2023-01-05, 18:02
Medlem
Tanken att båda parter gör fel verkar vara smått omöjlig för många. Både kvinnan och mannen gör fel. Kvinnan i sitt vårdslösa och oaktsamma riskbeteende och mannen som djurisk egoist och sexuell predator. Varför ska kvinnan räkna med att vara fredad oavsett vad hon gör eller inte gör och varför ska mannen tvunget känna att han har fått fritt fram och därför inte gör fel? Inget av det är rimligt. För helvete...
Citera
2023-01-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Snälla sök hjälp du är en riktig mansgris. Jag är kvinna med akademisk utbildning.kvalificerade jobb.Inga barn.Samma man i 27 år. 70 plus utan gråa hår. Nykter alkoholist sedan 20år.Dricker ett glas vin per år max.
Oj. Känner sig träffad?
Jag är en berusad alkoholist sedan 20 år.
Lilla stumpan,
Så gulligt när ni gnäller...
Free The Sweed!
Citera
2023-01-05, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Ja självklart bör man i egenintresse se till att inte sätta sig i den situationen. Men att säga att hon har sig själv att skylla är fel, det låter som att mannen inte har nån skuld. Och jag tror att om Elisabeth vore helt klar i huvudet skulle hon inse det, och det olämpliga i genres inlägg
Du är ett bra bevis på att långvarig, oemotsagd, ensidig indoktrinering ger resultat. Grattis till att ha snörpt ihop din begreppsvärld till storleken av en ordinär livmoder.
Citera
2023-01-05, 18:28
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEarnest
Enligt Höglund så var hon själv en bidragande orsak till detta
Samma uttalande från Andrew Tate fick honom utslängd från Twitter. Elisabeth Höglund siktar nog på lika många följare.
Citera
2023-01-05, 18:56
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackstasi
Det är sant.
Men tyvärr har vi det samhälle vi har..och vissa har svårt att skilja på rätt och fel..

Ja att vi har det samhälle som vi har och att världen ser ut som den gör.
Den som går emot verkligheten och med all rätt för att det är människans eget val men att den människan brukar förr eller senare råka illa ut.

Jag tänker här även på sätt och klädsel, att en kvinna väljer att ensam gå igenom den mörka parken klädd för kroglivet, sexy sexy, åka svart taxi, eller korsa ett utanförskapsområde ja att hon äger all rätt men att dåliga saker kan då mycket väl hända och att alla inklusive polisen tycker då att det var inte så värst klokt gjort.

Bara det när jag som yngre pendlade till jobbet på cykel. Jag blev attackerad ett otal ggr på väg hem ifrån avslutat kvällsskift. Sträckan den går igenom områden där endast ett fåtal håller sig utomhus i efter mörkrets inbrott o ja att vi äger all rätt i världen men att alla vet hur det faller sig i verkligheten och att det fick jag veta rent handgripligen trots att på den tiden 110kg hyfsat vältränad.

Anmält till Polisen? En insändare i Tidningen? Host...
Citera
2023-01-05, 19:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så du tycker att en kvinna får skylla sig själv om hon blir våldtagen för att hon inte var ”övertydlig”? Fräscht!
Du har den attityd jag menar är problemet.

Att en kvinna ska kunna bete sig hur som helst och inget kommer att hända henne.
Citera
2023-01-05, 19:21
Medlem
Hur kan man tycka att man har rätt att utnyttja en annan människa?

Så ni som på fylla. Och villan blivit av med rånade eller bestulna får skylla er själva?

Eller om någon glömt låsa ytterdörren så är det fritt fram? Låter som gammal tjyvlogik.
Citera
2023-01-05, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du har den attityd jag menar är problemet.

Att en kvinna ska kunna bete sig hur som helst och inget kommer att hända henne.

Bete sig hursomhelst? Den som betett sig riktigt illa här är ju killen. Tillfället ger tjuven men det är inte okej för det.

Höglund har aldrig varit något villebråd så det har gått lätt att supa sig dyngrak för henne ändå.
Citera
2023-01-05, 19:38
Medlem
Män ska aldrig kunna anmäla mordhot, våldsbrott eller liknande om de druckit så de blivit berusade. Har någon på fyllan glömt låsa bilen eller lägenhetsdörren är det ok. Det är alltid okej att ta sig friheter om någon är berusad eller apfull. Snor jag en snubbes nycklar när han är full är hans lägenhet min, bostadsrätt eller hyres spelar ingen roll, han var full så inga lagar gäller, han sa inte att jag inte fick (inte för att jag frågade men han var så full så han hade säkert skämtsamt sagt ja).
Citera
2023-01-05, 19:39
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newsmilf
Hur kan man tycka att man har rätt att utnyttja en annan människa?

Så ni som på fylla. Och villan blivit av med rånade eller bestulna får skylla er själva?

Eller om någon glömt låsa ytterdörren så är det fritt fram? Låter som gammal tjyvlogik.
Ingen har rätt att begå ett brott mot en annan. Inte heller ”rätt” att utnyttja någon när det kommer till gråzoner oavsett om det är brott eller ej. Men ändå sker brott och ”brott”.

Som svar på det som sker på fyllan. Jag kan ärligt säga att jag aldrig, aldrig skulle gå runt i Rinkeby eller Tensta kvällstid. Jag skulle inte göra det dagtid heller utan extremt tvingande skäl.

Jag tar konsekvensen att jag är en svensk, medelålders, medelklass som bara utstrålar grillad kyckling ifall vargarna är hungriga.

Jag utsätter mig inte för den risken.

Och då pratar vi om nyktert tillstånd.

Ska jag dricka ordentligt är det nånstans där man kan få i en vettig taxi för att komma hem. Dvs inte i Rinkeby eller Tensta.

Aldrig att jag skulle försöka snubbla hem själv. Som sagt, jag utstrålar nog grillad kyckling för alla hungriga vargar.
Citera
2023-01-05, 19:43
Medlem
Citat:
Bete sig hursomhelst? Den som betett sig riktigt illa här är ju killen.

Hur vet du det, var du där? I så fall, berätta gärna mer.
Citera
2023-01-05, 19:49
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Bete sig hursomhelst? Den som betett sig riktigt illa här är ju killen. Tillfället ger tjuven men det är inte okej för det.

Höglund har aldrig varit något villebråd så det har gått lätt att supa sig dyngrak för henne ändå.
Du är problemet påstår jag. Precis som det jag skrev i mitt ursprungliga svar till dig.

Naiva svenska kvinnor anser att de får föra sig hur som helt utan konskvenser.

Konskvenserna kan vara alltifrån att vanliga sjyssta som snubbar misstolkar signalerna till att de som inte lika lätt kan tolka signalerna, men annars är lika sjyssta, samt de som skiter i signaler och är direkt farliga för kvinnor.

Jag säger inte att det är rätt. Jag säger att det är verkligenheten.

Om du väljer att inte vara i verkligheten istället för i ett idealtillstånd så kan vi inte mötas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in