Citat:
Ursprungligen postat av
Rust-Lee
Jag hänger nog inte riktigt med på händelseförloppet du propagerar för.
1. Enligt uppskattningar ska alltså UK ta den första bilden kring 23:31 - 23:32.
2. Engström ska enligt väktarna vara tillbaka vid Skandia kring 23:40. Självklart är det ingen exakt vetenskap. Vi är nere på minutnivå nu.
Men även om man är "hård" med minuterna och lägger första bilden vid 23:32 och ankomsten till Skandia vid 23:35 så har vi ju 3 min kvar. Och då har jag varit hård med tiden.
Slutsatsen att Engström har missat media känns ju fortfarande som en hypotes som är ute på väldigt tunn is.
AK säger att hon tittade på klockan i receptionen och fick bråttom för att den var "omkring halv tolv". Hon bytte sedan snabbt om i rummet intill och tog därefter hissen ner till garaget ...
HO tror att hon fortfarande var i hissen eller precis ute i garaget när SE kom tillbaka in.
Detta skulle kunna tyda på en tid runt kl. 23:35 ...
Om nu klockan i receptionen gick rätt. Det är samma klocka som HO hänvisar till vad gäller SE.
SE verkar åtminstone ha sett AB, och Lena L:s förhör med denne sker väl runt 23:30-23:32?
Ja, att SE (som berättade för sin fru i telefonen, att den skjutne var OP) inte var sugen på att breda ut sig i media, är en aning icke-karaktäristiskt för honom. Men men, han kan ha varit trött och ur form.