2023-01-05, 20:21
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emancipato
Män ska aldrig kunna anmäla mordhot, våldsbrott eller liknande om de druckit så de blivit berusade. Har någon på fyllan glömt låsa bilen eller lägenhetsdörren är det ok. Det är alltid okej att ta sig friheter om någon är berusad eller apfull. Snor jag en snubbes nycklar när han är full är hans lägenhet min, bostadsrätt eller hyres spelar ingen roll, han var full så inga lagar gäller, han sa inte att jag inte fick (inte för att jag frågade men han var så full så han hade säkert skämtsamt sagt ja).

Du har ett offer och en gärningsman.

Gärningsmannen bär ansvar och skuld för brottet han begått.

Offret bär ansvar för situationen hon försatt sig i. Det kallas för konsekvenstänk.

Äldre kvinnor som Elisabeth Höglund är från en tid när kvinnor fortfarande var kapabla till konsekvenstänk.
Citera
2023-01-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du är problemet påstår jag. Precis som det jag skrev i mitt ursprungliga svar till dig.

Naiva svenska kvinnor anser att de får föra sig hur som helt utan konskvenser.

Konskvenserna kan vara alltifrån att vanliga sjyssta som snubbar misstolkar signalerna till att de som inte lika lätt kan tolka signalerna, men annars är lika sjyssta, samt de som skiter i signaler och är direkt farliga för kvinnor.

Jag säger inte att det är rätt. Jag säger att det är verkligenheten.

Om du väljer att inte vara i verkligheten istället för i ett idealtillstånd så kan vi inte mötas.

Jag tror inte att vi är så oense. Likväl som du inte går och viftar med guldklockan på Rinkeby torg skulle jag aldrig gå på hemmafest i sommarstugan med Dumle och hans kompisar.

Nu var ju detta dock en ”normal ” svensk sommarfest. Det borde vara en typ av miljö man kan lite på sin nästa i, annars får vi fester som i arabvärlden utan alkohol och uppdelat kvinnor och män. Är det en bra utveckling?
Citera
2023-01-05, 20:39
Medlem
Varför ska hon ta upp detta i ett Vinterprat när det är 20 år gammalt och det inte har varit ett brott.. Killen märkte ju att hon var för full, hjälpte henne istället
Låter mer som Strömstedt har ett så tråkigt liv utan innehåll så hon måste fiska något som inte äns va något för 20 år sedan??
Nu vet jag ingenting om detta fall men det känns lite märkligt att ta upp nu..
Citera
2023-01-05, 21:14
Medlem
Vem skulle vilja våldta en reptil?

Hur kan Höglund ens jämföra?
Citera
2023-01-05, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Hur kan man tycka att man har rätt att utnyttja en annan människa?

Så ni som på fylla. Och villan blivit av med rånade eller bestulna får skylla er själva?

Eller om någon glömt låsa ytterdörren så är det fritt fram? Låter som gammal tjyvlogik.
Fråga försäkrings bolaget vad dom säger när du glömt låsa lägenheten på fyllan och allt är stulet?
Fråga banken om du inte har koll på ditt bankort och koder på fyllan och vad banken säger när kontot är tomt.
Citera
2023-01-05, 21:20
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Hur kan man tycka att man har rätt att utnyttja en annan människa?

Så ni som på fylla. Och villan blivit av med rånade eller bestulna får skylla er själva?

Eller om någon glömt låsa ytterdörren så är det fritt fram? Låter som gammal tjyvlogik.

Var har du hört eller sett någon tycka att man har rätt att utnyttja en annan människa?
Citera
2023-01-05, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Vem skulle vilja våldta en reptil?

Hur kan Höglund ens jämföra?

Nu pratar vi om en kvinna som gav sexinviter på fyllan.
Inte så konstigt om det blir sex då.
Citera
2023-01-05, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FckdUp
Har ändå viss förståelse för Elisabeth Höglund. Det är lite som att låta ytterdörren vara olåst och inte skaffa inbrottslarm och säga "man får göra som man vill med sitt hem och tjuvar har inte rätt att göra inbrott hos en".

Betyder dock inte att man tycker våldtäktsmän borde slippa straff.

Det är värre än så, kvinnan gav sexinviter på fyllan och det är samtycke till sex.
Ingen våldtäkt och ingen våldtäktsman alltså.
Citera
2023-01-05, 22:02
Medlem
Jag gillar inte den våldtäktslag som kom för några år sedan som gjorde att i stort sett alla sexuella närmanden kan definieras som våldtäkt. Jag förstår den goda intentionen, men jag anser att den till stor del misslyckats med sitt syfte.
Citera
2023-01-05, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Nu pratar vi om en kvinna som gav sexinviter på fyllan.
Inte så konstigt om det blir sex då.

Definitivt!

Har varit med om en del fyllesex o dagen efter så ångrar sig t.o.m. killarna….

Kärringarna sticker till polisen medan grabbarna glömmer!

Visst är livet både rasistiskt som orättvist!

Tank att vi grabbar kölhalas på detta vis!
Citera
2023-01-05, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TurboGarbo
Definitivt!

Har varit med om en del fyllesex o dagen efter så ångrar sig t.o.m. killarna….

Kärringarna sticker till polisen medan grabbarna glömmer!

Visst är livet både rasistiskt som orättvist!

Tank att vi grabbar kölhalas på detta vis!

Om tjejen saknar ansvar för att hon var full, varför gäller då inte samma för killen?

Får tjejen köra hem trots att hon är full, gäller hennes ansvarsfrihet även rattfylla? Om inte, varför inte då?
Citera
2023-01-05, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Om tjejen saknar ansvar för att hon var full, varför gäller då inte samma för killen?

Får tjejen köra hem trots att hon är full, gäller hennes ansvarsfrihet även rattfylla? Om inte, varför inte då?

Fullständigt korrekt!

En man diskrimineras för att denne har en penis..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in