göra det hihi och då ser det likvärdigt ut.
Betydligt svårare göra mål i Cl än i EL och där är de lika i antal mål 2 färre matcher för Rashford så tycker det går jämnt ut i cupjämförelse.
Sen har Rashford betydligt mer erfarenhet av PL så givetvis borde han prestera bättre än Nunez.

Rashford - PL
Matcher: 17
Mål: 7
Assis: 3

Nunez - PL
Matcher: 13
Mål: 5
Assis: 2
Citera
2023-01-07, 14:33
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Borde kunna gå då vi spelar 1 gång i veckan ett tag framåt.
Det som oroar är mest är inte matcherna. Verkar bli mer skador på träningarna. Men givetvis borde färre matcher ge bättre chans till återhämtning. Även om Matip kan hålla sig frisk i månader så skulle väl ingen bli överraskad om han skadar sig innan VvD kommit tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag var mest förvånad då det känns som Liverpool inte har ett mittfält men man inte ens verkar intresserade att åtgärda det.
Med Gakpo kan vi nu ta ner Ox på mittfältet så det löser ju det problemet.

Nej, precis som United har ett större behov av en ren anfallare så behöver Liverpool givetvis centrala mittfältare. Vi får se hur det går. Gällande United, är inte Felix, Kudus och Aboubakar dem de pratats mest om på sistone? Trovärdiga rykten eller inte vet jag inte. Bara en som är ren anfallare dock.
Citera
2023-01-07, 14:40
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Núñez missar ju som fan men han missar ju för att han kommer till lägen så ofta.

Vetefan om det hade varit bättre om han inte kom till lägen istället? Tror inte det.

Sen har han fortfarande svårt med offside, det hade han i Benfica med

Portugisiska ligan är inte bäst men ingen bonnaliga heller, han bör kunna hitta rätt snart
Citera
2023-01-07, 16:19
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SomaliSwimmer
Núñez missar ju som fan men han missar ju för att han kommer till lägen så ofta.

Vetefan om det hade varit bättre om han inte kom till lägen istället? Tror inte det.

Sen har han fortfarande svårt med offside, det hade han i Benfica med

Portugisiska ligan är inte bäst men ingen bonnaliga heller, han bör kunna hitta rätt snart
Salah brände mer när han kom från Roma där han brände väldigt mycket. Nunez verkar rätt oskolad fotbollsmässigt utan kör mest på känsla. Tex friläget han lobbar och missar, där räcker det med en enkel bredsida till vänster om målis för att bli mål. Kokas ner i självförtroende fråga och våga göra samma sak vid avslut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in