2023-01-04, 10:29
Medlem
Darsans avatar
Hej Hegamon. Jag har hängt länge på Flashback och sett dina inlägg ett otal gånger. Aldrig någonsin har jag läst något från dig som ens liknar detta.

Jag hoppas innerligt att du söker och får hjälp. Jag hoppas också att du försöker vara mottaglig för hjälpen. Även om inte alla inom psykiatrin är 100%iga ess så jobbar de för sina patienters välmående. Underkasta dig hjälpen och flyt med i systemet så får de bukt med det absolut mest akuta, så kan du komma tillbaka och påbörja arbetet med dig själv.

Jag hoppas på det bästa för din skull ❤️
Citera
2023-01-04, 11:42
Medlem
S.W.I.Ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
De som sitter här och klappar TS på huvudet är verkligen vidriga små as. Denna mannen är uppenbart i en episod av mentala problem just nu, att då mot bättre vetande sitta och uppmuntra honom till vidare aktion är bara vidrigt.

TS sök mental hjälp på de vanliga sätten och lämna Flashback direkt.

Det sorgliga är att även om detta som du säger är sant så utesluter inte det att psykologen har betett sig som en psykpatient själv. Jag har ingen erfarenhet av psykvården som patient men har personligen känt flera psykologer som borde sitta i vadderad cell.

Jag håller med om att han bör ta en paus från Flashback dock, här får man nog alldeles för spretig input.
Citera
2023-01-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?
Ibland är dina trådar för dåliga.
Om nu detta är sant så ta upp det på nästa besök och spela in. Sedan anmäler du henne. Det är inte svårare än så
Citera
2023-01-04, 12:01
Medlem
PeterJihadis avatar
Av alla de här åren jag har sett dina inlägg på forumet, så känns inte det här bekant. Jag hoppas du hittar tillbaka!
Citera
2023-01-04, 12:14
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Mmm... psykologen verkade vara en psykpatient. Det tänkte jag när jag klev in på den psykiatriska avdelningen och mötte psykologen.

Nej, jag hade duschat, satt på mig rena kläder och rakat mig. För att ge ett bra första intryck.

Jag försökte svara på frågor och tänka på att jag är patient och hon är psykolog. Jag tänkte på "bli inte arg". Samt svara på frågor du får.

Får dåligt intryck av allt du skriver. Låter som det kan vara något lurt med dig
Citera
2023-01-04, 12:37
Medlem
RickRozays avatar
Om en vårdgivare har uppträtt olämpligt mot dig ska du kontakta patientnämnden och skapa ett ärende, som du kan yttra en klagan i. Det funkar faktiskt. Pat nämnden tar inga beslut men dom kommunicerar mellan dig och vårdenheten och, problemen förmedlas.
Citera
2023-01-04, 12:41
Medlem
Paranoid schizofreni? Ganska uppenbart att TS är inne i ett skov just nu.

Ta det lugnt och försök följa de instruktioner du fått, ta dina mediciner, och försök inse att dina inbillningar inte är på riktigt.
Citera
2023-01-04, 12:43
Medlem
Hegamon verkar ha krockat bilen en gång för mycket..
Citera
2023-01-04, 12:51
Medlem
Elashbacks avatar
Citat:
Nej, jag var där i tid vid 09:00. Hon sade inget. Jag var inte arg under mötet med psykologen, inte alls. Jag berättade om att jag varit på Bali och då började psykologen krypa ihop i sin stol och såg ut att nästan börja gråta. Jag sade till psykologen att jag inte tyckte det var kul på Bali, enbart för hon inte skulle börja gråta. Det är ju helt onödigt att psykologen börjar gråta bara för jag varit på Bali. Då började psykologen omedelbart skratta och var jätteglad. Hon upprepade flera gånger "du tyckte inte det var kul att vara på Bali". Hon var jätteglad och flinande, "du har alltså åkt till Bali och tyckte inte det var kul!) hahaha.

Jag tycket det var jätte konstigt, då jag sade så för hon inte skulle börja gråta. Jag sade sedan, att jag varit i Sydamerika och där var det tyckte jag var jättekul!. Då började hon skrika "jasså det var bättre där!!". Psykologen var röd i ansiktet då hon skrek. Sedan blev hon hotfull och sade, åh, åh, åh, som en person som hetsade mig. Jag tänkte fight, ska hon ta tag i mig. Då kommer jag ta tag i psykologen och slänga hon över sin slot och dra härifrån FFS! Jag viste inte om hon skulle ta tag i mig. Hon måste väga 110 kg +. Jag väger bara ungefär 70 kg. Så jag upplevde det som hotfullt. Jävla kärring!!

Går du till psykolog för din grova autism?
Citera
2023-01-04, 13:02
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Jag tror en psykolog och psykiatriker har anmälningsplikt till polisen om de får reda på att patienten har begått ett brott. De har ett standardformulär med frågor där sista frågan lyder:" Har du begått ett brott".

Det är samma med banktjänstemän, mäklare och advokater som måste anmäla om deras klienter/kunder har hållt på med penningtvätt.

Vårdpersonal har inte anmälningsplikt. Endast mycket grova brott måste anmälas.

Slut oft.

Uppenbart att ts har aktiv psykos. Hen har tidigare varit kapabel till att formulera sig sammanhängande.
Citera
2023-01-04, 13:16
Medlem
TonaldRumps avatar
Fan vilken märklig trådstart... Du utelämnar ju något, helt klart.

Antingen så berättar du saker som du ska sitta inne för, eller så är du i en psykos... Har väldigt svårt att se det på det sättet du målar upp... För det låter som att någon skällt på dig utan anledning...? Psykolog dessutom som är i en sån position... Det låter konstigt... Det var ju inte direkt busschauffören som skrek på dig?
Citera
2023-01-04, 13:18
Medlem
Kennethkvartings avatar
Sluta gå dit, du ska inte behöva tåla att bli behandlad illa av en idiot.

Uppenbarligen har du det tungt när du har sökt hjälp, hon får rejält betalt för att ta hand om dig, sina egna problem får hon väl ta itu med med en annan psykolog, inte projicera på dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in