2023-01-06, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slaktuffe
Intressant att se att ni tippar Gefle så lågt.
Laget joggade hem ettan norra och har fått behålla allt man ville behålla och plockat in bra nyförvärv samt har 2-3 spetsvärvningar kvar att göra.

De lagen som går upp från ettan norra brukar historiskt göra en bra första säsong i superettan.

Truppen känns ärligt bättre än den truppen man hade i allsvenskan.

Du inspirerar mitt kommande inlägg.
Jag hade inte koll om Gefle tills du reflekterade om 2022.
Gefle ska gå längre i tabell positionerna än mitt fd tabell tips 2023.

1. Jönköping
2. Västerås
---
3. Utsikten
---
4. GAIS
5. Örebro
6. Gefle
7. Östersund
8. Sundsvall
9. Örgryte
10. Skövde
11. Helsingborg
12. Öster
13. Eskilstuna
---
14. Landskrona
---
15. Trelleborg
16. Brage

Jag vill se Västerås i högsta serien sen kul med nya klubbar som Jönköping som Allsvenskt och 50/50 om Utsikten grejar Allsvenskt kontrakt.
Citera
2023-01-06, 21:46
Medlem
Öster och heif floppar men två duktiga föreningar undviker nedflyttning p.g.a, de är duggliga på lira fotboll.

2023 inte deras säsong.
Citera
2023-01-07, 10:35
Medlem
snurresprettiss avatar
Kommer Thomas Rogne och Abdul Khalili stanna kvar i HIF kommande säsong?
Citera
2023-01-07, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Kommer Thomas Rogne och Abdul Khalili stanna kvar i HIF kommande säsong?

Det kvittar. Heif missar avancemang allsvenskan.
Citera
2023-01-07, 15:08
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousandSix
Du inspirerar mitt kommande inlägg.
Jag hade inte koll om Gefle tills du reflekterade om 2022.
Gefle ska gå längre i tabell positionerna än mitt fd tabell tips 2023.

1. Jönköping
2. Västerås
---
3. Utsikten
---
4. GAIS
5. Örebro
6. Gefle
7. Östersund
8. Sundsvall
9. Örgryte
10. Skövde
11. Helsingborg
12. Öster
13. Eskilstuna
---
14. Landskrona
---
15. Trelleborg
16. Brage

Jag vill se Västerås i högsta serien sen kul med nya klubbar som Jönköping som Allsvenskt och 50/50 om Utsikten grejar Allsvenskt kontrakt.
Brage sist känns… tufft. Hade jag läst det för två månader sen så hade jag inte tagit det seriöst. Men som det ser ut nu så har vi tappat ALLA anfallare från förra säsongen (Söderberg till Öster, Anton till Gefle, Jocke Persson tillbaka till Sirius, Maholli lämnar och troligtvis Douglas också), och då var ändå målskyttet vårat stora problem under 2022. Det ska bli spännande att se hur nya Nyarko presterar, och Pontus Jonsson och Tot Wikström från Halmstad är offensiva nyförvärv, men det är likväl en väldigt tunn anfallsuppsättning vi har i skrivande stund. Det ryktas dessutom om att vår kanske bäste spelare förra säsongen, Tamimi, ska lämna det lovar inte gott.

Likväl hade jag samma känsla inför förra säsongen när i princip 75% av truppen försvann under vintern och ersattes med nyförvärv från lägre serier och där vi sedan gjorde vår bästa säsongsinledning i modern tid. Återstår att se hur Saarenpää kan reda ut det här och det borde rimligtvis ramla in något/några fler namn innan säsongsupptakten.

EDIT: Västerås har jag svårt att se som tvåa i serien. De gjorde förvisso en bättre säsong 2022 än vad tabellen visar och tappade väldigt många matcher på insläppta mål sista tio, men det är också en faktor som gör att jag alltid tycker att laget känns ”oharmoniskt” och att något i lagbygget/moralen inte håller. Nu försvinner garanterat Granath också och han stod ensam för nästan 50% av lagets mål förra säsongen, det är ett tungt tapp och svårt att ersätta.
Senast redigerad av BarryHatter 2023-01-07 kl. 15:15.
Citera
2023-01-07, 15:36
Avslutad
Sprang på den här gamla från en Hief:are från 2015

Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Tror nog han övervärderat hela er trupp.
Njut av den ettåriga upplevelsen - snart är ni tillbaka i superettan igen
Tror ni Hammarbyare övervärderar er trupp. Hur många lag har inte varit mer överlägsna när de gått upp och sedan fallit tungt, Norrköping, Öster osv.
'

Sedan dess har Bajen etablerat sig som ett topplag och Hief har åkt ur allsvenskan...två gånger...hahahaha.

2023-01-07, 16:33
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Sprang på den här gamla från en Hief:are från 2015

'

Sedan dess har Bajen etablerat sig som ett topplag och Hief har åkt ur allsvenskan...två gånger...hahahaha.

Tre gånger har man väl ändå åkt ur sedan dess?
Jag är ju som bekant ingen person som gillar att gotta mig i andras misslyckanden, men rätt ska vara rätt.
Citera
2023-01-07, 20:06
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:

Du skämtar, va? En toppkvartett bestående av Jönköping, Västerås, Utsikten och GAIS Jag vet inte om du spelar (hoppas inte) men för all del, sätt en tia på det så blir du rik. Det finns absolut inget som talar för att du får rätt. Men du verkar inte ha speciellt bra koll om du tror att det vore nåt nytt och fräscht med Jönköping i Allsvenskan.
Citera
2023-01-07, 21:26
Medlem
MarlonBrandys avatar
Finns det öht någon favorit till seriesegern i SE? Verkar som alla lag har något handikapp som gör att de knappast springer hem serien.

Har svårt att tro att Jönköping och Östersund ska återuppstå som allsvenska kandidater. Utsikten och Skövde låter lite för bonnigt för toppstrid, och lagen med stor självbild (läs ÖSK och Helsingborg) brukar ofta göra fiasko. Gefle lär på sin höjd bli ett mittenlag, och topptippade GAIS har idag sparkat en snubbe som gillar Andrew Tate.

Jag väntar med ett tips tills sillyn är klar och lite träningsmatcher kommit igång, men preliminärt säger jag Trelleborg, Landskrona eller Örgryte.
Citera
2023-01-08, 01:03
Medlem
Öster, Örgryte, Landskrona och Helsingborg tror jag kan göra något bra. Helsingborg är Helsingborg, dom blir förmodligen att räkna med. Sedan vet man ju t ex inte hur nya tränaren i ÖIS lyckas, men jag tycker att dom har ett rätt bra spelarmaterial med superettan mått mätt, jag tror Isak Dahlqvist kommer blomma ut på riktigt i år, visade upp en del redan förra året, en av de bättre i laget.

Att ÖIS fick kvala var helt och hållet pga den usla starten, det blev betydligt bättre när dom bytte tränare, och då var dom i princip ett "topplag".

Matcher___poäng

Brommapojkarna____21___48
Halmstads BK___21___34
Landskrona BoIS___21___34
Örgryte IS___21___32
Östers IF___21____32

https://www.transfermarkt.com/superettan/formtabelle/wettbewerb/SE2?saison_id=2021&min=10&max=30
Citera
2023-01-08, 01:55
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:

Du är medveten om att J-Södra har spelat i Allsvenskan? Länge sedan, men ändå.
Citera
2023-01-08, 09:52
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarlonBrandy
Finns det öht någon favorit till seriesegern i SE? Verkar som alla lag har något handikapp som gör att de knappast springer hem serien.

Har svårt att tro att Jönköping och Östersund ska återuppstå som allsvenska kandidater. Utsikten och Skövde låter lite för bonnigt för toppstrid, och lagen med stor självbild (läs ÖSK och Helsingborg) brukar ofta göra fiasko. Gefle lär på sin höjd bli ett mittenlag, och topptippade GAIS har idag sparkat en snubbe som gillar Andrew Tate.

Jag väntar med ett tips tills sillyn är klar och lite träningsmatcher kommit igång, men preliminärt säger jag Trelleborg, Landskrona eller Örgryte.

Det var inte mer än rätt, man väntar ju bara på att GAIS skickar Mervan Celic åt helvete med tanke på hans känningar inom den kriminalitetiska kretsen i Biskopsgården, men det kommer aldrig ske.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in