2023-01-06, 12:02
Medlem
ConspiracyEyess avatar
Givetvis är detta en idiot-lag. Legalisera det, eller sätt dit både säljare och köpare av sex.

Men det är så här det är i Sverige (och större delen av väst idag). Folk bara utgår ifrån att en grupp av människor är offer, och en annan är förtryckare, och sedan är det inte mer med det. En man som går ut på krogen och dricker lite, och en kvinna kommer fram till honom och erbjuder sex mot betalning, då är det han som är problemet enligt "intelligenta" svenskar. Många svenskars bild av prostituerade kvinnor är typ "en kvinna som på ett eller annat sätt tvingas att sälja sex, och en massa gamla överviktiga män som vet om detta, och utnyttjar situationen". Givetvis finns det sådana fall, men då pratar vi om trafficing. Det finns väldigt många kvinnor som helt frivilligt säljer sex, tjänar mycket pengar på det, och är allt annat än några "oskyldiga" duvungar. En kvinna som prostituerar sig, är ungefär motsvarigheten till män som använder narkotika. Det är destruktivt och tragiskt, men i de flesta fall är detta helt själv-valt. Detta är också anledningen till att män som tar droger, oftast lyckas hamna i samma sällskap med kvinnor som säljer sex. Jag är en sådan narkoman, och vet därför en del om den "branchen".

Min syn av en man som köper sex av en kvinna som säljer sex, är inte en gärningsman och ett offer, utan två destruktiva människor som har valt att utnyttja varandra. Detta med prostitution kommer dessutom aldrig någonsin att försvinna. Män vill ha sex med kvinnor i betydligt högre grad än vad kvinnor vill ha sex med män, och så länge det finns män med pengar, och kvinnor som vill ha pengar, kommer prostitution att existera. Jag har även hört kvinnor säga saker som "jag låg runt en massa och blev därför kallad för en hora, och tänkte jag att jag lika bra kunde tjäna pengar på det om jag ändå ska ha ett rykte för att vara en hora".
2023-01-06, 12:33
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja sexköpslagen är ju absurd i hur jävla bakvänd och dålig den är så den skulle aldrig gått igenom från början men låter man galna nazifeminister styra så blir det såhär.
Är Jimmie Åkesson, Ebba Busch och Ulf Kristersson sådana?

Citat:
Ursprungligen postat av mojnat
Det är olagligt för att människokroppen inte ska vara en handlingsvara.
I så fall borde arbete vara olagligt. Speciellt bemanningsföretag.
2023-01-06, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1

I så fall borde arbete vara olagligt. Speciellt bemanningsföretag.
Ja, det är dom.
2023-01-06, 12:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av heycop
Jag förstår inte varför prostitution är olagligt och bara män straffas. Behöver inte denna onda feminismlag revideras?

För att inte straffa folk som redan är i en dålig situation.
2023-01-06, 12:52
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Jag förstår inte varför prostitution är olagligt och bara män straffas. Behöver inte denna onda feminismlag revideras?
Att två vuxna människor bestämmer att man skall ha sex med varandra och att mannen är beredd att belöna kvinnan för detta, är givetvis brottsligt i Sverige.

Hur kan man låta detta vara lagligt?

Och självklart är det mannen som är kriminell, inte kvinnan.

Detta är logiskt, rättvist och helt normalt i Sverige.
2023-01-06, 13:05
Medlem
Citat:

För att kvinnor är offer och män är onda våldtäksmän 🙄

Nej det handlar snarare om att söndra maskulinitet i feminismens namn som en del i att söndra hela samhället, då blir det enklare att styra folket.

Män ska jobba och hålla käften medans kvinnor blir allt mer promiskiösa då de enkelt kan välja och vraka bland män som sexobjekt i appar som Tinder. Skillsmässorna ökar och kärnfamiljen blir inte längre idealet på agendan. Lidande i det stora hela blir både barn, kvinnor och män.
Feminism=jämstäldhet?
Nja, knappast, den bryter bara ner män vilket får följden att hela landet blir svagare. Man skapar ett svagt land som enkelt kan tas över av andra kulturer.
2023-01-06, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Att två vuxna människor bestämmer att man skall ha sex med varandra och att mannen är beredd att belöna kvinnan för detta, är givetvis brottsligt i Sverige.

Hur kan man låta detta vara lagligt?

Och självklart är det mannen som är kriminell, inte kvinnan.

Detta är logiskt, rättvist och helt normalt i Sverige.

En vuxen kvinnan kan ju inte bestämma själv ty det är hon oförmögen till som en lägre stående varelse, ett korkat våp. Då måste feminist-staten komma in med moralpredikningar och pekpinnar.

Jag som trodde att feminismen handlade om att tro på kvinnors styrka, "kvinnor kan", kvinnor bestämmer över sina egna kroppar, kvinnor kan göra egna val osv, osv men nej då - hyckleri lag av en hyckleri regering.
2023-01-06, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Det är väl för att hororna ska kunna ringa snuten ifall det händer nått?

Men torskarna ska akta sig för att ringa?
2023-01-06, 13:27
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aquaman1

Sexköpslagen kom väl för över 20 år sen nu men ja alla i 7 klövern är nazifeminister. SD hade inget att säga till om och var KD stod vet jag inte men var säkert Reinfeldt som körde igenom skiten.
2023-01-06, 13:32
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Sexköpslagen kom väl för över 20 år sen nu men ja alla i 7 klövern är nazifeminister. SD hade inget att säga till om och var KD stod vet jag inte men var säkert Reinfeldt som körde igenom skiten.
SD och KD vill skärpa straffen för sexköp.
https://sverigesradio.se/artikel/7476157
2023-01-06, 13:33
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Men torskarna ska akta sig för att ringa?
Ja. Man kan inte göra det lagligt att köpa sex.
2023-01-06, 13:41
Medlem
Därför att onda makter styr Sverige och övriga Europa. Det är fritt fram för tjejer att rida kukkarusellen hela livet, knulla både somalier, araber och annat löst folk hela livet istället för att skaffa familj. Men jävlar om en snubbe vill köpa lite sex, då han ska hamna i fängelse!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in