2023-01-04, 08:11
Medlem
Szalenstwos avatar
En psykolog ska inte bete sig så, antingen är människan en jubelidiot eller så har du utelämnat något.
Citera
2023-01-04, 08:20
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?
Skapligt, var det uttryckliga ord? att formulera sig som att man utmanar patienten kan vara en behandlingsstrategi.

Ja en psykolog får formulera sig någorlunda hur den vill, i förhållande till enskild patient så länge det inte överstiger deras etiska kod.
https://www.psykologforbundet.se/Lon-och-avtal/Yrkesetiska-principer-for-psykologer-i-Norden/
D.v.s. har du rätt att anmäla denna sköning till quinna

Citat:
Ursprungligen postat av Szalenstwo
En psykolog ska inte bete sig så, antingen är människan en jubelidiot eller så har du utelämnat något.
Vad skulle TS utelämnat som gör en psykolog berättigad att uttala dylikt?
Senast redigerad av psykoshippien 2023-01-04 kl. 08:23.
Citera
2023-01-04, 08:35
Medlem
Blaskas avatar
Det du behöver förstå är att sättet du uppfattar världen på är helt fel. Allting är del av dina vanföreställningar. Reagera inte på dina intryck. Tänk bara att du har ett sjukt huvud. Typ som att en bruten arm inte kan utföra sin uppgift.
Citera
2023-01-04, 08:48
Moderator
Maviels avatar
Psykologi —> Psykisk Hälsa

/Moderator
Citera
2023-01-04, 09:06
Medlem
monsterbrains avatar
Låter lite som vanföreställningar här, ja. Långvarigt supande? Medicinering? Tycker mig kunna läsa mellan raderna att du mår riktigt kass för tillfället. Det vänder men man får hjälpa till lite själv. Har själv haft många såna här perioder där man mer eller mindre tappar verklighetsförankringen och nästan alltid vid denna jävla årstid - försök trappa ned på alkoholen eller helt låta bli densamma en tid, samma med email sms messenger etc. Mvh
Citera
2023-01-04, 09:10
Medlem
Szalenstwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Vad skulle TS utelämnat som gör en psykolog berättigad att uttala dylikt?

Det är min poäng, troligtvis så ligger felet hos TS, inte hos psykologen.

Du får gärna följa efter mig i olika trådar om du nu vill ägna dig åt det, men jag kommer sluta svara dig om du inte slutar tramsa.
Citera
2023-01-04, 09:11
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Szalenstwo
Det är min poäng, troligtvis så ligger felet hos TS, inte hos psykologen.

Du får gärna följa efter mig i olika trådar om du nu vill ägna dig åt det, men jag kommer sluta svara dig om du inte slutar tramsa.
Följa efter dig? La inte märket till dig initialt.

Förklara hur du antar ditt skitpåstående i relation med psykologens etiska kod?
Edit/Note: Vem är det som tramsar egentligen?
Senast redigerad av psykoshippien 2023-01-04 kl. 09:44.
Citera
2023-01-04, 09:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Psykologen inom psykiatrin jag talade med sade hon är inte med sina patienter utan emot de. Hon tyckte inte om sina patienter. Mig upplevde hon som äcklig och mycket motbjudande. Är det korrekt att en psykolog inte behöver vara med sin patient utan emot?

Inför psykologbesöket hade jag duscht, satt på mig rena kläder och rakat mig. Det blev skit av allt ändå Varför upplever psykologen mig som äcklig så hon var tvungen att fräsa som en katt när hon träffade mig? Ska det gå till så här? Jag trodde psykologen var på samma sida som patienten ju FFS!?

Be om att få byta psykolog, det finns gott om riktiga klappträn som jobbar inom psykiatrin som inte borde få släppas i närheten av folk.
Citera
2023-01-04, 09:46
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Be om att få byta psykolog, det finns gott om riktiga klappträn som jobbar inom psykiatrin som inte borde få släppas i närheten av folk.

Tror du på fullaste allvar att psykologen fräste som en katt, var medvetslös och skrek sig röd under deras samtal? TS har uppenbarligen en psykos
Citera
2023-01-04, 09:52
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor
Tror du på fullaste allvar att psykologen fräste som en katt, var medvetslös och skrek sig röd under deras samtal? TS har uppenbarligen en psykos
Hegemon lever i en Schrödingerekvation där han är hel och trasig på samma gång tills någon tittar in i honom.
Citera
2023-01-04, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gwildor

TS upplevde det så iaf, psykos eller inte och TS bör be om ny psykolog.

Jag hade en psykolog, en ung tjej, som hyste sånt oerhört förakt för mig (vit, medelålders CIS med sexmissbruk) som hon var oförmögen att dölja. Jag bad om att få byta, fick en gammal kvinna som var riktigt bra och hjälpte mig komma till insikt att jag inte kunde fylla mitt inre hål genom att fylla drösvis med kvinnors hål.
Citera
2023-01-04, 10:02
Medlem
Firewaias avatar
De som sitter här och klappar TS på huvudet är verkligen vidriga små as. Denna mannen är uppenbart i en episod av mentala problem just nu, att då mot bättre vetande sitta och uppmuntra honom till vidare aktion är bara vidrigt.

TS sök mental hjälp på de vanliga sätten och lämna Flashback direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in