Citat:
Ursprungligen postat av
rotebro-conny
Det är inte så att du är lite mallig för att du själv precis kravlat ur en sänkt 740, köpt busskort och flyttat till en snäppet större stad?
Jag tycker du verkar lite för initierad för att inte själv varit del av den här "kulturella återvändsgränden".
Att det blivit en ungdomsbil är väl egentligen bara ytterligare ett bevis på bilens driftsäkerhet, låga ägarkostnader och kvalite.
För övrigt är väl dom ungdomarna i princip den enda ungdomsgruppen i dagens sverige som verkar kunna klara av att vara sig själva och ha lite kul. Så att dom äger bilen gör den väl inte sämre för andra?
Håller dock med om att dom luktar apa invändigt och att man borde kunna förvänta sig att lagringen i pedalstället var gjord i ett material som gnirkade lite mindre.
Aldrig ägt en 240/740/940, dock en 360 som isbil när man var 13 bast och ett gäng GENOMVIDRIGA V70's som tjänstebilar. Och jag har faktiskt precis flyttat ut på landet FRÅN storstad. Jag är initierad för att många av dessa inavlade bonnläppar dyker upp i parti och minut med otroligt korkade frågor i BMW-forum jag hänger rätt mycket i pga min ganska stora kunskap i ämnet.
Jag vinterbruksar en sen 00 BMW-diesel som kostade 30 lax i inköp och 40 i uppgraderingar och sedan dess ha varit omöjlig att köra sönder på 3 år och 10-12 000mil, service, spolarvätska, däck och diesel. Sen är den stand-in för trackdays när jag bygger färdigt min M3 och frågan är hur mycket snabbare M#:an kommer bli i verkligheten...
Jag har blivit så gammal att jag har absolut förlorat hoppet för "ungdomskultur", dansband och svineri och keff kvinnosyn är inte kultur. Bakrutedekal med texten "ditt hål, mitt mål" är inte kultur.
740 som bruks-objekt fyller någon rudimentär funktion som laståsna, traktor, fordon helt befriat från refinement och jag kan se varför den älskas av skrothandlare, småfifflare och uteliggare men det som får mig att absolut hata bilen är den nya ägarprofilen.