Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Nej det är inte min egen generalisering fru Höglund skriver klart och tydligt att män alltid maximerar sin egna sexuella njutning.
Hennes uttalande är lika dumt som om jag skulle påstå att alla kvinnor alltid försöker lura av män deras pengar bara för att varna män för att vissa kvinnor gör det.
Man kan ha olika åsikter om mäns sexualdrift. Det finns fula flickor som aldrig blir utsatta för mäns sexualdrift, och därför framför jag igen att det blir idiotiskt att generalisera. Åsikterna i ämnet baseras på egna erfarenheter och det mest förbjudna ämnet klass och uppfostran. Du vet, det där med fina flickor och mindre fina!
Jag tycker det räcker med att vara medveten om att det finns män som utnyttjar kvinnor när de är berusade och att det finns män därute som våldtar. Det finns till och med våldtäktsmän i grupp, som delar på en tjej när de känner för det. Ett nytt fenomen i det nya Sverige, som äldre kvinnor inte relaterar till, då det var inget som diskuterades när Elisabet och Jenny var unga.
Det betyder krasst att en kvinna inte ska utsätta sig för situationer och platser där det finns risker att råka illa ut. En flicka ska vara noga med sitt umgänge, och hålla sig borta från de män som borde sätta igång hennes varningsklockor.
I övrigt så ska också män vara försiktiga och inte visa upp sin Rolex och annan prakt. Det är korkat att vara ett lätt byte för de kriminella som spanar efter rånoffer.
Som äldre ska man vara misstänksam när trevliga personer ringer upp och vill hjälpa till med allt möjligt de vill sälja. Alla är inte bedragare, men tillräckligt många för att banken ska informera alla sina äldre kunder på sms om att de aldrig kontaktar kunden och ber om bank ID.