2023-01-06, 06:38
Medlem
Kan någon snälla svara på varför folk väljer att ta parti emot dumpen? Jag har genuint inte begripit.
Citera
2023-01-06, 06:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Jag har fått väldigt lite kramar i mitt liv. Jag blev inte pedofil.
Samma med mig, jag fick också lite kramar och jag blev inte heller pedofil, eller nu var det ju dickpics som var ämnet i just den frågan. Dumpen visar tydligt på fenoment dickpic, tydligen ganska vanligt bland män.
Citera
2023-01-06, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsQK
Kan någon snälla svara på varför folk väljer att ta parti emot dumpen? Jag har genuint inte begripit.
99% av dom är pedofiler och är livrädda att åka dit pga.dumpen...det är egentligen bara tidsfråga innan dom gör det..
Citera
2023-01-06, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
99% av dom är pedofiler och är livrädda att åka dit pga.dumpen...det är egentligen bara tidsfråga innan dom gör det..

Jag svär det måste vara den enda anledningen, folk sitter och försvarar pedofilers ”diagnoser”, fyfan så vidrigt, skulle vilja skära kuken av allihopa och tvångsmata dom med den efteråt.
Citera
2023-01-06, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
De personer som hängts ut på Dumpen är människor som trott att de pratat med minderåriga, skickat kukbilder till minderåriga och stämt träff för att ha sex med minderåriga. Detta har varit deras avsikt. Att det sedan visar sig att de blivit blåsta förändrar på inget sätt deras avsikt (=skuld). Men tyvärr är de inte skyldiga till brott.

Länken du skickade handlade om en man (lärare och handbollstränare) som höll sig borta från rättegång tills att fallet blev preskriberat. Så vad var din poäng? Att han helt plötsligt var oskyldig?

Till skillnad mot vad du skriver så tycker jag att problemet är att vi har ett rättssamhälle som inte kan döma dessa människor. Därför tycker jag att det är bra att Dumpen finns... även om jag känner att det är ett trubbigt verktyg.

På ett sätt fungerar dumpen bättre anser jag. Inga barn kommer till skada och även om marken skakar under deras fötter klarar sig gäddorna från en fängelsedom. Dom har nu chansen att allvarligt ifrågasätta sitt beteende förhoppningsvis skärpa till sig. Dom får resetta sina liv helt enkelt.
Citera
2023-01-06, 07:49
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Tycker det bortses ifrån att en så här ond individ inte bara är pedofil utan att han också saknar samvete och medkänsla. Jag tror att pedofiler som lever ut sin pedofili med barn också måste vara psykopater. Annars går det inte ihop. De vet att de ödelägger barnens liv.

Det är tydligt att han snarare njuter av att förnedra vad han tror är en 13 årig flicka.

Riktigt perverst ondskefullt mycket. Psykopater har dessutom en grandios självbild, ser andra som blott medel för egna giriga mål (saknar, som sagt, helt medkänsla, men spelar den rollen mycket väl ofta). Och så är de otroligt skickliga manipulatörer.

Empatistörning - definitivt. Fido här i tråden har ju upprepat att han tänder på när barnet blir rädd och gråter. Sen har vi de riktigt sadistiska fallen med gäddorna som velat skada småbarn rejält fysiskt.
Citera
2023-01-06, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Om hon kan jobba med Dumpen så är hon inte arbetsoförmögen och ska således inte uppbära sjukersättning (förtidspension). Sånt här kan man anmäla till Försäkringskassan.

Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad i Saras tillvaro gör att hon kan bli av med sin sjukersättning? Att hon pratar med en gubbe på ett torg? Vad är det för jobb?

Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hon visar att hon har energi för tre, men hon kan ju inte få någon anställning, hon är förbrukad i den fronten, liksom sönder piercing individer.Jo det är inget jobbigt det är ju en hobby för henne och det får man ju ha. Nyhetsankarna på TV jobbar bara 15 till 60 minuter om dagen i rutan, de har full betalning ändå. Va orättvist. De kan sitta och fika resten av tiden, eller?

När man har sjukersättning så har alla möjligheter till jobb retts ut, vet inte vilka grunder hon har, hon kanske har kleptomani. Men har man inkomster utöver sjukersättningen ska de avräknas i en viss grad. Man ansvarar själv för att informera försäkringskass.

Är du full?

Du säger att hon visar energi för tre och det kan göra att hon blir av med sin sjukersättning. Men din förklaring till det är ganska svamlig faktiskt. Är du full?
Citera
2023-01-06, 08:06
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hon visar att hon har energi för tre, men hon kan ju inte få någon anställning, hon är förbrukad i den fronten, liksom sönder piercing individer.

Hon är ju inte ensam om att driva dumpens arbete. De har ju uppenbarligen ett gäng fiskare som sköter mycket. Om hon har fått sjukersättning före 2009 har hon dessutom rätt att ha en bisyssla trots sjukersättning.

Försäkringskassan:

"Du kan – om du orkar och vill – arbeta, studera eller arbeta ideellt och fortfarande ha kvar rätten till sjukersättning. Det gäller dig som fick ett beslut om sjukersättning som inte är tidsbegränsat före den 1 juli 2008 och inte fått ett beslut om högre grad av sjukersättning sedan dess."
Citera
2023-01-06, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Tycker det bortses ifrån att en så här ond individ inte bara är pedofil utan att han också saknar samvete och medkänsla. Jag tror att pedofiler som lever ut sin pedofili med barn också måste vara psykopater. Annars går det inte ihop. De vet att de ödelägger barnens liv.

Det är tydligt att han snarare njuter av att förnedra vad han tror är en 13 årig flicka.

Riktigt perverst ondskefullt mycket. Psykopater har dessutom en grandios självbild, ser andra som blott medel för egna giriga mål (saknar, som sagt, helt medkänsla, men spelar den rollen mycket väl ofta). Och så är de otroligt skickliga manipulatörer.

De har ett nöje av att skada dessa barn genom att våldta dem. Ingen tror att en våldtäkt är en trevlig och bra upplevelser som de kommer att njuta av i resten av sina liv. Så de njuter av att trasa sönder ett barn. Sen kan de ju hitta på för sig själv att det är något båda vill och barnet inte alls blir skadat. Det är ett tecken på vad man har för intressent förstås.

Det som är ett klockrent exempel på det du tar upp är mannen som skickade extremt många kuk och runkbilder till ett barn men i kontakten med någon han trodde var arton så skickades inga kukbilder utan ansiktsbilder i stället. Han njöt av att förnedra ett barn. Riktigt ordentligt. Tror det var han som kom upp i över 100 bilder till barn.
Citera
2023-01-06, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Hon är ju inte ensam om att driva dumpens arbete. De har ju uppenbarligen ett gäng fiskare som sköter mycket. Om hon har fått sjukersättning före 2009 har hon dessutom rätt att ha en bisyssla trots sjukersättning.

Försäkringskassan:

"Du kan – om du orkar och vill – arbeta, studera eller arbeta ideellt och fortfarande ha kvar rätten till sjukersättning. Det gäller dig som fick ett beslut om sjukersättning som inte är tidsbegränsat före den 1 juli 2008 och inte fått ett beslut om högre grad av sjukersättning sedan dess."

Man behöver inte ens ansöka om det. Så är det med det!

Citat:
Om du vill studera eller arbeta ideellt behövs det ingen ansökan. Ideellt arbete kan till exempel vara om du har ett uppdrag i en förening eller om du hjälper en vän eller anhörig.
Citera
2023-01-06, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
De har ett nöje av att skada dessa barn genom att våldta dem. Ingen tror att en våldtäkt är en trevlig och bra upplevelser som de kommer att njuta av i resten av sina liv. Så de njuter av att trasa sönder ett barn. Sen kan de ju hitta på för sig själv att det är något båda vill och barnet inte alls blir skadat. Det är ett tecken på vad man har för intressent förstås.

Det som är ett klockrent exempel på det du tar upp är mannen som skickade extremt många kuk och runkbilder till ett barn men i kontakten med någon han trodde var arton så skickades inga kukbilder utan ansiktsbilder i stället. Han njöt av att förnedra ett barn. Riktigt ordentligt. Tror det var han som kom upp i över 100 bilder till barn.
Vill rätta lite.
De, förövarna, har ett nöje.
De skiter totalt i de traumatiska konsekvenserna för barnet.
Du skriver egentligen det men så omlindat att det kan gå helt förbi.
Citera
2023-01-06, 08:55
Medlem
Nattjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Jo, jag svarade på din fråga. Din enda fråga till mig var "Är du stolt över dig själv?".

Men jag kan gärna vidareutveckla. Gäddor med hög social fallhöjd är också de farligaste gäddorna för barnen. Så att sikta på de riktigt tunga nappen gör också mest nytta samtidigt som det drar in mer pengar. De här sakerna står inte i konflikt med varandra på något sätt, tvärtom. Mer nytta ger mer pengar. Win för alla.
Hur i hela friden är en utsaga om din nattsömn ett svar på det? Igen, är du STOLT över dig själv? I denna kontext.

Sen ser jag gärna något slags bevis för att social status gör det lättare att grooma barn. Barn, alltså. Inte dumpens låtsasbarn. Din utsaga är värd exakt noll i sammanhanget. Liksom, nota bene, vad jag själv tror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in