2022-08-08, 18:25
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Han verkar ju ha en hel del mörker. Hanuppväxt med en morsa som söp som ett as.
Är man finne så är det inte lika märkvärdigt som i cykelhjälmssverige.
Men har han nån släkt kvar där och besöker möderneslandet ibland? Nån familjemökki?
Annars tror jag han sliter fysiskt hemma på tomten, gräver hål och fyller igen, bara för att inte bryta ihop. Typiskt finskt .Hans karriärer har ju inte varit direkt fysiskt krävande.
Senast redigerad av Giant Squid 2022-08-08 kl. 18:27.
Citera
2022-08-08, 18:48
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Är man finne så är det inte lika märkvärdigt som i cykelhjälmssverige.
Men har han nån släkt kvar där och besöker möderneslandet ibland? Nån familjemökki?
Annars tror jag han sliter fysiskt hemma på tomten, gräver hål och fyller igen, bara för att inte bryta ihop. Typiskt finskt .Hans karriärer har ju inte varit direkt fysiskt krävande.

Är inte det lite fördomsfullt? Nä, men det väl stämma. Det var väl lite som Janne Raninens uppväxt.
Citera
2022-08-09, 15:01
Medlem
psaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharenbil
Såg "En smak på livet " häromdagen. När han pratar om sin uppväxt så nämner han bara sin mamma och släktingar på hennes sida. Han verkar inte vilja nämna pappan alls. Var det han som stod för det våldsamma i hemmet?
Han har tydligen bara träffat farsan enstaka gånger. Berättade om deras första möte i sommar i p1 för några år sedan, fadern hade suttit i soffan en gång när han kom hem ifrån skolan. Inget som imponerade på den unge Marko.
Citera
2022-08-09, 22:30
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psak
Han har tydligen bara träffat farsan enstaka gånger. Berättade om deras första möte i sommar i p1 för några år sedan, fadern hade suttit i soffan en gång när han kom hem ifrån skolan. Inget som imponerade på den unge Marko.
Så han hade en frånvarande fader, då är det ju inte så konstigt om han annars inte pratar om honom.
Citera
2022-08-18, 04:55
Medlem
Jag har en fråga om hans sköning till låt Åka Pendeltåg.

Kollade nyligen musikvideon för att få några goa skratt och lite nostalgi uppväckt igen. Är hans körskolelärarinna tänkt att vara transvestit? Dels så är det uppenbart att personen spelas av en man och sen har vi ju den klassiska textraden "Lyfte på kjolen och gissa vad jag såg? Fy fan jag åker hellre pendeltåg" efter att Markoolio gjort ett move att förföra henne där i bilen.

Kanske är det en dum fråga men jag var faktiskt rätt ung och ännu inte bekant med transor och dylika läggningar när jag såg denna musikvideo för första gången.

Ser klart och tydligt att du är inne just nu men vill du nåt så får du faktiskt ta kontakt själv. Jag är så himla trött på att skriva o skriva men bara bli dissad och ignorerad hela tiden. Det förstår du kanske vid det här laget.
Citera
2022-08-18, 06:52
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1-9-14-1-namnkod
Jag har en fråga om hans sköning till låt Åka Pendeltåg.

Kollade nyligen musikvideon för att få några goa skratt och lite nostalgi uppväckt igen. Är hans körskolelärarinna tänkt att vara transvestit? Dels så är det uppenbart att personen spelas av en man och sen har vi ju den klassiska textraden "Lyfte på kjolen och gissa vad jag såg? Fy fan jag åker hellre pendeltåg" efter att Markoolio gjort ett move att förföra henne där i bilen.

Kanske är det en dum fråga men jag var faktiskt rätt ung och ännu inte bekant med transor och dylika läggningar när jag såg denna musikvideo för första gången.

Ser klart och tydligt att du är inne just nu men vill du nåt så får du faktiskt ta kontakt själv. Jag är så himla trött på att skriva o skriva men bara bli dissad och ignorerad hela tiden. Det förstår du kanske vid det här laget.
Ja det är ju skämt, transhumor har nog alltid funnits.. Lärarinnan spelas av Fredde Granberg, dom har haft mycket med varandra att göra sen dess. Såg videon nu för första gången sen 1998
Citera
2022-08-20, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ja det är ju skämt, transhumor har nog alltid funnits.. Lärarinnan spelas av Fredde Granberg, dom har haft mycket med varandra att göra sen dess. Såg videon nu för första gången sen 1998
Aha! Kände inte igen Freddan där. Fast jag har aldrig gillat Ronny & Ragge nåt vidare heller. När har de jobbat ihop utöver videon till Åka Pendeltåg? Kan bara minnas humorserien Hem till Midgård som sändes i början av 2000-talet. Får kolla upp.

Önskar att jag hade sett Herr Lehtosalo som Karlsson på taket när denna gick som föreställning. Den rollen var nog som klippt och skuren för honom. Lite av en översittare är ju Karlsson i sin personlighet och jag har läst att Markoolio har ett förflutet som mobbare. Härligt barnslig är han också.
Citera
2022-08-20, 15:06
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Aha! Kände inte igen Freddan där. Fast jag har aldrig gillat Ronny & Ragge nåt vidare heller. När har de jobbat ihop utöver videon till Åka Pendeltåg? Kan bara minnas humorserien Hem till Midgård som sändes i början av 2000-talet. Får kolla upp.

Önskar att jag hade sett Herr Lehtosalo som Karlsson på taket när denna gick som föreställning. Den rollen var nog som klippt och skuren för honom. Lite av en översittare är ju Karlsson i sin personlighet och jag har läst att Markoolio har ett förflutet som mobbare. Härligt barnslig är han också.

Granberg var väl med i Doktor Mugg om jag inte minns helt fel.
Citera
2022-08-21, 02:12
Medlem
JojjeMeduzas avatar
[quote=1-9-14-1-namnkod|81326937]Aha! Kände inte igen Freddan där. Fast jag har aldrig gillat Ronny & Ragge nåt vidare heller. När har de jobbat ihop utöver videon till Åka Pendeltåg? Kan bara minnas humorserien Hem till Midgård som sändes i början av 2000-talet. Får kolla upp.

Granberg var med i de flesta av musikvideorna med Markoolio på 90-talet. Sedan så fanns det en skojdokumentär som hette O som i Markoolio, den hade jag på VHS på 90-talet. Fredde Granberg var regissör till den filmen
Citera
2022-08-21, 02:13
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Granberg var väl med i Doktor Mugg om jag inte minns helt fel.
Ja, den gjorde de tillsammans. Ett väldigt löjligt barnprogram.
Citera
2022-08-21, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza

Granberg var med i de flesta av musikvideorna med Markoolio på 90-talet. Sedan så fanns det en skojdokumentär som hette O som i Markoolio, den hade jag på VHS på 90-talet. Fredde Granberg var regissör till den filmen.

Aha. Får kolla igenom dessa musikvideor då och se var jag hitta honom om han är utklädd som i Åka Pendeltåg. Rolig i den videon ju

Håller med om Doktor Mugg. Toaletthumor uppskattas mer av barn.
Citera
2022-08-21, 02:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Aha. Får kolla igenom dessa musikvideor då och se var jag hitta honom om han är utklädd som i Åka Pendeltåg. Rolig i den videon ju

Håller med om Doktor Mugg. Toaletthumor uppskattas mer av barn.

Jodå, han är med i nästan musikvideor i alla fall de från 90-talet och tidiga 2000-talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in