2023-01-06, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Messerschmitt
Om hon kan jobba med Dumpen så är hon inte arbetsoförmögen och ska således inte uppbära sjukersättning (förtidspension). Sånt här kan man anmäla till Försäkringskassan.

Vad i Saras tillvaro gör att hon kan bli av med sin sjukersättning? Att hon pratar med en gubbe på ett torg? Vad är det för jobb?
Citera
2023-01-06, 05:01
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Vad i Saras tillvaro gör att hon kan bli av med sin sjukersättning? Att hon pratar med en gubbe på ett torg? Vad är det för jobb?
Hon visar att hon har energi för tre, men hon kan ju inte få någon anställning, hon är förbrukad i den fronten, liksom sönder piercing individer.
Citera
2023-01-06, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Måste vara jobbigt att vara så trög? Ingen har bett om en kukbild i Dumpens (publicerade) chattar, ever.

Hjärntransplantationer kanske kommer i framtiden, håller tummarna för dig.

Haha, Du vet verkligen inte vad du själv skrev. Låt mig gissa, Livets hårda skola?

Dessutom har jag inte påstått att dumpen bett om det, jag svarade på ett av dina påståenden och jag hade som vanligt rätt. Att du raderade det inlägget (som fortfarande är citerat av mig ) bevisar min totala dominans över dig.
Senast redigerad av zeroday 2023-01-06 kl. 05:18.
Citera
2023-01-06, 05:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Hon visar att hon har energi för tre, men hon kan ju inte få någon anställning, hon är förbrukad i den fronten, liksom sönder piercing individer.

Sara syns på några klipp i veckan på sammanlagt kanske tio minuter?

Tio minuter!

Och där tycker du att hon visar energi för tre.

Och det är vad du behöver för att förklara att någon inte har rätt till sjukersättning.
Citera
2023-01-06, 05:40
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Sara syns på några klipp i veckan på sammanlagt kanske tio minuter?

Tio minuter!

Och där tycker du att hon visar energi för tre.

Och det är vad du behöver för att förklara att någon inte har rätt till sjukersättning.
Jo det är inget jobbigt det är ju en hobby för henne och det får man ju ha. Nyhetsankarna på TV jobbar bara 15 till 60 minuter om dagen i rutan, de har full betalning ändå. Va orättvist. De kan sitta och fika resten av tiden, eller?

När man har sjukersättning så har alla möjligheter till jobb retts ut, vet inte vilka grunder hon har, hon kanske har kleptomani. Men har man inkomster utöver sjukersättningen ska de avräknas i en viss grad. Man ansvarar själv för att informera försäkringskass.
Citera
2023-01-06, 06:04
Medlem
E.84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxiee
Moget svar. Hur ser din relation ut med din man i dagsläget?
Det är dom som har svaret inte jag, så hänvisade bara till en källa där du kan få svar på din fråga.
Citera
2023-01-06, 06:38
Medlem
Kan någon snälla svara på varför folk väljer att ta parti emot dumpen? Jag har genuint inte begripit.
Citera
2023-01-06, 06:40
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farenelli
Jag har fått väldigt lite kramar i mitt liv. Jag blev inte pedofil.
Samma med mig, jag fick också lite kramar och jag blev inte heller pedofil, eller nu var det ju dickpics som var ämnet i just den frågan. Dumpen visar tydligt på fenoment dickpic, tydligen ganska vanligt bland män.
Citera
2023-01-06, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsQK
Kan någon snälla svara på varför folk väljer att ta parti emot dumpen? Jag har genuint inte begripit.
99% av dom är pedofiler och är livrädda att åka dit pga.dumpen...det är egentligen bara tidsfråga innan dom gör det..
Citera
2023-01-06, 07:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raikkonen
99% av dom är pedofiler och är livrädda att åka dit pga.dumpen...det är egentligen bara tidsfråga innan dom gör det..

Jag svär det måste vara den enda anledningen, folk sitter och försvarar pedofilers ”diagnoser”, fyfan så vidrigt, skulle vilja skära kuken av allihopa och tvångsmata dom med den efteråt.
Citera
2023-01-06, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tagmaster
De personer som hängts ut på Dumpen är människor som trott att de pratat med minderåriga, skickat kukbilder till minderåriga och stämt träff för att ha sex med minderåriga. Detta har varit deras avsikt. Att det sedan visar sig att de blivit blåsta förändrar på inget sätt deras avsikt (=skuld). Men tyvärr är de inte skyldiga till brott.

Länken du skickade handlade om en man (lärare och handbollstränare) som höll sig borta från rättegång tills att fallet blev preskriberat. Så vad var din poäng? Att han helt plötsligt var oskyldig?

Till skillnad mot vad du skriver så tycker jag att problemet är att vi har ett rättssamhälle som inte kan döma dessa människor. Därför tycker jag att det är bra att Dumpen finns... även om jag känner att det är ett trubbigt verktyg.

På ett sätt fungerar dumpen bättre anser jag. Inga barn kommer till skada och även om marken skakar under deras fötter klarar sig gäddorna från en fängelsedom. Dom har nu chansen att allvarligt ifrågasätta sitt beteende förhoppningsvis skärpa till sig. Dom får resetta sina liv helt enkelt.
Citera
2023-01-06, 07:49
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSeussy
Tycker det bortses ifrån att en så här ond individ inte bara är pedofil utan att han också saknar samvete och medkänsla. Jag tror att pedofiler som lever ut sin pedofili med barn också måste vara psykopater. Annars går det inte ihop. De vet att de ödelägger barnens liv.

Det är tydligt att han snarare njuter av att förnedra vad han tror är en 13 årig flicka.

Riktigt perverst ondskefullt mycket. Psykopater har dessutom en grandios självbild, ser andra som blott medel för egna giriga mål (saknar, som sagt, helt medkänsla, men spelar den rollen mycket väl ofta). Och så är de otroligt skickliga manipulatörer.

Empatistörning - definitivt. Fido här i tråden har ju upprepat att han tänder på när barnet blir rädd och gråter. Sen har vi de riktigt sadistiska fallen med gäddorna som velat skada småbarn rejält fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in