2023-01-05, 16:10
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ok-perfekt
Poängen är att förebygga våldtäkter. Vad är det för fel på det?

Det är inget fel med att prata om sex, ömsesidighet, gränser osv.

Däremot är det fel att skuldbelägga EFTER ett övergrepp. Sånt höll man på med på medeltiden.
Citera
2023-01-05, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Men Jenny var i princip medvetslös. Ingen vettig mska tolkar det som att sex är ok. Även om hon ev sände andra signaler tidigare
Vad hjälper det att påpeka det olämpliga för de 99% av män som aldrig skulle begå en våldtäkt när det finns 1% skrupellösa psykopater som begår våldtäkt oavsett vad du säger.

Och ytterligare 1% som blir skrupellösa när de druckit ordentligt.

Praktisk riskminimering och idealistiska visioner är två olika saker.
Citera
2023-01-05, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Men Jenny var i princip medvetslös. Ingen vettig mska tolkar det som att sex är ok. Även om hon ev sände andra signaler tidigare

Första gången jag hört en medvetslös person återberätta i detalj vad som hänt under själva medvetslösheten 🙄
Citera
2023-01-05, 16:16
Medlem
LuiLuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korrektfia
Det spelar ingen roll.En man som utnyttjar en berusad kvinna är så patetisk. Tänka efter före gäller även män. Du ska kunna vara aprak och naken utan at råka ut för något av en kåtbock.

Visst, men vi lever tyvärr inte din fantasivärld. Jag instämmer, visst vore det vackert om allt borde vara som det borde men det tyvärr finns det inga enhörningar heller, fast det borde det.
Citera
2023-01-05, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leavy123
Vad i helsike lever denna kvinna i för tid, själv är jag 64 år och tycker att vemsom helst får dricka sig medvetslös, Men att lägga sig med någon som är medvetslös är våldtäkt och hör hemma på 40 talet. Ingen ska kunna utöva någon som helst sexuell kontakt. Vilka vidriga åsikter och dessa skall komma från en kvinna. Lås in Elisabeth också det är övergrepp i sig att ge uttryck för en så föråldrad kvinnosyn, en sådan föråldrad manssyn, fullständigt avskyvärt

Det har blivit såhär för att landet har blivit en blandning av Mellanöstern och Afrika, och i dessa apområden anses man vara en stor mufti apa ifall man våldtar en kvinna utan manlig eskort eller att hon har visat håret.

Invandrare från Mellanöstern och Afrika förstör allt som kommer i dess väg, de borde inte räknas som människor överhuvudtaget!
Citera
2023-01-05, 16:28
Medlem
Feminazisterna hatar sådana åsikter.

Lögn att feministerna försvarar kvinnor, de försvarar en sekts ideologi. Om en man eller en kvinna försvarar deras förvrängda ideologi, applåderar de och berömmer och höjer personen till skyarna.

Om en man eller en kvinna inte fogar sig till deras diktatoriska pk ideologi, kastas man i smutsen och kallas för det värsta av det värsta.

Feminist logik: Jag ska ha rätt att supa mig redlöst berusad och med bindel för ögonen korsa motorvägen fram och tillbaka under högtrafik. Om jag blir påkörd ÄR DET BILFÖRARENS FEL. Eller med halsband av entrecote gå in i lejonets bur. Blir jag attackerad är det LEJONETS FEL.

Den feminazistiska offerkoftan är uppenbarligen en fantastisk business.
Senast redigerad av leck.mich.am.arsch 2023-01-05 kl. 16:35.
Citera
2023-01-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Däremot är det fel att skuldbelägga EFTER ett övergrepp. Sånt höll man på med på medeltiden.
Det har du iofs rätt i

Men victimblaming har blivit en kardinalsynd för vissa. För dem blir det svårt att se nyanser. Det är antingen eller. Offer vs förövare.

Offer kan såklart både vara utsatta för brott och ha betett dig dumt själva. Jag tror inte att du menar att det alltid är antingen eller.

Vi kan t.ex fördöma rattfylla. Trots att rattfyllerister oftare är offer för trafikolyckor. Är det victimblaming?
Senast redigerad av Ok-perfekt 2023-01-05 kl. 16:34.
Citera
2023-01-05, 16:30
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Dålig jämförelse TS, man kan inte välja kön oavsett alla människor som lajvar motsatt kön, det där är bara psykiskt sjuka människor. Men man kan välja hur mycket alkohol man dricker, Höglund är väl en sån som tror på personligt ansvar antar jag. En rimlig jämförelse är väl om Höglund av någon outgrundlig anledning ensam väljer att följa med hem till ett par nyanlända afrikaner.
Citera
2023-01-05, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Dålig jämförelse TS, man kan inte välja kön oavsett alla människor som lajvar motsatt kön, det där är bara psykiskt sjuka människor. Men man kan välja hur mycket alkohol man dricker, Höglund är väl en sån som tror på personligt ansvar antar jag. En rimlig jämförelse är väl om Höglund av någon outgrundlig anledning ensam väljer att följa med hem till ett par nyanlända afrikaner.

Du menar att pensionärer som Höglund får skylla sig själv om de vistas utomhus och blir rånade eftersom de då visar bristande personligt ansvar genom att gå ut?
Citera
2023-01-05, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det är inget fel med att prata om sex, ömsesidighet, gränser osv.

Feminazist ideologi: Märn ska lära sig att ett nej är ett nej är ett nej. Även om det kommer dagen efter.
Citera
2023-01-05, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej det är inte min egen generalisering fru Höglund skriver klart och tydligt att män alltid maximerar sin egna sexuella njutning.

Hennes uttalande är lika dumt som om jag skulle påstå att alla kvinnor alltid försöker lura av män deras pengar bara för att varna män för att vissa kvinnor gör det.

Man kan ha olika åsikter om mäns sexualdrift. Det finns fula flickor som aldrig blir utsatta för mäns sexualdrift, och därför framför jag igen att det blir idiotiskt att generalisera. Åsikterna i ämnet baseras på egna erfarenheter och det mest förbjudna ämnet klass och uppfostran. Du vet, det där med fina flickor och mindre fina!

Jag tycker det räcker med att vara medveten om att det finns män som utnyttjar kvinnor när de är berusade och att det finns män därute som våldtar. Det finns till och med våldtäktsmän i grupp, som delar på en tjej när de känner för det. Ett nytt fenomen i det nya Sverige, som äldre kvinnor inte relaterar till, då det var inget som diskuterades när Elisabet och Jenny var unga.

Det betyder krasst att en kvinna inte ska utsätta sig för situationer och platser där det finns risker att råka illa ut. En flicka ska vara noga med sitt umgänge, och hålla sig borta från de män som borde sätta igång hennes varningsklockor.

I övrigt så ska också män vara försiktiga och inte visa upp sin Rolex och annan prakt. Det är korkat att vara ett lätt byte för de kriminella som spanar efter rånoffer.

Som äldre ska man vara misstänksam när trevliga personer ringer upp och vill hjälpa till med allt möjligt de vill sälja. Alla är inte bedragare, men tillräckligt många för att banken ska informera alla sina äldre kunder på sms om att de aldrig kontaktar kunden och ber om bank ID.
Citera
2023-01-05, 16:46
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Du menar att pensionärer som Höglund får skylla sig själv om de vistas utomhus och blir rånade eftersom de då visar bristande personligt ansvar genom att gå ut?
Nae det tycker jag inte, pensionärer måste kunna vistas ute.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in