2023-01-04, 21:56
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Rektorer går under samma regler oavsett om de är privata eller i privat regi när det gäller dessa frågor. Det är en myndighetsutövning som kräver klanderfri vandel.
Det är ingen vanlig simpel kommunanställd vi pratar om.

Dessutom har denna rektorsgäddan varit ute i blåsväder tidigare i sin tidigare tjänst som också snabbt blev avslutad.
Ja oavsett så har han fått säga upp sig själv eftersom det inte finns något som heter avsked på stående fot.
Han har fått säga upp sig själv med omedelbar verkan.
Fatta det
Det är här ingen jävla amerikansk tonårsserie.
Hade kommunen drivit avsked så hade tagit månader innan det blev beslut i frågan.
Och nej, det är inte samma sak att vara privat och kommunalt anställt.
Citera
2023-01-04, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinoputchin
Min fråga handlar inte nu om gäddor, utan om själva företeelsen i sig själv.

Privata tagna bilder av kroppar avsedd för privat bruk får väl inte uppvisas hur som helst oberoende om personen är en gädda som chattar med en låtsasbarn, eller någon helt annan?
Nej att använda någon annans bilder utan tillåtelse får du inte. Vet faktiskt inte hur dumpen resonerar där. Möjligt de hävdar att bilderna dels skickats frivilligt, och att de publicerar av allmänintresse för att visa gäddans beteende? Bara ett antagande. I teorin skulle det du föreslår funka, dvs skaffa utgivningsbevis, publicera och kör på till någon stämmer dig...

En stämning för förtal eller otillåten publicering (upphovsrätt) hade varit riktigt spännande...
Citera
2023-01-04, 21:58
Medlem
silopsilops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Han har suttit i förhandlingar med facket och HR igår enligt uppgift, nu är det klart.
https://www.sundbyberg.se/kommun-politik/aktuellt-och-evenemang/nyhetsarkiv/nyheter/2023-01-02-rektor-tagen-ur-tjanst.html
Ja nu är det klart att han säger upp sig.
Börjar fan ledsna nu.
Vill man sparka någon så kräver det många fler förhandlingar än att folk rapar i ett rum
Om någon slutar efter att ha rapat i ett rum så är det på egen uppsägning.
Han har fått ett val och valt att säga upp sig.
Citera
2023-01-04, 21:59
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Det är tamefan underbart! Sumpan regerar, de tar barns säkerhet på allvar, de markerar och tar ställning mot förövare av den här sorten! Då är det upp till honom att gå till arbetsrättsdomstol och pröva sin uppsägning utan lön, för att få avgångsvederlag eller dylikt, det lär knappast hända.

Han blev alltså uppsagd utan lön, är det på det sättet? Jag kan inte säga att jag gråter över det utfallet. Frågan är vad som kommer att ske i framtiden med Rektorns grandiosa personlighet. Mycket kan hända, ta bara Göran Lindberg som numera leder en hästgård... för småflickor. Sug på den du! Där kanske Hallux-rektorn kan få anställning senare, han gillar ju hästar och har arbetat med det innan.
Citera
2023-01-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av silopsilop
Ja oavsett så har han fått säga upp sig själv eftersom det inte finns något som heter avsked på stående fot.
Han har fått säga upp sig själv med omedelbar verkan.
Fatta det
Det är här ingen jävla amerikansk tonårsserie.
Hade kommunen drivit avsked så hade tagit månader innan det blev beslut i frågan.
Och nej, det är inte samma sak att vara privat och kommunalt anställt.
Rektor är en myndighetsutövning, fatta skillnaden.
Rektorers anställningar kan avslutas omedelbart vid allvarliga överträdelser.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2023-01-04 kl. 22:02.
Citera
2023-01-04, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrPike
fast du vet inte om de inte fick frågan om de kunde skicka dickpicks? finns flertalet filmklipp på gäddor där de säger tjejen ville varpå Patrik talar i mun och trycker ner människan genom att säga " så det är hennes fel nu" sen kan lika gärna chattloggarna vara manipulerade för att vi som läsare ska gå på det och människor går på häxjakt och hänger ut "gäddorna"
Det är redovisat i loggarn, läs själv. Och det spelar ingen roll heller i de här fallen för ALLA fiktiva barn har uppgett att de är underåriga INNAN det skickats och då är det ett brott även om den fiktiva ungen mot all förmodan vädjar om att se din äckliga rynkkuk.
Citera
2023-01-04, 22:03
Medlem
Citat:
Han blev alltså uppsagd utan lön, är det på det sättet? Jag kan inte säga att jag gråter över det utfallet. Frågan är vad som kommer att ske i framtiden med Rektorns grandiosa personlighet. Mycket kan hända, ta bara Göran Lindberg som numera leder en hästgård... för småflickor. Sug på den du! Där kanske Hallux-rektorn kan få anställning senare, han gillar ju hästar och har arbetat med det innan.
Han äger en del i en travare? Knappast att jobbade hästar. Jag är delägare i en jag med och jag vet knappt fram eller bak på en kuse. Det är mer en kompisgrej, man köper in sig i en toto och går på Valla.
Citera
2023-01-04, 22:04
Medlem
Citat:
Tror han får pensionera sig och förhoppningsvis spelar golf i Dubai eller nåt resten av livet.
Citera
2023-01-04, 22:06
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Tror han får pensionera sig och förhoppningsvis spelar golf i Dubai eller nåt resten av livet.

Han kan nog inte bli lika respekterad som Göran Lindberg som numera är en etablerad man i Sverige. Men spela golf i Dubai är kanske inte så dumt det heller, eller kanske en emigration till Thailand, där har han ju mycket att göra.
Citera
2023-01-04, 22:09
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Är det någon som vet vilka gäddor det är som tagit sitt liv? Själv vet jag bara om två, men enligt Expressen så ska det röra sig om flera stycken som tagit sitt liv.

Någon här inne måste sitta på fakta? Om inte annat Dumpen själva?

Vilka två är dessa Dumpenäddor som tagit sig av daga?

Du kanske kan beskriva deras karaktärer då jag antar att de som nummer är borta på Dumpens hemsida.
Citera
2023-01-04, 22:09
Medlem
Citat:
Det är redovisat i loggarn, läs själv. Och det spelar ingen roll heller i de här fallen för ALLA fiktiva barn har uppgett att de är underåriga INNAN det skickats och då är det ett brott även om den fiktiva ungen mot all förmodan vädjar om att se din äckliga rynkkuk.

Fast vi har ju konstaterat att det inte är ett brott.
Citera
2023-01-04, 22:12
Medlem
Pinoputchins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Fast vi har ju konstaterat att det inte är ett brott.
Om man gör en jämförelse mellan Rektorn och Göran Lindberg så har Rektorn inte begått ett brott alls, i alla fall inte bevisat ännu. Göran är nu respekterad stalldrivare i Småland, då kanske Hallux-Rektorn också har en framtid i Sverige? Jag tror dock att Dumpens uthängningar väger jävligt tungt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in