2022-08-21, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Plukke
Ja men kom igen, hela låten handlade inte om att döda poliser och köpa horor.

mmm ironi
Citera
2022-08-21, 11:48
Medlem
[quote=JojjeMeduza|81335099]
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Aha! Kände inte igen Freddan där. Fast jag har aldrig gillat Ronny & Ragge nåt vidare heller. När har de jobbat ihop utöver videon till Åka Pendeltåg? Kan bara minnas humorserien Hem till Midgård som sändes i början av 2000-talet. Får kolla upp.

Granberg var med i de flesta av musikvideorna med Markoolio på 90-talet. Sedan så fanns det en skojdokumentär som hette O som i Markoolio, den hade jag på VHS på 90-talet. Fredde Granberg var regissör till den filmen

Det är väl Fredde Granberg som har gjort de flesta av Markoolios musikvideos?
Citera
2022-08-21, 16:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever

Ja, det stämmer. Var rätt roliga musikvideor, var väl därför som man kommer ihåg dem efter så pass många år.
Citera
2022-08-24, 05:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Vet inte men det skulle inte förvåna mig. Humor för hela slanten i samtliga musikvideos jag sett med Herr Lehtosalo.

Har dock inte längre någon lust att se hans tolkning av Karlsson på taket. Letade lite häromdagen och fick reda på att han visst arbetade för en pedofil under den tiden, omedvetet gissar jag men ändå. Jag borde ha fattat detta tidigare då barnantastaren även stått bakom tidigare teaterversioner av samma figur. Tänker inte stödja en psykopat som hör hemma i finkan. Ingen annan borde göra det heller.
Citera
2022-08-24, 06:15
Medlem
Citat:
Så han hade en frånvarande fader, då är det ju inte så konstigt om han annars inte pratar om honom.

Pappan nämns lite i hans bok. Zigenare som drog när Marko var liten.
Citera
2022-08-25, 01:00
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Okej, så Marko tattarblod i sig. Förstod att han inte haft så mycket kontakt med fadern, då det är mest hans mor som han talar om.
Citera
2022-08-25, 01:02
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Vet inte men det skulle inte förvåna mig. Humor för hela slanten i samtliga musikvideos jag sett med Herr Lehtosalo.

Har dock inte längre någon lust att se hans tolkning av Karlsson på taket. Letade lite häromdagen och fick reda på att han visst arbetade för en pedofil under den tiden, omedvetet gissar jag men ändå. Jag borde ha fattat detta tidigare då barnantastaren även stått bakom tidigare teaterversioner av samma figur. Tänker inte stödja en psykopat som hör hemma i finkan. Ingen annan borde göra det heller.
Vem är pedofilen?
Citera
2022-08-25, 06:05
Medlem
Citat:
Okej, så Marko tattarblod i sig. Förstod att han inte haft så mycket kontakt med fadern, då det är mest hans mor som han talar om.
Han ser väldigt finsk ut annars, särskilt med ögonen. Typ 90 % av alla inhemska finnar föds med de små blå. Brås väl mestadels på sin mor då, iaf till det yttre.

Måste ha varit en mycket inflytelserik person i sina glansdagar, den där Marko. Kollade just videon till "Vilse i skogen" och förvånades över att han lyckats få torrbollar som Håkan Hemlin och Hasse Aro att medverka. Att de där gamla stofilerna hade humor, det kom som en positiv överraskning för mig.

Citat:
Vem är pedofilen?
Vad tjänar det ens till att berätta? Inte en jävel som verkar bry sig ändå, trots mina tidigare försök att knysta om det. För att inte tala om hans offer som verkar totalt handlingsförlamad eller bara likgiltig eftersom han hellre tramsar på och bråkar med mig än att göra det enda vettiga här och kontakta polis.

Rassefånar som bara reagerar och får vattendroppar på sin kvarn när förövaren är utländsk och aldrig kunde föreställa sig att barnpredatorer även kommer i skinande vit hud med en ljusare nyans på håret. Onämnbara pundaridioter som försökt tysta en. Far åt helvete med er allihop, vidriga enablers!

PM:a senare ikväll? Behöver prata av mig lite med nån som vill lyssna.
Senast redigerad av 1-9-14-1-namnkod 2022-08-25 kl. 06:18.
Citera
2022-08-25, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LionQueen88
Hmmm... Hade inte Anna Book en liknade barndom ?...Var inte de uppväxta i samma område. ?...En Zigge-Don Joan..? ( men jag kan ha fel )
Citera
2023-01-06, 10:00
Medlem
Handlar hans nästa program om att bygga ett nytt hus åt sin mor? Hur intressant blir det?
Citera
2023-01-06, 11:08
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Handlar hans nästa program om att bygga ett nytt hus åt sin mor? Hur intressant blir det?

Det blir intressant för alla i TV4-$ekten. Mycket internhumor och många besök i TV4-sofforna för Marko framöver.
Citera
2023-01-13, 05:37
Citat:
kollade programmet igår och tycker det är som alla andra byggprogram där kändisar krampaktigt försöker hitta en väg tillbaka till rampljuset. Han mamma bryter fortfarande på kraftig finska fast hon bott typ 40 år i sverige
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in