Citat:
Ursprungligen postat av
Ok-perfekt
Jag balanserar risker konstant

Inte på det absurda sätt som du ger uttryck för, men jag super mig inte redlös. Jag muckar inte gräl. Risken för våld är högre än våldtäkt i mitt fall. Det är något jag hanterar genom att undvika stökiga miljöer. Och definitivt under påverkan av alkohol.
Jag låser huset efter mig för att undvika inbrott och jag parkerar inte en oersättlig cykel på stan. Jag balanserar risker konstant. Med försäkringar och riskmedvetenhet.
Och rätt vad det är så kör en terrorist in en lastbil mitt på Drottninggatan eller en kriminell skjuter en kvinna inne på ett köpcentrum i Malmö eller en tågstäderska råkar komma åt en spak i tåget med baken när hon städar så att tåget kör rätt in i ett hus eller så sätter du ett plommon i halsen och dör.
Att leva är ett evigt risktagande vare sig man är full eller inte. Så varför ska vi bara säga till kvinnor att inte bli fulla på fest? Tänk om detta räddade livet på dem? Att de gick fulla på fest i Falun istället för att åka till Stockholm och gå på stan, den där dagen när terroristen körde in med lastbilen...
Ja, nu blev det en rent filosofisk fråga. Men så är det: att leva är att ideligen ta risker. Idag i duschen var jag på väg att halka. Hade jag halkat, hade jag med stor säkerhet slagit i huvudet. Jag kanske ska sluta duscha då? "Ta mitt ansvar".
Så. Kvinnor ska givetvis få supa på fester. Och de som tar sig friheter med dessa damer ska givetvis buras in länge. Man måste få vara fri att duscha, fri att äta plommon, fri att supa på en fest, fri att gå på Drottninggatan, fri att jobba som tågstäderska, fri att gå på köpcentrum i Malmö...
Men inte fri att begå lagbrott.