Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-01-04, 02:20
Medlem
Helt obegripligt står CB på nya huset, och P fortfarande skriven på en adress som hon aldrig bott på.
Så min spontana fråga: Är P helt jävla dum i huvudet?
Fattar hon inte vad det innebär att han flyttar in före henne?
Tror inte ett samboavtal gör skillnad här.
Citera
2023-01-04, 07:35
Medlem
Hotandsecretsantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sion450
Han har en årslön på närmare miljonen.
Och kan inte betala underhåll…🤔
Citera
2023-01-04, 10:25
Citat:
Ursprungligen postat av Themoonbarking
Hur många av dessa miljoner kommer från hennes ”hudvårdsserie” och ”viner”
(Som inte ens finns på bolaget) och hur mkt kommer från Kanal 5? Länk tack

Hennes bolag gick ju minus varje år innan tv-programmet kom igång.
Citera
2023-01-04, 10:40
Medlem
Ap-ungens avatar
Smaskens. Nu börjar det hetta till lite :=)

Har vi inte någon frivillig som kan ta fram och ladda upp lite dokument ang. CB? Kronofogden etc.

Inte för att jag misstror de som påstår att CB har ett mörkt förflutet och att han har onda avsikter men det hade varit extra gött att få det svart på vitt.

Nå?
Citera
2023-01-04, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Först när CB dök upp tyckte jag att han verkade trevlig och helt ok.
Sen tyckte jag synd om honom (tex avsnittet när Pernilla inte visste vad hans syskon hette, eller var han var uppväxt.)

Sen började jag se en annan bild, av en helt annan människa. En som, trots att han inte känner folk, ska föreställa att vara så bekant och vän med dem. Han viskar till andra (till exempel en snubbe i Carina B-programmet) om P och Jessica: ”Det finns inga kvinnor som pratar så mycket.”

Till P säger han, liksom för att understryka att de snackar så mycket och har en sån låååång historia: ”Minns du vad vi pratade om.” ”Vad sa vi om det där?” ”Kommer du ihåg…” ”Vad sa jag till dej…”

Han vill liksom, med alla, mena på att ”vi har nåt gemensamt, du och jag”. Alltså även random folk runtomkring. För att inte TALA om H&C. Kör liksom jargong som folk gör när man känt varandra i hundra år. Typ.

Han verkar ha extremt svårt att inte delta aktivt i andras samtal.
När Ia (?) är och packar och CB sitter i köket och grejar med dator så märker man direkt att han vill blanda sej i samtal mellan Ia och P. Han lyssnar liksom aktivt.

I min bok skulle han ha växt om han inte hade varit så jäkla på utan mera laid-back, hållit en lägre profil. Inte behövt understryka att han köpt blommor, att det finns en röd tråd, att han beställt Bellini.

Han verkar läsa av hur han ska kunna bonda med olika människor, på ett jäkligt ytligt sätt. Jag undrar om någon av P:s bröder har genomskådat honom.

Nä, hua, tycker jag.
Å andra sidan är det P och CB som ska leva med varandra. Jag slipper 😃

Du tror inte att det blir krystat och konstigt pga han kanske är laid back och blir regisserad av teamet av intrigera i programmets dramaturgi?
Citera
2023-01-04, 11:16
Citat:
Ursprungligen postat av GafflaLagom
Helt obegripligt står CB på nya huset, och P fortfarande skriven på en adress som hon aldrig bott på.

Varför är hon skriven där?
Citera
2023-01-04, 11:31
Medlem
Citat:

Oj! Lagen är lurig när den ser på bostad i gemensamt syfte. Noll hänsyn till vem som äger. Vem som betalat. Folkbokföringen är därmed ngt att se upp med. Dvs han skulle skrivit sig där EFTER henne. Har bekant som blev av med halva husets vinstmarginal när hon blev sambo med en luspank sol-och-vårare.
Denna tråd kan bli en cliffhanger…
Citera
2023-01-04, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banandemokrat
Du tror inte att det blir krystat och konstigt pga han kanske är laid back och blir regisserad av teamet av intrigera i programmets dramaturgi?

Varför släpa fram ngn framför kamerorna som har noll ”skådespelartalang”? Varför själv ställa upp????
Citera
2023-01-04, 11:50
Medlem
Citat:
Enligt Ratsit är Pernilla också skriven där.
Citera
2023-01-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juttan
Enligt Ratsit är Pernilla också skriven där.

För att skydda sig som ägare är det klokast att vara skriven på adressen själv från dag 1. Inte samtidigt. Men P lär ha rådgivare som sett till att det kråkats lite papper innan inflytt?
Citera
2023-01-04, 13:50
Man får hoppas Pernillas rådgivare skrivit samboavtal INNAN de flyttade in
Annars gäller följande;

Samboegendom utgörs av permanent bostad och bohag som införskaffats för gemensamt bruk. Det spelar ingen roll vem som faktiskt betalat för bostaden eller bohaget. Om en av samborna exempelvis betalat för en bostadsrätt kontant kan det alltså bli så att parten måste dela med sig av halva värdet till den andra sambon.
Citera
2023-01-04, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vakthundsbolaget
Varför släpa fram ngn framför kamerorna som har noll ”skådespelartalang”? Varför själv ställa upp????

Bli inte chockad nu men det handlar om PENGAR
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in