2023-01-05, 23:35
Medlem
Jag förstår inte varför prostitution är olagligt och bara män straffas. Behöver inte denna onda feminismlag revideras?
Senast redigerad av heycop 2023-01-05 kl. 23:38.
2023-01-05, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heycop
Jag förstår inte varför prostitution är olagligt, och jag förstår inte varför bara män straffas för prostitution. Borde inte denna elaka feminismlag ses över?
Det är olagligt för att människokroppen inte ska vara en handlingsvara.
2023-01-05, 23:41
Medlem
Neroxxs avatar
Fast det är ju dock inte sant, skulle en kvinna köpa sexuella tjänster och torska för det skulle ju den individen även straffas. Dock är det större risk att en man åker dit rent statistiskt pga att majoriteten av köparna är män. Lika som att majoriteten av de som åker dit för våldsbrott är män.
2023-01-05, 23:42
Medlem
ShotsFireds avatar
Citat:
Jag förstår inte varför prostitution är olagligt och bara män straffas. Behöver inte denna onda feminismlag revideras?
Man köper inte sex.
2023-01-05, 23:44
Medlem
när blev det olagligt.
2023-01-05, 23:47
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Fast det är ju dock inte sant, skulle en kvinna köpa sexuella tjänster och torska för det skulle ju den individen även straffas. Dock är det större risk att en man åker dit rent statistiskt pga att majoriteten av köparna är män. Lika som att majoriteten av de som åker dit för våldsbrott är män.
Hade polisen spanat utanfør giggolos hade æven kvinnor åkt fast
2023-01-05, 23:52
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Hade polisen spanat utanfør giggolos hade æven kvinnor åkt fast

Det är väl sant till viss del, tror dock det handlar om mängd här, man vill vid spanning ha möjlighet att sätta dit så många individer som möjligt. Då är kvinnliga försäljare högre chans att sätta dit mer individer, samt att det troligen är enklare att ha koll på kvinnliga försäljare då dessa lär ha en större orginisation bakom sig. Kvinnliga köpare är försvinnande få är min gissning.
2023-01-05, 23:53
Medlem
tnems avatar
Citat:

Det var ju ett tag sedan några kända influenses gick ut med att de köpt yoni massage. Skulle en man köpa en liknande massage av penis där man även får utlösning är risken rätt stor att mannen skulle dömmas för sexköp. Vad jag vet så var det ingen av de influenses som "erkände" som har blivit dömd.
2023-01-05, 23:54
Medlem
kobenhavnlufthavns avatar
Citat:
Det är väl sant till viss del, tror dock det handlar om mängd här, man vill vid spanning ha möjlighet att sätta dit så många individer som möjligt. Då är kvinnliga försäljare högre chans att sätta dit mer individer, samt att det troligen är enklare att ha koll på kvinnliga försäljare då dessa lär ha en större orginisation bakom sig. Kvinnliga köpare är försvinnande få är min gissning.
Vilket innebär att det i praktiken inte är en könsneutral lag trots att man har sagt det och att lagen rent formellt är det.

En tjej kan köpa sex av män utan att nåt händer.
2023-01-05, 23:58
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:

Många batikhäxor skulle åka dit. Men gissar att det är svårare att bevisa.
2023-01-06, 00:02
Medlem
I sverige är det lagligt att sälja sex men inte köpa...
2023-01-06, 00:05
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det var ju ett tag sedan några kända influenses gick ut med att de köpt yoni massage. Skulle en man köpa en liknande massage av penis där man även får utlösning är risken rätt stor att mannen skulle dömmas för sexköp. Vad jag vet så var det ingen av de influenses som "erkände" som har blivit dömd.

Du kan väl dock inte åka dit på ett sånt brott (där man säger en sak på ett socialtforum ) det räcker liksom inte som bevis, så en man hade troligen inte åkt dit för detta heĺler. Däremot är jag enig i att just denna typ av massage ses på två sätt ofta, det ena ses som positivt medans det andra ses som något äckligt och förkastligt ( inte i lagens mening dock).

Citat:
Ursprungligen postat av kobenhavnlufthavn
Vilket innebär att det i praktiken inte är en könsneutral lag trots att man har sagt det och att lagen rent formellt är det.

En tjej kan köpa sex av män utan att nåt händer.

En kvinna har garanterat mindre risk att åka dit, men det har ju även naturliga förklaringar. Det är ju inte så att man uttalat att nu ska vi inte sätta dit kvinnliga torskar.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in